painosta mainitseminen ahdistaa
Olen ollut painoindeksi 17 ensimmäiset 27v, sitten elämä muuttui ja tasaantui ja olen nyt painoindeksi 20 eli normaali. Minulla on hieman alavatsaa tullut, muuten ei haittaisi.
sisareni kuitenkin mainitsi vahvasti lihomisestani. en osaa iloita siitä että olen normaalipainoinen vaikka en enää sairastele ja kuukautiset on normaalit. Silti on vierasta olla tässä kropassa ja kun sisareni sanoi minun olevani kuten isäni suvun, lihavat päärynävartaloiset ihmiset niin olo tuli liian pahaksi ja vierailu loppui siihen. katsoin peiliin ja tunsin itseni oksettavaksi.
en kestä vertailua isäni sukuun, koska pahojen vuosikymmenten riitojen vuoksi he ovat vain haukkuneet minua ja äitiäni. Kaikki ovat sanoneet etten muistuta ketään heistä ja hyvä niin. Tuntui hirveältä, ei pelkästään lihomisesta mainitseminen, mutta tuo ihan perätön vertailu ihmisiin, joiden tiedetään pahasti satuttaneen minua ja jotka eivät ruumiillisestikaan ole lainkaan kaltaisiani.
Äitini mielestä olen iän myötä muuttunut kuten hänkin.
Miksi tuollainen ihmeellinen vertaus yhtäkkiä? kun pyysin ettei hän mainitsisia kyseisiä ihmisiä ja vertailisi minua heihin niin hän ei siltikään lopettanut vaan jouduin lähtemään jotta keskustelu olisi ohi.
Olet tosiaan normaalipainoinen!Jos yhtään lohduttaa niin muistaakseni painoindeksi 20 on terveyden kannalta kaikkein paras (vaikkei sitä tietysti voi kaikille yleistää) ja jonkun "tutkimuksen" mukaan myös miehistä suurin osa pitää sitä parhaana. Se on monien missien painoindeksi myös. Tiedän tämän koska olen myös 20 painoindeksiltäni enkä aina oikein tiedä olenko hoikka vai liian lihava (sairasta ). Olen myös ollut ennen hoikempi. Älä ainakaan ala stressata ja muiden takia laihduttaa. Nauti elämästä äläkä murehdi. Aurinkoista kevättä!