Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa ihmiset, jotka kerskuvat harvinaisilla sukunimillään!

Vierailija
30.04.2011 |

Aina suupielet nousee väkisinkin ylös, kun aikuiset ihmiset hirnuvat "meitä on siis vaan ykstoista, pistäkääpäs paremmaksi!! oooon niin spesiaaaali!!"

Ihan hauskaahan se on, jos on harvinainen sukunimi, mutta en ymmärrä miksi moisesta tulisi niin kovasti elämöidä ja ilakoida muille ihmisille?

Etenkin kun Suomessa harvinaiset sukunimet ovat hyvin tavallinen ilmiö!

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä on tuplasti siihen nähden.

niin sitten siella olisi kaksi sen nimista.

Voitinko kilpailun? Mika palkinto?

Vierailija
22/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en brändää itseäni sen perusteella. Brändäys on jo tehty aikaisemmalta sukupolvelta ja usein kun esittelen itseni ensimmäinen kysymys kuuluu, oletko sinä...?

Minä olen pelkän sukunimeni voimalla päässyt eteenpäin, joten minun ei tarvitse enään leuhkia kuinka monta meitä on. Mikä sinua ap harmittaa? Olisitko halunnut myös olla tunnettu harvinaisen nimen kantaja?

Mutta näin se maailma pyörii -nimillä ja suhteilla.

Tässä se pointti: nimi ei ole mitään, en kadehdi eikä minua muutenkaan liikuta, mutta tuo peritty raha ja valta kyllä harmittaa.

T. Yksi jolla on harvinainen nimi, mutta ei sitten muuta pääomaa - eli ei leuhkimista. Harmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sinulla tuntuisi olevan ennemminkin tunnettu sukunimi. Monta teitä mahtaa olla? Tuskin kovin vähän, jos kerran tunnettu nimi, joka on brändännyt itsensä puolestasi? ;) Et oikeastaan kuulu aloitukseen, joten olet ehkä vähän OT, tosin eihän se ole vakavaa. Jos et kerran leuhki, et ärsytä minua. Sääli kyllä, ettei tämä taikanimi ole suonut sinulle automaattisesti luetunymmärtämistä. En puhunut mitään tunnetuista harvinaisista sukunimistä, joten "piikkisi" meni vähän harakoille. Teit liian suuria päätelmiä, harpoit epäolennaisuuksiin. Ette taida olla ainakaan tunnettu juristisuku.

Jotenkin tää on ollut selkeästi vaikea ymmärtää täällä: puhe on HARVINAISISTA, ei erikoisista nimistä.

-ap

Vierailija
24/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sinulla tuntuisi olevan ennemminkin tunnettu sukunimi. Monta teitä mahtaa olla? Tuskin kovin vähän, jos kerran tunnettu nimi, joka on brändännyt itsensä puolestasi? ;) Et oikeastaan kuulu aloitukseen, joten olet ehkä vähän OT, tosin eihän se ole vakavaa. Jos et kerran leuhki, et ärsytä minua. Sääli kyllä, ettei tämä taikanimi ole suonut sinulle automaattisesti luetunymmärtämistä. En puhunut mitään tunnetuista harvinaisista sukunimistä, joten "piikkisi" meni vähän harakoille. Teit liian suuria päätelmiä, harpoit epäolennaisuuksiin. Ette taida olla ainakaan tunnettu juristisuku.

Jotenkin tää on ollut selkeästi vaikea ymmärtää täällä: puhe on HARVINAISISTA, ei erikoisista nimistä.

-ap

Vierailija
25/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ärsyttää. Oot kateellinen. Lällällää :P

Virtanen se siellä "naureskelee" meille spesiaaleille..

Vierailija
26/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyistä nimeäni näyttää olevan nelisen tuhatta ja tyttönimeä 800. Jos kuulen uudella tuttavalla olevan sama nimi kuin mulla nyt, en oikeastaan mieti mitään yhteyksiä jne. Mutta jos jollain on sama nimi kuin tyttönimeni, alan heti miettiä että ollaanko sukua ja mistä päin tämä ihminen on. Eikä siis edes ole harvinainen nimi, mutta ei niin yleinenkään.

Mielestäni on ihan tavallista että nimi jää paremmin mieleen jos se on erikoinen ja mietin henkilön taustaa enemmän kuin matti meikäläisen. Sellainen ihminen vaan on.

Vierailija
27/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ärsyttää. Oot kateellinen. Lällällää :P

Virtanen se siellä "naureskelee" meille spesiaaleille..

Toivon ja oletan, että tämä oli sarkasmia ;)

Vierailija
28/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kirjoitat, että ärsyttää harvinaisilla nimillä leveilijät ja myöhemmin kerrot itse kuuluvasi samaan kastiin harvinaisuuksien suhteen.

Harmittaako oma nimesi vai mikä on alkuperäinen ongelma?

En ole koskaan tavannut ihmistä, joka ylpeilisi nimellään ja sen harvinaisuudellaan.

Omalla kohdallani avioliitto muutti harvinaisen sukunimeni. Suomessa tuota nimea vajaa 10 kpl.

Olen mieluusti tavallinen nen-päätteinen henkilö, sillä oma kiusa on harvinaisesta nimestä. Yhdistetään tiettyyn henkiöön ja ääntäminen ja kirjoittaminenkin kangertelee.

Vierailija
29/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kirjoitat, että ärsyttää harvinaisilla nimillä leveilijät ja myöhemmin kerrot itse kuuluvasi samaan kastiin harvinaisuuksien suhteen.

Harmittaako oma nimesi vai mikä on alkuperäinen ongelma?

Millähän tavoin nämä asiat poissulkevat toisensa?

-ap

Vierailija
30/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole nen -loppuinen kuitenkaan. Ihan kiva nimi, vaikka on varmaan miljoonalla :)

Vierailija
31/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä tahansa asian kerskuminen on typerää ja lapsellista.

Mun isin auto on hienompi kuin sun isin...

Vierailija
32/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ap:n sukunimeä on reilusti alle 10, mutta se ei mielestäni ollut olennaista, kyllä minua silti huvittaa :) Ainoa todellinen hyöty on mielestäni, se ettei ole kokonimikaimoja, eikä näin ollen sekaannuksia. Muuten mielestäni aika yliarvostettua ja siksi huvittavaa, että joku luulee siksi olevansa sen kummoisempi kuin Maija Korhonen. Jatka sinä vain prändäilyjäsi! ;) -ap

jos oikeasti et sinäkään haluaisi sukunimelläsi ylpeillä, et olisi ilmoittanut teitä olevan alle 10, että mietippä sitä.

Juu, meit on kans reilusti alle 10, et o ainoo ;))

Vierailija
33/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan muuallakaan. Enpä ole kokenut tarvetta sillä kerskua, olihan se naimisiin mentäessä toki hieman "jännää" mutta pian se siitä hyytyi kun sai alkaa tavailla nimeään joka paikassa...

Voi lapsi raukkaani;)

Itse en ole nimeä koskaan esille nostanut, uteliaille toki saanut selitellä ja niitähän riittää. Yksi ikävä puoli on esim se, kun menet esim. lääkäriin niin sisää kutstutaan etunimellä...tai kellonajalla!

Mutta ihana aina huomata miten esim. lapset on paljon ennakkoluulottomia, eikä lapsen kaverit ihmettele hänen nimeään ollenkaan! Kysytään kerran ja sillä selvä - toisin kuin aikuiset: ai mikä??

Ihme aihe tämäkin täällä mutta pitipä vastata!

Vierailija
34/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ap:n sukunimeä on reilusti alle 10, mutta se ei mielestäni ollut olennaista, kyllä minua silti huvittaa :) Ainoa todellinen hyöty on mielestäni, se ettei ole kokonimikaimoja, eikä näin ollen sekaannuksia. Muuten mielestäni aika yliarvostettua ja siksi huvittavaa, että joku luulee siksi olevansa sen kummoisempi kuin Maija Korhonen. Jatka sinä vain prändäilyjäsi! ;) -ap

jos oikeasti et sinäkään haluaisi sukunimelläsi ylpeillä, et olisi ilmoittanut teitä olevan alle 10, että mietippä sitä.

Juu, meit on kans reilusti alle 10, et o ainoo ;))

Jos haluaisin kerskuilla, olisin ilmoittanut sen ekassa viestissä, mutta kun yllätys, yllätys... vedettiin kateuskortti, niin kerroin, ettei syytä kateuteen ole. Mielestäni se ei edelleenkään ole olennaista kuinka harvinainen/yleinen sukunimeni on. Taidat kuulua kerskujien koulukuntaan. MIETIPPPÄ SITTÄ ;))))

-ap

Vierailija
35/71 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeasti et sinäkään haluaisi sukunimelläsi ylpeillä, et olisi ilmoittanut teitä olevan alle 10, että mietippä sitä. Juu, meit on kans reilusti alle 10, et o ainoo ;))

Jos haluaisin kerskuilla, olisin ilmoittanut sen ekassa viestissä, mutta kun yllätys, yllätys... vedettiin kateuskortti, niin kerroin, ettei syytä kateuteen ole. Mielestäni se ei edelleenkään ole olennaista kuinka harvinainen/yleinen sukunimeni on. Taidat kuulua kerskujien koulukuntaan. MIETIPPPÄ SITTÄ ;)))) -ap

Mulla kun sen harvinaisuuden lisäksi myös erittäin kaunis sukunimi, joka on vieläkin tärkeämpää ja jolla on pitkät sukujuuret. :P

...... saatat olla eräs nolo tuttavani :)

-ap

Vierailija
36/71 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyötyä ja onkin. Ei siitä tieteenkään tarvitse silti erikseen mainita, huomataanhan se kuitenkin. Erikoista se ei kuitenkaan ihmisestä tee.

Vierailija
37/71 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähinnä se on riesa, koska kyseessä on ruotsinkielinen sukunimi.

Jostain kumman syystä "kukaan" ei osaa kirjoittaa sitä oikein. Ainakaan tällä reunalla Suomea.

Itseasiassa en itsekään osannut ensilukemalta/-kuulemalta.

En ole koskaan törmännyt meidän sukunimeen Suomessa kellään muulla.

Kerran tuli dokkari eräästä norjalaisesta miehestä jolla oli sama sukunimi kuin meillä.

Vierailija
38/71 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeasti et sinäkään haluaisi sukunimelläsi ylpeillä, et olisi ilmoittanut teitä olevan alle 10, että mietippä sitä. Juu, meit on kans reilusti alle 10, et o ainoo ;))

Jos haluaisin kerskuilla, olisin ilmoittanut sen ekassa viestissä, mutta kun yllätys, yllätys... vedettiin kateuskortti, niin kerroin, ettei syytä kateuteen ole. Mielestäni se ei edelleenkään ole olennaista kuinka harvinainen/yleinen sukunimeni on. Taidat kuulua kerskujien koulukuntaan. MIETIPPPÄ SITTÄ ;)))) -ap

Mulla kun sen harvinaisuuden lisäksi myös erittäin kaunis sukunimi, joka on vieläkin tärkeämpää ja jolla on pitkät sukujuuret. :P

...... saatat olla eräs nolo tuttavani :) -ap

ja kyllä mun tutut tietää mun sukunimen, ei tartte erikseen kertoa :P

t. Ihan nolona nyt....

Vierailija
39/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toi anonyymiys on kyllä vähän ongelma. Mä työskentelen sairaanhoitajana päihde- ja mielenterveyspuolella, ja välillä oikeasti pelottaa. Mulla on siis se tilanne, että mun etunimi on ainoa suomessa (ja varmaan muuallakin) ja sukunimen omaa vain oma perhe. Monet pitävät töissä nimikylttiä, missä on vain etunimi turvallisuussyistä, mutta mulle ei oikein sovi sekään, kun pelkän etunimen perusteella saa selville puh.numerot ja osoitteet, perheen jne. Saa oikeasti pelätä, että joku narkki tai hullu on joku päivä oven takana.

Yksi sukulaiseni käyttää töissä juurikin toista nimeä, mutta perhe kutsuu häntä eri nimellä.

Vierailija
40/71 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä ihan sitä, ettei olla pystytty edes pääsemään lisääntymispuuhiin.

En kyllä sillä leuhkisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme