Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos koiraa metsässä puree kyy pitää tehdä?

Vierailija
01.05.2011 |

Annetaanko kyytabletti, lääkäriin? Mitä? en minä ainakaan meidän iso koiraa jaksa kantaa metsästä...jos rajaa ei saa liikuttaa

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyytablettia ei enää suositella koirille. Kannat koiran metsästä pois. Jos et jaksa, soitat jonkun kantamaan. Jos et voi soittaa, kävelette rauhakseltaan mutta mahdollisimman pian metsästä pois ja samantien eläinlääkärille.

Vierailija
2/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaanko kyytabletti, lääkäriin? Mitä? en minä ainakaan meidän iso koiraa jaksa kantaa metsästä...jos rajaa ei saa liikuttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyytablettia ei suositella koirille? Annetaanhan ihmisillekin. Kyytabletti sisältää kortisonia, joka on elimistön oma aine. Minä ainakin annan koiralleni kyytabletin, jos sitä puree käärme.

T: Sh

Vierailija
4/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös saanut tiedon että kyytablettia ei koiralle saa antaa. Pistää koiralla myrkyn tehokkaammin liikkeelle, joten mieluummin ole antamatta. Eläinlääkäri tämän tiedon minulle antanut.

Vierailija
5/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sey.fi/elaintietoa/koira/koiran_kanssa_kesalla

ton parempaa en nyt äkkiseltään löydä, mutta nykysuositus tosiaan on että eläimillä ei kyytablettia käytettäisi, PAITSI niissä tapauksissa joissa purema on kaulan alueella ja riski hengitysteiden turpoamiseen on suuri. On mulla ne luentomonisteet jossain, mutta en jaksa ettiä :D

Vierailija
6/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kuitenkin antaa ampiaisenpistoon? Kiinnostaisi ihan se fysiloginen tapahtuma, minkä mukaan kortisoni pistää myrkyn liikkeelle.

Vierailija
7/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sä sen koiran jaksat tosi paikan tullen kantaa, jos oikeesti välität siitä. Ihminen käyttää tietoisesti vain n. 40% voimistaan, tosi paikan tullen 100%.

Vierailija
8/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kuitenkin antaa ampiaisenpistoon? Kiinnostaisi ihan se fysiloginen tapahtuma, minkä mukaan kortisoni pistää myrkyn liikkeelle.

Ei saa antaa koiralle missään tilanteessa nykyään.

Vierailija
9/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tarvitsee pikimmiten saada eläinlääkärille nesteytykseen. Olen myös kuullut, että jos kyytabletin antaa niin on vaikeampaa hoitaa koiraa, sillä silloin se tarvitsee vastalääkettä kyyn myrkkyyn kuin myös siihen kyytablettiin.

Hyvä sairaanhoitaja...koirille ei myöskään saa antaa huoletta kaikkia samoja kipulääkkeitä kuin ihmiselle.

Vierailija
10/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyönteisten pistoissa. Ensiavuksi näihin myös eläinlääkäri antaa kortisonia.

Kyyn pistossa taas myrkky on voimakkaampaa ja vaikuttaa eri tavalla kuin hyönteisten myrkky. Saattaa esim. tuhota munuaiset, tai aiheuttaa sydämen toiminnan häiriöitä. Kortisoni eli kyytabletti ei nopeuta myrkyn leviämistä, mutta tekee helposti sen että osa oireista jää huomaamatta, altistaa myös laajempien kudosvaurioiden syntymistä. Kyynpuremat ovat äärimmäisen tulehdusalttiita ja vaativat aina laajakirjoisen antibioottihoidon. Aina siis lääkäriin, jossa potilas nesteytetään, annetaan antibioottikuuri, kuunnellaan sydän ja yleensä katsotaan munuaisarvot heti ja uudestaan noin viikon päästä.

Terkuin se joka ei jaksanut kaivaa niitä monisteita, mutta kaivoi sittenkin. Alalla siis olen.

Vierailija
11/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tarvitsee pikimmiten saada eläinlääkärille nesteytykseen. Olen myös kuullut, että jos kyytabletin antaa niin on vaikeampaa hoitaa koiraa, sillä silloin se tarvitsee vastalääkettä kyyn myrkkyyn kuin myös siihen kyytablettiin. Hyvä sairaanhoitaja...koirille ei myöskään saa antaa huoletta kaikkia samoja kipulääkkeitä kuin ihmiselle.

ei todellakaan tarkoita, että se on totuus. Tajuatko että se kyytabletti sisältää kortisonia, joka on ihan elimistön oma aine, ei mikään myrkky :-D

Vierailija
12/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyönteisten pistoissa. Ensiavuksi näihin myös eläinlääkäri antaa kortisonia. Kyyn pistossa taas myrkky on voimakkaampaa ja vaikuttaa eri tavalla kuin hyönteisten myrkky. Saattaa esim. tuhota munuaiset, tai aiheuttaa sydämen toiminnan häiriöitä. Kortisoni eli kyytabletti ei nopeuta myrkyn leviämistä, mutta tekee helposti sen että osa oireista jää huomaamatta, altistaa myös laajempien kudosvaurioiden syntymistä. Kyynpuremat ovat äärimmäisen tulehdusalttiita ja vaativat aina laajakirjoisen antibioottihoidon. Aina siis lääkäriin, jossa potilas nesteytetään, annetaan antibioottikuuri, kuunnellaan sydän ja yleensä katsotaan munuaisarvot heti ja uudestaan noin viikon päästä. Terkuin se joka ei jaksanut kaivaa niitä monisteita, mutta kaivoi sittenkin. Alalla siis olen.

veisin eläinlääkäriin myös, nesteytyksen voisin aloittaa kyllä jo vaikka kotonakin, jos vaan olisi välineet. Mutta miten jos kerran on tiedossa, että vauriot voi olla suurempiakin mutta kortisoni peittää ne, niin eikö niitä muka kuitenkin silti tutkita? Siis tarkoitan, että jos vaikka joku lääke tunnetusti peittäisi tulehdusoireita, mutta tulehdus olisi havaittavissa esim. verikokeella ja tiedettäisiin, että sellainen voi päällä voi olla, niin kai se verikoe silti tutkittaisiin. Tuon kudosvaurioiden synnyn edistämisen ymmärrän, mutta eikö kortisonin aiheuttamat ihomuutoksetkin tule vasta pitkäaikaisen ja runsaan käytön seurauksena?

T: se sh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme