Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa ihmiset, jotka kerskuvat harvinaisilla sukunimillään!

Vierailija
30.04.2011 |

Aina suupielet nousee väkisinkin ylös, kun aikuiset ihmiset hirnuvat "meitä on siis vaan ykstoista, pistäkääpäs paremmaksi!! oooon niin spesiaaaali!!"

Ihan hauskaahan se on, jos on harvinainen sukunimi, mutta en ymmärrä miksi moisesta tulisi niin kovasti elämöidä ja ilakoida muille ihmisille?

Etenkin kun Suomessa harvinaiset sukunimet ovat hyvin tavallinen ilmiö!

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukavaa, kun on vähän harvinaisempi sukunimi :D

Tosin kadehtiminen on turhaa, koska jokainen voi halutessaan ottaa harvinaisen nimen. Vaikka keksiä sen itse. Siihen nähden kateuden määrä on hämmentävää. Näitä aloituksiahan on täällä tasaiseen tahtiin.

Vierailija
62/71 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tännekin on vastattu?

1. "Joo meit on vaa 15" (miten se nyt liittyi aloitukseen mitenkään?)

2. "Yhyy, oot kateellinen!!1" (Niin, itsellänikin tosiaan on harvinainen sukunimi, joten en oikein ymmärrä kuinka voisin kadehtia :D)

-hihittelevä ap

lapsellinen. Enkä usko, että sinulla edes on harvinaista sukunimeä. Miksi ihmeessä olisit tehnyt tällaisen aloituksen jos sinulla olisi?

Todella typerä kommentti myös tuo "prändäily". Esimerkiksi freelancerille kuten toimittajalle tai taiteilijalle tms. on tärkeää luoda itsestään brändi. Siitä on hyötyä monelle muullekin ammatinharjoittajalle. Juuri tämän takia esim. monet toimittajat eivät vaihda nimeään mentyään naimisiin.

Lisäksi se väistämättä muokkaa ihmistä jos hänellä on erikoinen nimi. Sen pohjalta syntyy keskusteluja tuntemattomienkin kanssa, sen ansioista on usein huomion kohteena ja muistetaan. Kyllä se vaikuttaa ihmiseen niin, että tottuu olemaan sosiaalinen ja esillä. Toki tällaista tapahtuu muidenkin asioiden ansiosta, mutta lisänä rikka rokassa.

Ymmärrän hyvin antavani lapsellisen vaikutelman, mutten ole tästä asiasta kovin huolissani, sillä olenhan lapsellisen huvittunut ihmisten kuvitelmista!

Tajusin joskus teini-ikäisenä, että minullahan on kovin harvinainen sukunimi, silloin ajattelin "waau siistii" ja aloin tutustumaan enemmän harvinaisiin sukunimiin. Silloin tajusin, että niitähän on pilvin pimein. Siinä ei ole mitään sen kummempaa, ihan mukavaa, muttei mitenkään mullistavaa, vaan ennemminkin hyvin tavallista.

"Prändäily" oli lähinnä pikkupiikki hassulle maijakorhoskommentille, älä ota sitä niin kovin vakavasti ;)

Miksen olisi kirjoittanut moista kommenttia, vaikka minulla itselläni on myös harvinainen sukunimi?!? Et taida harrastaa objektiivisuutta? Ei tarvitse kaksin käsin takertua jokaiseen egoa näennäisesti (omissa silmissä) nostattavaan pikkuseikkaan!

Ja pointtini tässä on nimenomaan se, että miten huvittaa kun ihmiset kerskuilevat jollain näin vähäpätöisellä ja tavallisella asialla. Tuskinpa se muita ihmisiä kiinnostaa, hienoa jos sinua itseäsi se jaksaa yhä uudelleen ja uudelleen kiinnostaa :)

Ja että oikein olisi harvinainen sukunimi persoonaa muokkaamassa...... Tuskinpa kovin merkittävästi :)

Muuten, harvinaiset nimet ovat usein hyvin tavallisen kuuloisia suomenkielisiä nimiä, kuten esim. omani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... 20 oli ap :)

Vierailija
64/71 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran harvinainen nimi kuitenkin, etten viitsi paljastaa enempää kuin että loppuu -nen :D

Vierailija
65/71 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimeni on myös melko yleinen ja yhdistelmänä minulla on todella monta kaimaa. Minulle tulee jatkuvasti sähköposteja, tekstiviestejä, Facebook-kaveripyyntöjä ja puheluita, joita ei ole tarkoitettu minulle.

Haluaisin erittäin mielelläni vähän harvinaisemman nimen.

Vierailija
66/71 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja broidin kaksi poikaa ovat sukunimen ainoat jatkajat.

Hieno nimi!

naisethan eivät ikinä anna lapsilleen omaa sukunimeä... Vai tarkoititko, että suvussa ei ole muita lisääntymisikäisiä tai lapsia?

Vierailija
67/71 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on vähän outo ja lyhyt, eivätkä ihmiset tajua sitä yleensä ensimmäisellä sanomisella. Olen opettaja ja oppilaat eivät keksi minulle koskaan mitään lempinimi, sillä sukunimi on vissiin riittävän omituinen heidän makuunsa. Sanon aina uusille oppilaille, että voivat kutsua etu- tai sukunimellä, ihan kumpi vaan miellyttää enemmän.

Vierailija
68/71 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sukunimestäsi. Itselläni on tosi harvinainen sukunimi jonka vaihdan kohta yleiseen.

Vierailija
69/71 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on harvinainen sukunimi. Erittäin kiusallista, kun vain minä löydyn yhdistelmällä etunimi + sukunimi. 

Miehellä on kans harvinainen, joten ei sen ottaminen olis auttanu

Vierailija
70/71 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla onkin suomen yleisin sukunimi ja hymyn vire suupielillä tätä ketjua lueskellen - saa nähdä minkä sodan saatte tästäkin aiheesta

Onnittelut sinulle kun sinulla on yleisin ja hyvä sukunimi. Itselläni on tosi harvinainen sukunini kota vihaan ja vaihdan sen kohta yleisen nimeen

Vierailija
71/71 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

t.Korhonen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän