Catherinen morsiustyyli ontuu!
Kaikki tuntuvat kehuvan Catherinen (ent. Kate) tyyliä. Minä olen kovasti kiinnostunut tekemisissä muodin ja tyyliasioiden maailmasta, ja siksipä nyt innostun kommentoimaan vähän vastakkaisesti yleisin mielipiteen kanssa.
Romanttinen pitsinen look nopeasti katsoen on ihan ok yleisvaikutelmaltaan. Pitsillä on mukavasti saatu verhottua muuten avonaista yläosaa, mikä antaa modernin vaikutelman. Positiivista on myös kaunis hymy ja hoikka varsi sekä puvussa olevat hienot pitsihihat. Myös (No, ehkä liiankin hoikka) ja runsaampi helma on kaunis, vaikka toki kapeampi olisi tähän tyyliin paremmin sopinut (se ei vain ole niin kuninkaallista joten ymmärrettävä valinta siis).
Mutta mutta.... millaiset ovatkaan hänen hiuksensa! Ihan kamalan kauhea lättäkampaus. Tuollaiseen pukuun olisi soveltunut kaunis niskanuttura, Victoria osasi tämän kampausasian todella paljon paremmin! Roikkuva ja latvoista epämääräisesti lätsähtänyt kiharakampaus on arkinen, tylsä ja koko ilmeen ryhtiä latistava. Jos hän välttämättä halusi hiukset auki, miksei laittanut hiuksiaan esimerkiksi -40 luvun tyylisesti isoille laineille ja valkeille, vaikea tosin kuvata tässä mitä tarkoitan, mutta ryhdikkäämmänkin olisi avonaisista hiuksista voinut saada.
Tiara oli myös onneton, aivan liian vaatimaton! Miettikääpä vaikka taas Victorian häälookia. Kruunu todellakin kirjaimellisesti kruunasi tyylin. Korkeampi kruunu tai tiara olisi myös ryhdistänyt no.... jälleen kerran lätsähtänyttä yleisvaikutelmaa.
Rintamus puvussa oli kamalin. Kun naisella ei ole rintoja, on sekin sinänsä ihan kaunista ja hoikalle luontevaa. MUTTA miksi ihmeessä edes pyöreämmän mallisilla rintaliiveillä ei yritetty parantaa vaikutelmaa. Alusvaatteet tekevät asusta kauniin. Nyt littanat rinnat hieman terävinä törröttivät täysin epänaisellisesti, huh huh!
Että sellaista. Summa summarum: kaunis yleisilme, perinteisen ja modernin kiva sekoitus, hiukset pilasivat tyylin kuten myös lättärintainen puku.
Hienoa kuitenkin, että tavallisen iloisen pirteän näköinen tyttö sai prinssin. Catherine on klassinen tyyppi persoonallisine kasvoineen, eiköhän me hänestä saada aikamme muoti-ikoni. Mutta Victoria.... hän peittoaa kyllä monin verroin tyylillään Catherinen. Ei voi mitään.
Kommentit (69)
oli kutrit taivutettu hienosti hattun reunaa myotailemaan ja puvun vari saatu osumaan nappiin kellahtuneeseen ihon savyyn sopivaksi, ihailkaa.
Miksi ihmeessä olisin kateellinen Katelle? Siksi että hän näyttää ikäistään 20 vuotta vanhemmalle ja on nälkäkuoleman partaalla? Ja miten ihmeessä Vikroria on ruma? Samalal tavalla voisin sanoa että taidat olla kateellinen....
Ja Victoriaa kehutte koska hän on ruma ja saatte tuntea olevanne edes hieman kauniimpia. Mutta Catherinen nähtyänne itsetuntonne valahti...!
Joka tapauksessa se laihtuminen on mennyt överiksi. Oli ennenkin niin hoikka ja hyväkroppainen, nyt selvästi alipainoinen. Sitä voi miettiä, kuinka laiha on livenä, kun kuvat aina lihottaa. Tuskin on enää kuin kokoa 32-34. Ennen oli sentään 36 ja sekin todella vähän melkein 180-senttiselle naiselle.
tuolla hovi kontrolloi kyllä ihan kaikkea. Kyllä se on Kate tarkkaan stailattu ja siloteltu, kampaus ja tummaksi paahtunut iho vaan meni perseelleen..
hyva etta uskalsi nayttaa noille englannin hovin tarkeileville pelleille.
Valinnut itse kampauksensa ja meikit.
Elisabethin tyyli on ollut aina sama sekä pukeutumisessä että käytöksessä. Häntä arvostetaan juuri siksi. Edustaa perinteitä ja jatkuvuutta. Kuningatar on instituutio ja ei kai 85-vuotiaan tarvi enää nuorekas olla. Toisaalta kuinka monen 85-vuotias mummu on noin freesi?
oli kutrit taivutettu hienosti hattun reunaa myotailemaan ja puvun vari saatu osumaan nappiin kellahtuneeseen ihon savyyn sopivaksi, ihailkaa.
vaipoissa maailmasta mitään tietämättöminä saman ikäisinä. Elisabethin tyyli on kuningattaren tyyli, arvokas ja hillitty. Olisko pitänyt reväyttää ja laittaa minihame vai?
Elisabethin tyyli on ollut aina sama sekä pukeutumisessä että käytöksessä. Häntä arvostetaan juuri siksi. Edustaa perinteitä ja jatkuvuutta. Kuningatar on instituutio ja ei kai 85-vuotiaan tarvi enää nuorekas olla. Toisaalta kuinka monen 85-vuotias mummu on noin freesi?
tuolla hovi kontrolloi kyllä ihan kaikkea. Kyllä se on Kate tarkkaan stailattu ja siloteltu, kampaus ja tummaksi paahtunut iho vaan meni perseelleen..
entisiin mittoihinsa kunhan pahin stressi ja hossotys on ohi ja paasee pois anoppinsa hampaista. Toivottavasti heilla on oma koti missa voivat olla rauhassa etta ei kay niinkuin Dianalle kavi.
entisiin mittoihinsa kunhan pahin stressi ja hossotys on ohi ja paasee pois anoppinsa hampaista. Toivottavasti heilla on oma koti missa voivat olla rauhassa etta ei kay niinkuin Dianalle kavi.
Katen anoppi on kuollut.
Vai tarkoitatako Camillaa, joka on anoppipuoli? Pitääkö se jotenkin Katea hampaissaan? Kerro lisää!
Diana-parkako se sieltä pilven reunalta tai missä nyt onkaan pitää Katea hampaissaan. Av-mammoilla kyllä riittää mielikuvitusta. Kerro tosiaan lisää näitä tarinoita :)
Valinnut itse kampauksensa ja meikit.tuolla hovi kontrolloi kyllä ihan kaikkea. Kyllä se on Kate tarkkaan stailattu ja siloteltu, kampaus ja tummaksi paahtunut iho vaan meni perseelleen..
kuinka Viktoriakin haukuttiin ihan lyttyyn. Puku oli liian yksinkertainen ja kruunu ruma. Av-mammat olisivat tehneet kaiken paremmin. Ja taas sama.
anoppivihaajalta Elisabet ja Diana/Camilla sekaisin...
Höh, harva 85-v. on noin sutjakassa kunnossa kuin kuningatar!
Katen anoppi on kuollut.
Vai tarkoitatako Camillaa, joka on anoppipuoli? Pitääkö se jotenkin Katea hampaissaan? Kerro lisää!
Iso etikettivirhe. Siis kunhan paasee pois tuon kauhean kontrollifriikin Elisabethin hampaista, joka taisi tuhota Dianankin elaman, Charles oli pelkka lammas jolla ei pahemmin selkarankaa ollut. Toivottavasti William on erilainen ja uskaltaa laittaa vastaan tuolle hirmuhallitsijalle.
mistä tiedät noin tarkkaan, että Elisabeth on hirmuhallitsija ja Charles lammas?
Katen anoppi on kuollut.
Iso etikettivirhe. Siis kunhan paasee pois tuon kauhean kontrollifriikin Elisabethin hampaista, joka taisi tuhota Dianankin elaman, Charles oli pelkka lammas jolla ei pahemmin selkarankaa ollut. Toivottavasti William on erilainen ja uskaltaa laittaa vastaan tuolle hirmuhallitsijalle.
Tukka ja meikit = ????
Säälin Williamia kun joutui taviksen kanssa naimisiin. Pakkohan se on naida kurtisaarinsa.
Entisinä vuosina olis ollut vaan kuninkaallisten käyttämä huora.
Surullinen juttu. Ei ihme, että joku oli näkevinään Williamin silmissä surua. Jos olisi halunnut tasa-arvoisen suhteen niin ei olisi vienyt kurtisaania vihille.
Todella ikävää.
Ei yliopistokoulutus missään paina. Ei kuninkaalliset mitään yliopistokoulutusta tarvitse - se on enemmänkin haitta.
Miksi opiskeli taidetiedettä? Ihan turha aine naiselle, jonka tarkoitus on elättää joskus itsensä jollakin. Vain harva taidehistoriaa tai taidetiedettä opiskellut voi sillä elättää itsensä. Siis millä tämä joku Kate oli ajatellut itsensä elättävänsä. Moni prinsessa on lukenut taideaineita, mutta sitten ne on kuitenkin jotakin muutakin, aika moni ekonomi.
Kate ei ollut luonnollinen ja vaatimaton eivätkä häät olleet herkät ja liikuttavat.
Toisaalta hän ei ollut mikään vanha ja väsynyt eikä liian pröystäileväkään.
Itse olin hämmentynyt hääpuvun ristiriitaisuudesta - toisaalta moderni yläosa ja perinteinen alaosa. Jotenkin puku oli romanttinen ja tyttömäinen mutta ei kovin tyylikäs. Kivoja yksityiskohtia toki.
Tukka oli todella epäonnistunut. Olikohan tehnyt sen ihan Dianan kunniaksi? ;) Tyttö on pitänyt tukkaansa koko kihlausajan samalla tavalla, ja sitten häissään edelleen samalla tavalla. Meikki oli tosiaan liian tumma ja liian kova romanttiseen pukuun ja kimppuun nähden. Jos ei tykkään nutturoista tai näyttävistä korkeista kampauksista, niin kyllä Katen nätille naamalle olisi sopinut monenlaista muutakin kampausta. Itse olisin varmaan romanttisena Katena nostanut edestä hiuksia taakse hiukan koholle ja sitten kiharakimppuna alas selkää pitkin. Hoikka kaula olisi näkynyt sivulta katsottuna, mutta tukka olisi silti tavallaan näkyvissä ja hyödynnetty pukuun sopivalla romanttisella tyylillä. Meikki olisi tosiaan voinut olla romanttisempaa tyyliä tai sitten puku kovan meikin vaatimaa selkeää linjausta ja jopa rohkean modernia.
Kaiken kaikkiaan Kate ei kompastunut Dianan salakuoppiin (liian mahtavaa, liian suureellista ja kaiken keskellä se ujo, epävarma tyttö), mutta ehkä vältteli niitä liikaakin (?)
On pakko sanoa, että pienoinen pettymyshän Katen puku, tukka ja meikki olivat, koska olivat niin selkeässä ristiriidassa keskenään. Sisko sen sijaan säväytti hienosti omalla puvullaan. Siihen pukuun olisi voinut liittää lyhyen, tyylikkään laahuksen ja moderni morsian olisi ollut valmis...
Vielä korostan, että meikki ei ollut luonnollisen näköistä ja teki Katesta tosiaan vanhemman näköisen kuin olikaan. Ei silti mikään vanha ja väsynyt vaan nainen, jonka tyyli ei vielä ole hioutunut omanlaisekseen.
on taalla koti-suomessa av-mammoilla paljon nayttavampia luomuksia, niita loytyy nyt kesalla joka puskasta kun kesahaita viettavat.
Dianalla oli häissään oman sukunsa tiara, mutta hän oli silti siihen niin tottumaton, että sai tiaran painosta päänsäryn.
Tiaroissa on painavia materiaaleja, joten kokemattoman ei kannata ottaa kokopäiväseurakseen kovin isoa sellaista.
oikein tarkoitat ent.Kate, kyllä hän on aina ollut nimeltään Catherine ja aina lempinimeltään Kate.
Hiat kuuluu olla kuninkaallisten häissä, pitsiset hiat olivat ihanat!Ei kovin arvokkaan näköinen olisi jossain tuubitopissa, huh...
Catherine oli kauniinpi häissään kuin Victoria, sori vaan.