Voiko masennukseni vaikuttaa avioerossa lapsen jäämiseen minun luokse?
Niin, siis jos avioero tulisi, voiko mies vedota oikeuteen liittyen masennukseeni ettei lapsi voi jäädä minun luokse asumaan?
Kommentit (10)
Jos pystyt pitämään lapsesta huolta suht normaalisti, silloin tuskin vaikuttaa. Vakava, invalidisoiva masennus onkin sitten ehkä eri asia, jos sitä ei ole hoidettu.
minun ei kannata missään nimessä mennä hakemaan apua neuvolasta masennukseeni (ettei tule merkintää papereihinmasennuksesta) etten menetä oikeuttani lapseeni mahdollisessa avioerossa...
ap
Jos pystyt pitämään lapsesta huolta suht normaalisti, silloin tuskin vaikuttaa. Vakava, invalidisoiva masennus onkin sitten ehkä eri asia, jos sitä ei ole hoidettu.
en ole uskaltanut hakea apua masennukseeni vielä, lievästä masennuksesta on kyse, ei lapselle vaaraa.
ap
En uskaltanut hakea apua ennenkuin kaikki huoltajuusjutut olivat selviä ja sittenkään en kertonut miehelle.
En tiedä oliko tyhmä ratkaisu sillä olsiin saanut lähivanhemmuuden varmaan joka tapauksessa (meillä sanaton sopimus siitä että saan lapset asumaan luokseni ilman kinaa jos en kerro kaikkea sairasta mitä liittomme aikana tapahtui). Nyt lapseni kärsivät siitä että avun saamiseni lykkääntyi yli puoli vuotta ja tuona aikana jouduin kahlaamaan läpi eron. Voimat eivät riittäneet kunnolla tukemaan lapsia heidän kriisissään vaan olin tiuskiva ja itkukohtauksia saava äiti.
se mies todistaa että sulla on masennus jos sitä ei ole diagnosoitu. Ei mitenkään. Eli ei voi vedota.
kannattaa varmistaa että pystyt osoittamaan että olet hoidon piirissä.
masennusta ei vielä diagnosoitu virallisesti, joten kannattaako mielestäsi edes hakeutua neuvolan kautta apua vai yritänkö sinnitellä omillani? Kyse lievästä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta joka on pitkittynyt (oma mielipiteeni).
ap
hoitakaa se päänuppinne ensin kuntoon,ennenkuin otatte lapsen vastuullenne.ja kärsimään.
se mies todistaa että sulla on masennus jos sitä ei ole diagnosoitu. Ei mitenkään. Eli ei voi vedota.
epäselvästi toin asian esille, eli paremmin ehkä muotoiltuna, uskallanko hakea apua ennen avioeroprosessia vai haenko vasta sen jälkeen?
Jos haen ennen ja diagnoosi on masennus, voiko silloin vedota lasta itselleen?
ap
Mutta lääkäriltä voit, onhan elämäntilanteesikin raskas, eli ihan ymmärrettävää jos olet masentunut nyt
kannattaa varmistaa että pystyt osoittamaan että olet hoidon piirissä.