Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juoksukoulun 3. viikko (2.-8.5)

Vierailija
02.05.2011 |

Porin juoksukoulun 3. viikko käynnistyi!

http://www.pori.fi/vapaa-aika/liikunnanohjaus/juoksukoulu.html

Joka viikko uusi ketju ja uuden ketjun osallistujalistalle pääsee jos vähintään kerta viikkoon käy edistymistään kommentoimassa, muuten tippuu pois listoilta, ettei turhaan roikuteta nimimerkkejä listoilla, jotka jättävät leikin kesken. Muista kopioida uusi ketju suosikkeihin niin löytyy helposti!

osallistujat:

plösö

kakkonen

gabriel

piippa

wanaha

vendi

hillevi

NN

Kompura

bobotjie

Tina

Loimu

3. viikon ohjelma:

maanantai

Kävele 5 min, juokse 4 min. Käänny takaisin ja toista harjoitus kotimatkalla.

tiistai

Kävele 3 min, juokse 4 min. Pidä pieni tauko, käänny ja juokse 4 min, kävele 3 min.

keskiviikko

Kävele vähintään 30 min vauhtia, joka saa hien pintaan.

torstai

Vapaa! Olet oikealla tiellä!

perjantai

Kävele 2 min, juokse 5 min ja pidä pieni tauko. Käänny, juokse 5 min ja kävele 2 min.

lauantai

Vapaa. Teet jo parin kilometrin lenkkejä ja edistyt koko ajan!

sunnuntai

Kävele vähintään 45 min. Mieluusti niin kovaa, että hikoilet

Linkki edelliseen ketjuun:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viesti/1382026/juoksukoulun_2_vi…

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen koko perhe kävelylenkillä :)

Mulla myös mies kehui, että kuinka mä kävelen nykyään nopeammin kuin vaikka ihan muutama viikko sitten :)

Mulla on muuten nykyään kova työ saada itseni hikoilemaan! Aiemmin tuntui että kun lähti kävelylenkille niin heti hikoili ja pian puuskutti, nyt saa tehdä töitä, että hikoilee. Kunto kasvaa! :D

Vierailija
22/37 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoisitteko:

Mulla meinaa tyssätä jo ekaan päivään. Siinä lukee siis:

Kävele 5 min, juokse 2 min. Pidä pieni tauko, käänny takaisin ja toista harjoittelu kotimatkalla.

Häh? Siis vuorottelenko 5-2-5-2-5-2 niin monta kertaa kun jaksan ja käännyn sit kotiin ja sama juttu kotimatkalla.

VAI...kävelenkö 5 min ja juoksen 2 (yht. siis n. 200 m matka), KÄÄNNYN, kävelen 5 min ja juoksen 2 ja olen kotona.

???????????

Kiitos, jos joku vastaisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävele 5,juokse 2,tauko,käänny,kävele 5 ja juokse 2.

Vierailija
24/37 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri lenkiltä.5+5 minuuttia,välissä 1 1/2 minuutin tauko.Hirvittää tulevat lisäykset,taidan edetä vain minuutin lisäyksillä...

Kuka se osais laittaa uuden viikon aloituksen taas ?Plösö on jossain matkoilla.

Vierailija
25/37 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein uuden ketjun neljättä viikkoa varten: http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viesti/1391195/juoksukoulun_4_vi…

Hillevi

Vierailija
26/37 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvi tuntuu jo paljon paremmalta! :) Oon suunnitellut josko kävisin illalla kokeilemassa tämän päivän treeniä. Jos polvi kipeytyy uudestaan niin sit pidän enemmän taukoa.

Tsemppiä kaikille!! :)

Vierailija
27/37 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu vendi! Tuli muuten mieleeni, että voikohan mäkinen maasto olla yksi altistava tekijä polvikivulle? Mietin tätä nimittäin omalla kohdallani penikoiden suhteen. Ainakin mäkeä alastullessa helposti jysähtää jaloissa vähän liikaakin.

Olen lähdössä taas reissuun viikonloppuna, enkä palaa kuin vasta seuraavalla viikolla, joten toivon, että joku muu voi pistää seuraavan kahden viikon ketjut kasaan. En myöskään tiedä kuinka hyvin pystyn reissusta omaa tilannettani päivittämään.

Tsemppiä taas uuden aavistuksen pidemmän pätkän juoksemiselle tänään kaikille!

Vierailija
28/37 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa miten ollaankin niin hajallaan Suomessa eri puolilla! Idässä, lännessä, pohjoisessa, etelässä ja vielä keskeltäkin meitä löytyy!

Tänään ei ole vielä mitään uutta ohjelmassa niin tämä päivähän menee jo vanhasta muistista - kevyesti- eikö niin? ;)

Hyvää alkavaa viikkoa!

Vierailija
29/37 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vaan tulla toivottamaan tsemppiä ja lenkkeilyn iloa teille!

Vierailija
30/37 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän lenkki tehty, eipä voi kyllä edelleenkään kevyeksi menoksi sanoa :) Jotain edistystä kuitenkin, viime viikolla tehty vastaava lenkki jäi tänään lyhyeksi, joutui tekemään ylimääräisiä kurveja, eli jotain kehitystä on jo tapahtunut.

NN, onpa tosi harmillista, nyt vaan lepäilet riittävästi ja hyppäät mukaan myöhemmin, jos polvi antaa myöden.

Paikkagalluppia oli viime viikon ketjussa, itse asun Espoossa. Toistaiseksi juoksen ihan asfaltilla (ja toivon, etteivät omat jalkani ärsyynny oudokseltaan), mutta kohta varmaankin pääsee jo kuntoradalle.

Ja kiitokset tsempeistä myös vierailijoille, niistä saa kummasti lisäpotkua :)

Vierailija
31/37 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntaina juoksin 1h19m. Noin 11 kilsaa

hidas ja rauhalline treeni

tänä aamuna sen saman 5 kilsan ja aika oli 36m

vaikka olen lähes joka viikon päivänä yrittänyt juosta sen 5 kilsan, ei aikani ole ollenkaan parantuneet.

en oikein tiedä miksi.

viime viikon nilkkakipua minulla ei enään sentävn ole

Vierailija
32/37 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bobtjie, selvästi sinulla on jo kestävyyskuntoa juosta pitkiäkin matkoja. Mikä sinun tavoitteesi on? Mitä haluat juoksemisellasi saavuttaa? Minä ainakin olisin sinuna iloinen jo saavuttamistasi tuloksista. :)

Vierailija
33/37 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella harmillista NN. Ymmärrän hyvin kuinka pettynyt mahdat olla. Itsellänikin on koko ajan pelko päällä, että täytyy penikoiden takia luopua leikistä ainakin hetkellisesti. :(

Kakkonen, minäkin huomasin saman, että pidemmälle ehdin tänään kuin viime viikolla, vaikka reitti ja aika oli sama.

Vierailija
34/37 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bobtjie, selvästi sinulla on jo kestävyyskuntoa juosta pitkiäkin matkoja. Mikä sinun tavoitteesi on? Mitä haluat juoksemisellasi saavuttaa? Minä ainakin olisin sinuna iloinen jo saavuttamistasi tuloksista. :)

haluaisisin niin mielelläni voida juosta hiukan yli keskiverto nopeutta. Mutta olen kaikesta huolimatta vielä aika hidas.

Olen treenannut yhteen maratooniinkin ja se meni ihan moitittomasti. Mutta aika oli melkein 5h30min

ja tämä siitä huolimatta että sitä varten olin kuukausia treenannut.

en tiedä miten jotkut voivat juosta nopeasti.

Tavoitteeni on voida juosta 5km aikaan 25 min.

toivottavasti siihen ei mene yli vuotta

Vierailija
35/37 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko viikon ottanut rauhallisesti (eilinen meni suurimmalta osin sängyssä, kun olin niin tuskaisen väsynyt), ja tänään viimein heräsin suhteellisen virkeänä. Niinpä jatkan ohjelman mukaan.

2x5 minuuttia meni USKOMATTOMAN helposti. Ensimmäisellä pätkällä vauhti oli surkean hidas (tuli vähemmän askelia kuin keskiviikkona jälkimmäisellä 4 min pätkällä!), mutta toisella pätkällä suunnilleen samaa vauhtia kuin aina yleensäkin. Ei tuntunut mitenkään pahalta, edes jalat eivät väsyneet. Olisin voinut juosta pidempäänkin. Ainoa ongelma oli, että oikeassa polvessa tuntui välillä epämiellyttävältä. (Minulla on yleensäkin ollut pieniä ongelmia nivelten kanssa. Ne ovat jossain määrin yliliikkuvat ja niksahtavat silloin tällöin huonoon asentoon, mikä tietysti sattuu.)

Ei voi taaskaan muuta kuin ihmetellä, miten kunto on lyhessä ajassa noussut. Tässähän alkaa jo odotella seuraavien viikkojen pidempiä pätkiä!

Tsemppiä kaikille muillekin tämän päivän rutistukseen!

Vierailija
36/37 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksujen vatsatauti iski nyt minuun, enkä ole vielä ensimmäisellekään lenkille päässyt. Uskokaa pois, tästä vielä noustaan!

Hyvä te muut! Monilla on ollut hyvä tsemppi päällä.

Vierailija
37/37 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin joudun tulemaan lasten ehdoilla (1v7kk ja 6kk lapset). Juoksin lauantaina ekaa kertaa molemmat muksut rattaissa työnnettävänä, meni 5km. Oli vähän rankkaa, kun taas yksin juosten menee ihan hyvin. Aikaa kului joku 28min. Tänään juoksin taas,jonkun nelisen kilometriä eniron kartan mukaan. Se meni tosi helposti.

Koitan saada lasten kanssa juostua ainakin pari kertaa viikossa ja sitten jos pääsisi kerran juoksemaan ilman lapsia. Tosi hyvä olo tulee kun juoksee.

Mun ongelma on ehkä juuri tuo kestävyysjuoksu. Jaksan lyhyitä matkoja tosi hyvin ja aika hyvällä vauhdillakin mielestäni, mutta pidempään en ole ruvennut. se on henkisesti jotenkin erilaista.

virva