Minä olen isänmaallinen
Rakastan tätä maata ja kulttuuriamme. Pidän pohjoismaisesta yhteiskunnasta ylipäänsä. Vapaudesta ja tasa-arvosta. Rakastan luontoamme, tapojamme ja ihmisten arvomaailmaa. toki meilläkin on paljon epäkohtia kuten joka paikassa mutta kaiken kaikkiaan on ollut lottovoitto saada syntyä (etenkin naisena) tänne! Olen ylpeä monestakin asiasta maassamme ja tiedän, että meillä niin moni asia paremmin kuin muualla. Tekeekö tämä musta rasistin? Ei minusta....
Kommentit (23)
suomalaiset ollaan ihan luusereita rumia ja reppanoita...ei siihen persuja ole tarvittu! Päin vastoin persut yrittävät korottaa tätä huonoa itsetuntoamme! AP
Perusteluita kiitos! Et selvästikään ole ihan perillä käsitteestä RASISMI. AP
haluaa puolustaa kansallista identiteettiä eikä halua sekoittaa kulttuuriimme huonoja vaikutteita muista kulttuureista! Niinhän ne muutkin ajattelevat mutta vain meille länsimaalaisille se on kiellettyä!
Minua ahdistaa se, että kapeakatseiset ihmiset sotkevat käsitteet isänmaallisuus ja rasismi.
Ja kaikki se, mikä tekee meistä suomalaisia, silmän räpäyksessä. Minua ahdistaa se, että olen nähnyt mitä tästä voi seurata, mutta huoliani ei oteta vakavasti, sillä ei olla vielä nähty tarpeeksi.
..haluaa puolustaa kansallista identiteettiä eikä halua sekoittaa kulttuuriimme huonoja vaikutteita muista kulttuureista! Niinhän ne muutkin ajattelevat..
Suojella Suomi-neitoa ja antaa tilaa suomalaisuudelle Suomessa. Mikä siinä on niin pahaa ja väärin?
Ei mikään. Sodista on ilmeisesti jo tarpeeksi aikaa, jotta terve isänmaallisuus on voitu unohtaa ja nyt ollaan valmiita luovuttamaan Suomi pois "ilmaiseksi".
Ajatelkaa niitä nuoria, Suomen sotien veteraaneja, jotka kaatuivat puolustaessaan tätä kotimaata sodassa vihollista vastaan. Nyt (60-70 vuotta myöhemmin) muodostetaan maiden välisiä liittoutumia, joiden kesken yhteisesti sovitaan, että päästetään "vihollinen" maahan täysin laillisesti. Sotiemme veteraanit kääntyisivät haudoissaan.
haluaa puolustaa kansallista identiteettiä eikä halua sekoittaa kulttuuriimme huonoja vaikutteita muista kulttuureista! Niinhän ne muutkin ajattelevat mutta vain meille länsimaalaisille se on kiellettyä!
Mikä tekee suomalaisista jotenkin erityisempiä? Eikös me olla ihmisiä kaikki?
suomalaisuudesta, tavoistamme, kulttuuristamme. En halua mitään sulatusuunia missä kaikki on sitä sun tätä ja jotain siltä väliltä. Missä kaikki suvaitaan suvaitsevaisuuden nimissä eikä vanhoja perinteitä ja arvoja kunnioiteta lainkaan.
Suojella Suomi-neitoa ja antaa tilaa suomalaisuudelle Suomessa. Mikä siinä on niin pahaa ja väärin? Ei mikään. Sodista on ilmeisesti jo tarpeeksi aikaa, jotta terve isänmaallisuus on voitu unohtaa ja nyt ollaan valmiita luovuttamaan Suomi pois "ilmaiseksi". Ajatelkaa niitä nuoria, Suomen sotien veteraaneja, jotka kaatuivat puolustaessaan tätä kotimaata sodassa vihollista vastaan. Nyt (60-70 vuotta myöhemmin) muodostetaan maiden välisiä liittoutumia, joiden kesken yhteisesti sovitaan, että päästetään "vihollinen" maahan täysin laillisesti. Sotiemme veteraanit kääntyisivät haudoissaan.
Minun isosisäni, mitaleilla palkittu kaukopartiomies, sivistynyt ja suvaitsevainen, ei taistellut Suomen puolesta sen takia että palaisimme agraari-luokkayhteiskunnaksi vuonna 2011. Hän taisteli sen takia että ihmisillä olisi hyvä olla, he rakastaisivat elämää ja toisiaan.
suomalaisista parempia kuin muut? Ei se sitä tarkoita vaikka haluaakin pitää kiinni suomalaisista arvoiista ja tavoista. Me myös ollaan monessakin asiassa parempia kuin jotkut muut esim mitä tulee tasa-arvoajatteluun, rehellisyyteen eettisiin arvomaailmoihin, ahkeruuteen jne. Suomalaiseen kansallisidentiteettiin kuuluu ennen kaikkea rehellisyys ja suoraselkäisyys!
suomalaisuudesta, tavoistamme, kulttuuristamme. En halua mitään sulatusuunia missä kaikki on sitä sun tätä ja jotain siltä väliltä. Missä kaikki suvaitaan suvaitsevaisuuden nimissä eikä vanhoja perinteitä ja arvoja kunnioiteta lainkaan.
Mutta missä se onnistuu? Thaimaassa?
Viitasaarella? Nokian pääkonttorissa? Pizzeriassa?
esittää asiat suoraan, olla rehellisiä ja reiluja! tämän olen kuullut niin monelta täällä asuvalta ulkomaalaiselta (teen heidän kanssaan töitä). Suomalaisten tapaa arvostaa luontoa kiitellään. Samoin tapaamme ottaa vastuuta teoistamme. olemme monessakin asiassa parempia kuin monet muut!Jokaiselta kansalta löytyy omat huonot ja hyvät puolensa mutta vain meillä niistä ei saa olla ylpeitä saati että sais korostaa niitä...
ei se tarkoita sitä ettei saa käydä kebabilla vaan se tarkoittaa sitä että osaa olla ylpeä myös siitä omastaan eikä koe sitä jatkuvaa alemmuutta eikä koe mitään tarvetta haukkua suomalaista ruokaa ja korostaa kebabin paremmuutta! Minä itse esim suosin suomalaista ostan sitä aina esnisijaisesti kun mahdollista...
ei se tarkoita sitä ettei saa käydä kebabilla vaan se tarkoittaa sitä että osaa olla ylpeä myös siitä omastaan eikä koe sitä jatkuvaa alemmuutta eikä koe mitään tarvetta haukkua suomalaista ruokaa ja korostaa kebabin paremmuutta! Minä itse esim suosin suomalaista ostan sitä aina esnisijaisesti kun mahdollista...
Pointti oli että ilman "muukalaisia" täällä olisi paljon vähemmän kansainvälistä yritystoimintaa, ravintolatarjonta olisi yksipuolisempaa , matkailu vaikeampaa jne. Lue vaikka vähän historiaa, Neuvostoliitto oli tiukan nationalistinen maa, P-Korea on vieläkin.
Ajattelet toki asioita pikkuisesta umpiostasi mutta suotakoon se sinulle.
Surullista...meillä on niin moni asia paremmin kuin muualla ja kaunis maakin vielä että niistä pitäis kyllä olla ylpeitä vaan moni ei osaa!
ulkomaalainen perustamaan pitseriaa? Missä umpiossa itse elät jos et tajua mitä seurauksia on siitä kun maahanmuuttoa ei mitenkään rajoiteta eikä kansallista itsetuntoa enää suvaita. Opettele sinä hyväksymään muita ja silti olemaan samaan aikaan ylpeä omastasi!
kaikki yritystoiminta siirretään ulkomaalaiseen omistukseen ja tuotanto ulkomaille! Kukaan ei halua syödä enää suomalaista ruokaa vaan mussutetaan vaan pitsaa sun muuta. Mitään nimiä ei keksitä enää suomen kielellä vaan kaikki väännetään englanniksi. Suomeen tuodaan ulkomailta juhlia kun omat ei kelpaa (halloween). Suomalaiset maat myydään rajan tuntumassa venäläisille uusrikkaille jne...
ovat juuri arabit ja monet muut Islamin uskoa tunnustavat kulttuurit. Siellä on ihan ok sanoa, että he ovat oikeassa ja muut väärässä.
Vain länsimaissa tunnetaan käsite "suvaitsevaisuus". Ei sitä muualla edes osata kaivata.
että tahtoi jakaa sen kaikkien muiden ihmisten kanssa.
Loesje
Minusta on kamalaa nähdä tämän minulle rakkaan maan muuttuvan ahtaaksi ja kovaksi. Minua ahdistaa se, että kapeakatseiset ihmiset sotkevat käsitteet isänmaallisuus ja rasismi.