Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cipralexin äkillinen lopettaminen

Vierailija
01.05.2011 |

Minulla vuoden verran Cipralex-hoito 10 mg/pvä, konsultoin terapeuttiani (psykiatri) saatuani tietää raskaudesta. Hän kehotti lopettamaan lääkkeen heti. Tarkoitus oli muutenkin tässä kevään aikana lopettaa lääkitys, mutta asteittain, ehdin jo aloittaa pienemmän annoksen 5 mg ja napsia puolikkaita alle viikon verran. Nyt on vieroitusoireita - tai en tiedä, mitkä johtuvat raskaudesta ja mitkä lääkityksen äkkinäisestä lopettamisesta: huimausta, pahoinvointia ja yleisketutusta. Henkisesti kestän vieroitusoireet, kunhan vain tiedän, ettei oireista/äkillisestä lopettamista sinällään voi olla sikiölle haittaa. Ainakaan logisesti ajateltuna mitään myrkytysvaaraa ei ole olemassa. Onko muita, jotka ovat lopettaneet äkillisesti? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hoitona cipralex 20 mg/pvä kunnes yks päivä vaan ei ollu rahaa hakee lääkkeitä lisää. Eli kerrasta poikki. Kuukauden verran oksetusta, huimausta, itkuisuutta, sähköiskuja päähän, mut nyt ei enää mitään. Mahtava päätös lopettaa, aattele jos käyttäisit lääkettä ja kun lapsi syntyy, se joutuis kärsimään ne viekkarit.

Vierailija
2/4 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää paljonko mulla oli päiväannos, olisikohan ollut kans 10mg. Lopetin ne kuin seinään, eikä siitä mitään ihmeempää tullu. Päinvastoin tuli enemmän energiaa ja hävis päänsäryt. Vähän ehkä yllätti pieni tunteiden voimakkuus lääkejakson jälkeen. Itsestä tuntui tyhmältä, että ne olisi pitänyt lopettaa vähitellen, tiesin muitakin, jotka olivat lopettaneet yhtäkkisesti. Tosin mihinkään näistä ei ole liittynyt raskaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime syksynä, olin miettiny sitä muutenki ja sit kun mun laukku varastettiin ja vikat lääkkeet meni siinä niin päätin etten uutta reseptiä hae ja lopetin kerrasta. Mullakin oli muutamia viikkoja huimausta ja just sellasia ihme sähköiskun tuntuisia tuntemuksia päässä. Tuntui tosi inhottavalta, mutta oireet onneks loppuu kuitenkin.

Vierailija
4/4 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Itse lopetin Cipralexin rv11. Minulla lääkäri ei edellyttänyt lääkityksen lopettamista, mutta toki suositteli sitä. Kun lääkkeet sitten loppuivat, niin en enää ostanut uusia eli lopetin lääkityksen "seinään". Aikaisemmista lopetuskokemuksista tunnistan vieroitusoireet, mutta tällä kertaa selvisin huomattavan vähällä. Parin viikon ajan oli vähäistä päänsärkyä, huimausta ja "höntti" olo, mutta oireet menivät todella nopeasti ohi. Nyt menossa rv16 ja vauva voi hyvin. Ja mikä parasta henkinen helpotus itselle on se suurin asia. Tsemppiä lopetukseen, konsultoi tarvittaessa lääkäriä jos oma olo alkaa olla liian hankala, eihän sekään ole hyväksi lapselle!