Mies huono sängyssä - onko ainoa ratkaisu avioero?
Olemme olleet yhdessä 18 vuotta, (lapsiperhe). Ongelma on miehen esileikkitaidot tai niiden puute.
Rakastelu alkaa niin että minulla on myönteinen asenne, fiilis on aluksi hyvä. Joka kerta jaksan odottaa positiivisesti, että tällä kertaa menee hyvin. Mutta rakastelu kaatuu usein miehen passiivisuuteen. Hän on luonteeltaan "seurailija", joka pääasiassa jää odottamaan, että minä johdan hommaa, että minä teen aloitteet ja vien asioita eteenpäin. Kyse ei ole siitä ettei hän haluaisi minua mutta luonne vain on tuollainen. Ujohko, estynyt, passiivinen.
Ennen rakastelimme pari kertaa viikossa, vaikka en niin tyytyväinen esileikkiin ollutkaan. Tavallaan vain pistin itseni rakastelemaan vaikka jokin (eli huono esileikki/sen puute) tökkikin. Haluttomuutta tosin oli usein puoleltani, vaikka molemmat olisivat halunneet seksiä useammin, ja mieskään ei juuri aloitteita tehnyt. Näin jatkui kymmenen vuotta, kunnes aloin kyllästyin ja aloin odottaa rakastelulta enemmän. Nykyään rakastelemme "loppuun saakka" ehkä pari kertaa kuussa. Enää en halua yleensä suostua rakasteluun jos en todella kiihotu esileikistä. Miehelle kyllä sopisi rakastelu kuten silloin ennen. Nyt onkin sitten monta vuotta yritetty saada muutosta tähän asiaan mutta huonolta näyttää.
Kaipaan sitä, että mies olisi aktiivinen ja että rakastelu olisi aistillista ja edes jollain lailla mielikuvituksekasta. En kaipaa ja tarvitse mitään ihmeellisyyksiä, en ilotulitusta ja suurta kiihkoa. Vain normaalia hyvää ja nautinnollista esileikkiä.
Kun/jos vauhtiin pääsemme silloin tällöin, niin itse akti on hyvä ja saan orgasmin tai useamman aina. Kyse ei myöskään ole siitä etten minä olisi miehestäni seksuaalisesti kiinnostunut. Sängyn ulkopuolella kaikki menee hyvin. Mies on muuten kaikinpuolin ihana mies enkä haluaisi erota. Ainoa ongelma on esileikki. Näin asia on ollut aina.
Onko minun annettava miehelle joku ohjelappu josta lukea ohjeita (mies on insinööri... :)) ja/tai rakastelun aikana jatkuvasti sanottava: hyväile niskaa. Hyväile pakaroita. Jne.? Muuten mies ei tee paljon mitään. Siltikään, vaikka tästä on keskusteltu todella usein ja mitään epäselvää ei pitäisi olla siinä, mitä minä toivon.
Onko mahdollista oppia esileikkitaitoja, jos luonne on tuollainen? Ja millä tavalla se oppiminen tapahtuisi? Se ei näytä auttavan, että olen sanonut, mitä haluaisin... Onko se niin että sitä taitoa joko on tai ei? Tiedän, että mies on ollut ennen minuakin passiivinen/saamaton naisten lähestymisessä.
Kestänkö tällaista seksiä vai pitäisikö vaihtaa miestä? Odotanko ja vaadinko seksiltä liikaa?
Kommentit (48)
Kehiin kunnon behaviorismia 10-insinööriltä :o)
Ja 12: suriseva ja tärisevä dildo on todella hyvä! Pitää vain löytää itselle sopiva sellainen. Meillä 3:s oli vasta napakymppiostos, mutta kannattaa ihmeessä hankkia ja voin sanoa, että esileikkiasiaan vaikuttaa huomattavasti ja rakastelun laatu kohenee! Rohkeasti vain netistä tilaamaan :o)
mulla on pari surisevaa mutta en tykkää siitä surinasta jostain syystä ollenkaan, joten ilman pattereita käytän.. mutta kuten sanoit niin kokeilemalla selviää mistä kukakin tykkää ! voisko ap kommentoida ideaa ??
t. nro 12
Niin kuin kirjoitin, en haluaisi erota ja kynnys siihen on tosi korkea, mutta kyllähän tämä asia kiristää välejä usein, vaikka muuten menisi kuinka hyvin.
Olen tullut siihen tulokseen, kuten joku neuvoi, että en suostu seksiin ilman lämmittelyä, ja siitä taas seuraa että seksiä ei silloin ole kuin sen pari kertaa kuussa (kovalla vaivalla sekin)... kuka sitä jaksaa?? Jos taas suostun ilman lämmittelyä, niin homma jatkuu sellaisena kuin ensimmäiset kymmenen vuotta...
ap
kuussa kuitenkin onnistuu se esileikki ?
On meilläkin dildoja jos jonkinmoisia mutta ne ei ole sellaista esileikkiä mitä kaipaan... kyllä minä itseni kostumaan saan, siitä ei ole kyse, vaan enemmän "psykologisesta/henkisestä" kiihottumisesta. Kaipaan MIESTÄ, miehen hyväilyjä, en jonkun surisevan koneen.
ap
Voisitko alkaa dominoimaan miestäsi? Kun tavat ovat pinttyneet, niin tuollainen apuväline saattaisi johtaa muutokseen. Ei pääsisi esim masturboimaan ja sinä päättäisit, että onko esileikki ollut riittävä lukon avaamiseen.
T. Avaimen haltija
onko teillä hellyyttä muuten arjessa ollenkaan ? halailua ja pientä pussailua vaikka ohikulkiessa kun molemmat jääkaapilla tai vastaavaa ? kun toinen on vaikka tietokoneella niin toinen tulee hieromaan hartioita tai hyväilemään niskaa tms ?
No silloin se vaan jotenkin onnistuu, tavalla tai toisella. En osaa nyt oikein tarkemmin eritellä. En tarkoita, ettei mies KOSKAAN tekisi mitään oikein. Silloin kun loppuun asti menemme nykyään, niin ei nyt voi sanoa, että mies olisi silloinkaan mitenkään hirveän aktiivinen jne. mutta jollain lailla asiat silloin tällöin sujuu. Niitä hyviä kertoja vaan on aivan liian harvoin ja silloinkin usein kovalla vaivalla aikaansaatu se tilanne.
tarkemmin asiaan tutustuttuani ei enää. Mies tykkää. Minulle hauskaa. Välillä naurattaa ja huvittaa.
19.
Olen huomannut, että asia ei ole enimmäkseen tai lopulta siitä kiinni. Saattaa olla tilanne, että hellyyttä on ollut, mutta silti ei sängyssä toimi. Tosin minä olen aktiivisempi hellyydenosoituksissakin, mies ei ole siinäkään tapansa mukaan erityisen aktiivinen.
mutta musta nyt vaan kuulostaa siltä että sun mies on mikä on ja se on pakko vaan hyväksyä että sun mies on passiivinen. mitä sun mies ajattelee tilanteesta ???
Hänkin haluaisi, että seksi sujuisi paremmin. Silti hänelle tuntuu olevan vaikeaa toimia toisin. Sitä on vaikea ymmärtää.
ap
Oletteko käyttäneet miehen siveysvyötä nimenomaan tällaisen ongelman ratkaisuun joka meillä on? Kieltämättä uusi idea joka ei ole tullut mieleen... :) Harkinnan arvoinen, kaikkea kun varmaan pitäisi kokeilla... mutta vähän kyllä epäilyttää ja kuulostaa enemmänkin vitsiltä.
Voi olla että sopisikin meille, kun mies on luonteeltaan sellainen saamaton. Mieluummin runkkaa kuin näkee sen vaivan että olisi aktiivinen. Ei taida riittää tarpeeksi seksuaalienergiaa mulle. Tai sitten vyö johtaisi vaan epätoivoisempaan tilanteeseen miehen osalta.
ap
niin huono sängyssä. Jos vertaan omaan mieheeni, kuulostaa tuo ihan kelvolliselta kuitenkin, teillä on seksiä, sinä saa orgasmeja jne. Tietysti ymmärrän kaipuusi saada enemmän huomiota, ja sen, että mies olisi se "johtava" välillä sängyssä. Ymmärrän aivan varmasti, kaikkea tuota minäkin kaipaan, mutta sen lisäksi kaipaan sitä, että joskus seksi kestäisi enemmän kuin 1min pikaiset, meillä on ollut aina ongelmana miehen hyvin nopea laukeaminen, minun osaltani seksi jää lähes aina "kesken". Lisäksi miehellä on melko pieni, ja hän on aina ollut, ja on edelleen 10 vuoden jälkeen erittäin epävarma itsestään ja taidoistaan sängyssä. Ja syystäkin. Mies kyllä haluaa minua, ja on paljon paremmassa asemassa seksin suhteen meillä, minä olen aina ollut rohkeampi, kokeilunhaluinen ja muutenkin seksin suhteen sellainen, että haluan saada miehelle nautinnon, ja osaan tehdä miehen "hulluksi". Itse alan vaan saamaan tarpeekseini tästä, ja en jaksa enää innostua kuten ennen, koska minun osaltani homma jää liian usein "puolitiehen".
Asiasta on puhuttu, ja se vaivaa miestäkin, silti mikään ei muutu, enkä halua muutenkaan liikaa asiaa vatvoa, kun tiedän, että mies tuntee muutenkin itsensä usein "surkeaksi sängyssä".
En tiedä mitä pitäisi tehdä..
Enkä nyt siis halua vähätellä ap sinun tilannettasi, mutta jos yhtään lohduttaa, niin monilla on vielä paljon heikompi tilanne..
oli meillä siis siveysvyö. Tämä ratkaisu on toiminut jo kaksi vuotta. Välillä pidetään pientä taukoa.
Jotkut haluavat kahlita miehensä mustasukkaisuutensa vuoksi. Meillä mies kiihottuu siitä, että tietää, ettei ole mahdollisuutta sitten runkkailla omia aikojaan, että kannattaa olla hyvissä väleissä vaimonsa kanssa ja nauttia. Miehelläni on heikko itsekuri runkkailun suhteen. Se on haitannut häntä itseäänkin! Uskottomuus ei ole ollut koskaan ongelmana tai mustasukkaisuus.
Voisithan ottaa tästä selvää ja kysellä miehesi kantaa asiaan? Onhan tämä mahdollinen tapa muuttaa avioliittoa. Saattaa vaatia ajatuksen sulattelua, mutta voisit palata asiaan miehesi kanssa, jos näyttää siltä, että miehesi kiinnostuu.
Oikean vyön valinta on myös tärkeää. Niitä valmistetaan teräksestä-silikoniin. Löytyy siis käyttömukavuuttakin.
19.
Kiitos sinulle, kyllä lohduttaa vähän. Kai asiat voisi tosiaan pahemminkin olla. "Tekniikkapuoleen" aktissa olen oikein tyytyväinen, joten paljon olisi menetettävää, sitäkin ajateltuna. Mutta silti tämä rassaa, että mies ei osaa minua vietellä jne. Tuokin on juuri hankalaa, että kuinka paljon asiasta "pitäisi" puhua. Jos kertoo, mikä on vialla, mies tuntee itsensä kelvottomaksi, jos taas ei puhuta, niin turha toivoakaan että mikään muuttuisi... Jotenkin luulisi, että seksitaitojakin voisi oppia ja opetella... me jatkamme harjoituksia... Voimia sinulle!
Tämä oli tosiaankin raikas ratkaisuehdoitus :). Kiitos siitä. Otan kaikki vinkit vastaan ennakkoluulottomasti tässä vaiheessa ja keskustelen niistä miehen kanssa. Epäilen kyllä, että tämä olisi liian erikoista miehelle :).
ap
on ihan sado/maso pervoilua. sitäpaitsi kamalan epähygieenisen olonen, sinnehän jää pakosti pissaa sisälle, hyiks. googletin ja just joku mies käytti tota kun sen joku domina laitto sen ja se ei voi enää käydä yleisissä vessoissa/kavereiden kanssa aunomassa jne. kipeetä touhua. se akka antaa ottaa sen pois desinfiointia varten. siis haloo.
jos tilanne on jatkunut jo 18 vuotta (muistelenko oikein) niin tuskin mitään kaiken mullistavaa muutosta on luvassa.
hommaa dildo ja/tai muita pikku leluja (esim. netistä) piristämään esileikkejä/koko seksielämää (meille on tuonut pientä lisäintoa nämä seksikaupan jutut)
varmaan useimmilla pareilla pitkissä liitoissa aina jostain on huomautettavaa - meillä esileikki on melkein aina ihan sama, tympii. tähän toi avun dildo ja esim. 69-leikit sen mukana.