Miten te kykenette vahtimaan lapsianne siinä koneella?
Kauhiast vaan ihmettelen.
Kaikki käy niin nopeesti, tiedättehän.
Kommentit (15)
Huomaan kyllä jos poistuvat huoneistaan.
Nukkuu kyllä ihan rauhallisesti tuolla vaunuissa ja itkuhälytin kertoo kun on aika äidin liikkua...
Ja hereilläkin tässä huoneistossa voi ihan hyvin vahtia konttaajaa, ei pääse pois näkökentästä ja paikat järjestetty turvallisiksi.
Koululaiset on ulkona ja kuopus isänsä kanssa päikkäreillä.
rynnätä lapsen perään. Tosin meillä täällä sisällä ei kyllä ole erityisiä vaaranpaikkoja eli taaperomme saa tutkia kotiamme aika rauhassa. Mielestäni kodin turvallisuus on suunnittelukysymys.
isommat leikkii yläkerrassa ja nuorin nukkuu.
Mutta meillä lapsi usein leikkii ihan vieressäni, kun olen koneellani, joten helposti onnistuu vahtiminen. Usein jopa sylissäni esim. piirtelemässä.
Ovat ihan keskenään arkisin koulun jälkeen.
Mutta noin yleensä; meillä on kone sellaisessa paikassa että näkee mitä tapahtuu. Ja minä ainakin saan takapuoleni irti tästä tuolista kun lapset tarvitsevat. Ja koko ajan seuraan, mitä tuossa tapahtuu.
En ole edes tahtonut konetta mihinkään makuuhuoneeseen piiloon, juuri sen vuoksi, että lapset kuitenkin leikkivät tässä tilassa, joten voin helposti käydä koneella, kun tulee sellainen hetki, että lapsilla on kiva leikki meneillään ja minä olen "tarpeeton" juuri sillä hetkellä. Mutta yleensä en tee mitään tärkeää, kun lapset ovat hereillä. Juuri siksi, että pääsen irtaantumaan kun pitää.
Eihän tämä ole mitään ydinfysiikkaa vaan perus maalaisjärkeä. =)
Miten te onnistutte silloin kirjoittamaan?
Vauva nukkuu tuossa kahden metrin päässä minusta. Oikein hyvin näkyy ja kuuluu tähän. Eikä osaa vielä kunnolla edes päätä kääntää, joten minnekään kovin kauas ei kyllä mun huomaamatta tuosta pääse.
Aika vaivatta Nukkuu kyllä ihan rauhallisesti tuolla vaunuissa ja itkuhälytin kertoo kun on aika äidin liikkua...
Ja hereilläkin tässä huoneistossa voi ihan hyvin vahtia konttaajaa, ei pääse pois näkökentästä ja paikat järjestetty turvallisiksi.
kun lapsi leikkii lattialla tuossa minun edessäni..
Ja en kyllä niin paljon syvenny tähän palstailuun että lasta en huomaisi..
joka on tällä hetkellä valvontavastuussa.