Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten pieni ikäero ja arjen pyöritys

Vierailija
10.05.2011 |

Esikolla ja vauvalle tulee ikäeroa tasan vuosi. Olen miettinyt miten järjestää kotiolot niin että arki olisi mahdollisimman jouheaa.Jos sitä voi edes etukäteen suunnitella.

Nukkumajärjestystä olen miettinyt että siirränkö esikon omaan huoneeseen vai jatkaako nukkumista meidän makkarissa.Häiriintyykö esikon unet pahasti jne...NEUVOJA KIITOS! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kokemusta onkin tuosta tilanteesta. Sen verran vaan voin sanoa, että kannattaa katsoa ihan sitten tilanteen mukaan. Niitä asioita ei voi etukäteen tietää. Riippuu niin monesta asiasta. Itse sitä sitten siinä huomaa ne jutut, mitkä toimii omalla kohdalla ja keksii keinot, miten minkäkin hoitaa.

Vierailija
2/3 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla siis ikäeroa 1v3kk.

Sinuna en siirtäisi esikoista omaan huoneeseen. On sen verran pieni vielä ja reagoi varmasti voimakkaammin uuden vauvan tuloon jos hänet siirretään toiseen huoneeseen. Itse oli myös alkuun huolissani miten esikoinen saa nukuttua jos vauva huutaa, ilokseni sain huomata että vauvan huuto ei paljoa esikoisen unta häirinnyt.

Vasta myöhemmin kun kuopus hieman kasvoi nukahtamistilanteessa häiriintyi kuopuksen möykästä :)

Käytännön vinkkinä sanoisin vain että opettele joustamaan esim. siisteydestä hetkeksi. Kun vauva vähän kasvaa on taas helpompi tehdä niitä rästi hommia. Alkuun kun kuitenkin voi esiintyä aika voimakastakin mustasukkaisuutta.

Onnea vauvasta ja hyvin se menee. Hommia teettää ja alkuun sitä miettii että mihin on oikeen joutunu mutta nyt jo helpottaa kun meidänkin kuopus on just 1v :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kahdella nuorimmalla oli ikäeroa 1v.1kk kun vauva syntyi..meillä oli myös 2.5v ja 4.5v vielä lisänä..

itse vaihtaisin esikoisen omaan huoneeseen hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa,kerkeää tottumana eikä tule tunnetta että vauva vie hänen paikan..

itseä huoletti eniten miten saan kaikki nukkumaan samaan aikaan päiväunet,mutta luonnistuikin ihan itsestään joten neuvon vain menemään ajan kanssa samaan aikaan ja kun probleema tulee mieti sitten.älä stressaa etukäteen..

meillä oli käytössä tuplarattaat ja niissä pikkuiset nukkui lähestulkoon jok apäivä päiväunet ja itse pääsi lenkille jne..