Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tällaisesta?

Vierailija
01.05.2011 |

Meillä on kaksi lasta. Minulla useampi sisko. Yksi siskoistani käyttäytyy meillä näin: Käy kaapilla hakemassa lapsille sipsiä, kun olen laittamassa ruokaa. Ja aina muutenkin ruokaa niin, että lapset syövät ei-ruoka-aikaan ja ei-pöydässä. Kaikenlaista epäterveellistä mättöä. Sitten kun lapset ei syö pöydässä, päivitellään, että äiti laittaa pahaa ruokaa ja mikä ihme lapsia ahdistaa, kun ruoka ei maistu. Ja koko ajan kuulemma pitäisi lintusille tunkea ruokaa ja kulkea kulho kädessä ja tökkiä suuhun milloin mitäkin. Mistään hammaslääkärin suosituksista (että koko ajan ei saa syödä ja että herkkupäivä olisi kerran viikossa) ei voi edes puhua. Nousee älämölö.

Sisko haluaa aina leikkiä lasten kanssa olohuoneessa, mahdollisimman sotkuisesti. Lasten omat huoneet tai leikkihuone ei käy.

Ja nyt jynssäsin juuri tunnin lasten ovista (näkymä suoraan olkkariin) epämääräisiä tarroja ja julisteita pois. Ne oli sotkettu täyteen sikin sokin lätkittyä sälää. Siis siskoni lätki ja yllytti lapsia lätkimään. Juuri remontoidun talomme ulko-ovi liimailtiin samaten täyteen kaikkea ihmeellistä muumitarraa ja roipetta.

Meneekö tämä vielä normaalin hössöttämisen piikkiin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuuko toi siskosi teillä, vai miten se nyt noin käyttäytyy teillä kylässä ollessaan?

Kyllä meillä ainakin lasten kasvatuksesta vastaa vanhemmat, eikä sukulaiset. Ja kyllä sille siskolle varmaan voi ihan sanoa, että nyt loppu toi sipsien tunkeminen lapsille ja talon sotkeminen.

Vierailija
2/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saattaa tunkea ihan kutsumatta. Ja käyttäytyy aina näin, myös mm. syntymäpäivillä, jouluna jne.

Sanominen ei auta. Suuttuu mielettömästi. Ja sitten soittaa koko suvun läpi, haukkuu meidät pystyyn ,pitää marttyyrikamppanjan (minä vain lasten parasta ajattelen jne.) ja alkaa taas tunkea meille kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos meillä joku sukulainen käyttäytyisi noin, eikä ymmärtäisi puhetta, vaan menisi vaan haukkumiseksi jos sanoo aiheesta, niin varmaan ottaisin etäisyyttä häneen. Eli en enää kutsuisi käymään tms.

Ja ihan senkin uhalla että mustamaalaisi meitä muille niin kyllä sanoisin tuosta käytöksestä, koska se on kuitenkin teidän koti ja ne on teidän lapsia.

Vierailija
4/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei ole mikään maankaatojuttu, että täti leikittää sisarenlapsia olohuoneessa. Kiva kun leikittää! Äiti tuskin ehtiikään tahrojen jynssäämiseltään.

Osaat kai sanoa yksinkertisen EI:n tuon ruoka-asian suhteen. Nyt ei oteta sipsejä, kaappi kiinni, ruoka-aika. Piste.

Vierailija
5/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina mielestään "se paras kasvattaja".

Se mitä minä en ymmärrä on tuo talon sotkeminen. Me ostettiin vanha talo, rempattiin tämä jne.

Minusta minulla on oikeus nättiin taloon (ihan omilla työstä tienatuilla rahoilla on tämä hankittu), mutta sisko jotenkin sabotoi kaikkea sisustamistani (naureskelee takanapäin jne.)

Onko hän kateellinen? Vai mitä ihmettä tämä on??

ap

Vierailija
6/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lätkiä jotain tarroja pitkin seiniä ja ovia, niin pihalle lentäisi ja justiinsa. Sellaista ei tee lapsetkaan, heidät on näin opetettu. Mä epäilen, että hän on kateellinen. Paa ämmä ojennukseen ja anna soitella ja haukkua. Voit joskus oikaista niitä juttuja, jos jaksat. Kyllä perusjärkevät ihmiset ymmärtävät, ettei siskosi kouhkaaminen ole ihan tervettä.

Vierailija
7/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myllätään huonekalut pois paikoiltaan, rakennetaan huone täyteen majoja, riivitään lakanoita leikkiin, käydään hakemassa kaapeista kasakaupalla leluja sinne olkkariin... Olen laittanut kaappeihin odottamaan ikärajan ylittäviä leluja ja muutenkin niin, että vain osalla leluista leikitään kerrallaan ja sitten vaihdetaan.

Mutta täti saattaa kaapia lattialletuonne 10 palapeliä (palat tietty sekaisin) jne.

Ja muutenkin kantaa kaikenlaista ihan hirveää muovisälää, jossa ikäraja saattaa olla 7 vee (nuorin lapsi on kolme!) ja sitten saman tien sekoittaa ne kaikki pikkuriikkiset palat sekaisin jne. Ja kun sanon, että leikkisivät yhdellä lelulla kerrallaan, sanoo lapsille, että heitetään sitten pois tämä lelu, jos osia hukkuu jne.

Vierailun jälkeen menee päivä siivota leikkien jäljet...

Ap

Vierailija
8/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnatonta tiukkapipoisuutta, mutta toisen kotia täytyy kunnioittaa enemmän. Tee itse rajasi, avaa suusi.

Vierailija
9/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän se ongelma juuri on, että tänne ei saa niitä rajoja!

Jos hänelle sanoo, hän raivostuu, riehuu ja jonkin ajan päästä toimii taas ihan niinkuin ennenkin...

Ja en pidä myöskään siitä, että minä olen aina tässä kuviossa se mänttipää, joka hakee herkkukulhot pois tai lopettaa leikit.

Ap

Vierailija
10/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä se penikka ovesta ulos ja sano, että voi tulla takaisin kun osaa käyttäytyä. Onko hänellä jokin päävika? Miten äitinne teidät kasvatti? Kontrolifriikki ja boheemi sekopää?

Vierailija
11/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en kyllä ole kontrollifriikki. Jos olisin, tätä ongelmaa tuskin edes olisi, vai mitä?

ap

Vierailija
12/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teitte?

Vierailija
13/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän se ongelma juuri on, että tänne ei saa niitä rajoja!

Jos hänelle sanoo, hän raivostuu, riehuu ja jonkin ajan päästä toimii taas ihan niinkuin ennenkin...

Ja en pidä myöskään siitä, että minä olen aina tässä kuviossa se mänttipää, joka hakee herkkukulhot pois tai lopettaa leikit.

Ap

Sinä pidät Sinun talossasi ja lapsillesi rajat, ja silloin sinä myös olet se "mänttipää" ihan kaikessa rauhassa. On mahdotonta että yhtaikaa sallit tuon kaiken, ettei sinua vain pidettäisi mänttinä ja yhtaikaa olet siitä pahoillasi.

On tasan sinun tehtävä pistää omaan elämääsi rajat joita toisen on kunnioitettava. Menkööt ja puhukoot kelle tahansa.

Olen tätä mieltä, vaikka siskosi minusta kuulostaa ihanalta ja olisin onnesta soikeena jos lapsillani olisi edes yksikin sukulainen samalla laillla lapsenmielinen ja tempaantunut lasten kanssa olemiseen. Vähän tuntuu,ettet näe metsää puilta. Mutta siis, siitä huolimatta sinä sanelet sinun kodissasi säännöt joihin kaikkien vieraiden, sukua tai ei, on sopeuduttava.

Vierailija
14/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin selitin käytöstä hyvin pitkään "ihanana lapsenmielisyytenä" jne. mutta minusta tämä ei voi enää mennä sen piikkiin. Siis esimerkiksi tämä talon tietoinen tuhoaminen. Minusta hän on _vihamielinen_ minua ja omaisuuttani kohtaan ja tuhoaa sitä tahallaan. Ja selkeästi myös tahallaan horjuttaa minun arvovaltaani vanhempana.

Ja ei minulla ole mitään ongelmaa pitää sitä kuria lapsilleni, mutta yritän nyt vain käsittää sitä, _miksi_ joku käyttäytyy noin.

ap

Vierailija
15/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

porttikielto. kummma kun ei yhtä siskoa saada kuriin. minä antaisin tulla täydeltä laidalta niin ettei jäisi mitään epäselvää. ei se maailma siihen kaadu että teitä sitten haukutaan. puhdista pöytä jotta voitte aloittaa uudelleen nuo tapaamiset

Vierailija
16/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluat, että lapset eivät syö sipsejä ennen ruokaa, tai jos sanot, että ulko-oveen ei saa liimata tarroja, niin kyse ei ole ihan normaalista käytöksestä, ja minusta sinulla on ihan täysi oikeus sanoa, että teille ei saa tulla ennen kuin teidän sääntöjä kunnioitetaan.

Tällä keski-ikäisellä ei ilmeisesti ole omaa perhettä, jos teillä jaksaa kulkea riehumassa, joten jotain omaa pahaa oloaan voi toki oireilla.

Vierailija
17/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kierretään kehää: Jos ja kun sanon, sisko raivostuu, mesoaa ja haukkuu takanapäin, sitten kuin "unohtaa" kaiken ja palaa täsmälleen samaan käyttäytymiseen.

ap

Vierailija
18/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte että nyt loppuu se terrorisointi ja sillä siisti. Ette enää laske sitä teille, jos sen niin vaikeaa. Tai sitten siivoat kiltisti siellä niitä siskosi jälkiä!

Vierailija
19/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kierretään kehää: Jos ja kun sanon, sisko raivostuu, mesoaa ja haukkuu takanapäin, sitten kuin "unohtaa" kaiken ja palaa täsmälleen samaan käyttäytymiseen.

ap

mutta älä sinä tee samoin. Ole aina yhtä jämäkkä vaikka sisko palaisikin. Pidä itsesi tässä tapahtumien suunnan määrääjänä äläkä anna sitä valtaa siskollesi. Siskoasi et voi muuttaa, oman käytöksesi voit (siis olemalla napakampi itse)

Vierailija
20/40 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla olet jämäkkä aikuiselle ihmiselle, joka ei käytännössä tottele, kuuntele tai kunnioita yhtään?

Hakemalla lähestymiskiellon?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan