Minä olen isänmaallinen
Rakastan tätä maata ja kulttuuriamme. Pidän pohjoismaisesta yhteiskunnasta ylipäänsä. Vapaudesta ja tasa-arvosta. Rakastan luontoamme, tapojamme ja ihmisten arvomaailmaa. toki meilläkin on paljon epäkohtia kuten joka paikassa mutta kaiken kaikkiaan on ollut lottovoitto saada syntyä (etenkin naisena) tänne! Olen ylpeä monestakin asiasta maassamme ja tiedän, että meillä niin moni asia paremmin kuin muualla. Tekeekö tämä musta rasistin? Ei minusta....
Kommentit (23)
mutta meille suomalaisillehan opetetaan että ollaan ihan maan matosia ei mistään kotoisin. Koko ajan mietitään mitä muut meistä ajattelee ja miten täällä on kaikki vikana. Pyydellään anteeksi olemassa oloamme ulkomaalaisilta ja hävetään itseämme joka käänteessä. Suomalainen keli on aina paska, luonto on tylsä, ihmiset umpimielisiä ja kaikki vaan niin paljon paremmin ulkomailla. Silti sinne ei muuteta jostain systä vaan pysytään täällä rutisemassa.
surkea maa tää on on ja miten joka asiassa on vikaa ja päättäjät on epäpäteviä. Todellsuudessa ihan viime aikoina on uutisoitu että
Suomessa on maailman alhaisin lapsikuolleisuus
Maailman ylivoimaisin korkeakoulujärjestelmä
Kaikki peittoava peruskoulu (jenkkidokkarissa hehkutetaan)
Kolmas sijoitus Forbesin lisalla maailman parhaasta maasta, melkein sadalla kritereillä mitattuna.
Mut onneksi Teukka tulee ja laittaa asiat kuntoon. Kun on ensin soittanut veljelleen kysyäkseen että niin paljonko meidän saha saakaan eu-tukea. Ai jaa, 400 000 euroa.
Suomalainen rehellisyys, suoraselkäisyys, tekojen avoimuus ja etiikka ovat asioita, joista haluan pitää kiinni. :)
Ja maailmaa nähneenä ihmisenä ymmärrän, etteivät nämä asiat ole itsestäänselvyyksiä.