Vauva ei huoli pulloa...apua kaipailen!!
Elikkä neiti nyt viikkoa vajaa 4kk:tta. Täysimetyksellä ollu koko ajan ja hyvin on kasvanu. Öisin söi 1-3 kertaa. Nyt viikon verran syöntitiheys lisääntyy koko ajan. Viime yönä nukkui yhden 3tunnin pätkän ja sit puol kolmesta lähtien söi tunnin välein. Alkaa ihan ahistaa, kun rinnat jo kipeet. Pulloa ei huoli.
Nyt vaan näyttää siltä, että pelkkä rinta ei riitä. Toissa päivänä annoin makustella jo perunaakin. Vellitkään ei mene, kun ei pulloa ota sitten millään. Äsken kokeilin "huudattaa" hetken nälköisenä pullo suussa, mutta ei niin ei. Tisu oli pakko antaa.
Nyt kaipaankin vinkkejä, että miten ihmeessä saisin pullon huolimaan? Soseita meinaan kyllä ruveta nyt antamaan päivittäin. Taidan tänään ottaa jo porkkanan mukaan ja antaa vähä enemmän. Peruna ei ainakaan ole aiheuttanut vatsanväänteitä.
Puuroakin mietin, josko kokeilisi yötä vasten pienen määrän, kun ei noita vellejä viitti lusikalla antaa. Mut eikös ne viljat aloiteta vasta 5kk:n iässä, vai muistanko väärin? Vai liekkö niin tarkkaa?
Esikoisen kanssa ei ollu mitään tällasia ongelmia, niin nyt oon ihan ihmeissään ja harmissaankin.
Josko täällä olisi äitejä, jotka keksineet ongelmaan ratkaisun :)
Kommentit (8)
- vaihda pullon tutin mallia. Eri lailla toimiva tutti voi kelvatakin.
-kyse voi olla myös vellin/korvikkeen mausta. tarjoa ensin lypsettyä maitoa siitä pullosta.
- Jos pullo ei kelpaa, hörpytä mukista tai syötä lusikalla. Nokkamukiakin voi varovasti kokeilla.
-imetysihmiset sanovat aina, että kyllä se rintamaito riittää puolivuotiaaksi, kun vaan imetät. Niin että imetä vaan.
suostunut ottamaan pulloa eikä tuttia. Mä ostin sellaisen nokkamukin, josta ei tullut maitoa ulos kun sen käänsi ylösalaisin, mutta silti niin hyvin ettei sitä tarvinnut hirveästi imeä. Sen kanssa lapsi oppi juomaan maitoa muualtakin kuin rinnasta.
Vaikka yritin erilaisia pulloja. Ei huolinut myöskään minkäänlaista tuttia. Eikä kiinteitä ruokia. Niimpä sitten imetin yöt ja päivät pitkät enkä voinut olla paria tuntia pitempään poissa kotoa. Joskus ei vain auta mikään.
Kaikki em. keinot olen kokeillut paitsi velliä lusikalla. Pitänee sitäkin kokeilla :) Ei auta tuttien vaihdotkaan. Näinhän se vaan on, että kaikki vauvat ei huoli pulloa...pakko kai se on uskoa. Tutin kyl huolii välillä päiväunille käydessä...ei oo kyl kauan sitäkään huolinu.
Entä jos ei maito riitä? Kaikilla se ei oikeesti riitä, vaikka kuinka ois imettävä äiti. Esikoisen kans jouduin antaa lisämaitoa. Nyt en oo tarvinnu. Kai se sit pullon huolii, jos rinnasta ei tule mitään?!!!
äidiltä on helppo kinuta tisua. tai sitten alkuun hörpyttämällä korviketta ja kun tottuu "makuun" niin sitten pullosta.
pienet raivarit voi kuulua asiaan. jos saat isän pullottamaan niin sinnikkyyttä ja poistu itse paikalta syötön ajaksi.
miksi pitäis antaa pullosta? Mä en tehnyt niin kuin kerran ja hyvin meni. Aika aikaansa kutakin.
suuhun vaan niitä vellejä. meillä ei kanssa huolinut pullosta, sama velli meni lusikasta. aloita lihat tai sitten riisillä. ite olen aloittanut lihat pojalleni n. nelikuisena.