Te epäisänmaalliset ihmiset näytätte vain oman kokemattomuutenne näissä keskusteluissa
Sen kyllä huomaa, ettei teillä ole yksinkertaisesti tarpeeksi kokemusta ulkomaalaisista muuta kuin satunnaisilta pakettimatkoilta ja hotellialueilta, jotka ovat mahdollisimman kaukana alkuperäisen väestön arjesta. Turistipaikoissa osataan myös rakentaa turismia ylläpitävä illuusio eksotiikasta.
Katsokaa eri maiden korruptoituneisuuskarttoja, ottakaa selvää mille perustalle ja miten moraali kehittyy, mille lainsäädäntö pohjaa.
Löytyy aivan uusi isänmaallisuus ja isänmaan arvostus teistäkin. (Tai sitten ei - alan jo uskoa, että suurin osa teistä on ihan avun ja järjen ulottumattomissa).
Kommentit (54)
Vietnamilaisten pakolaisten tiedän olevan töissä. Useimpien ainakin. Virolaisia työkavereitakin minulla on. Samoin venäläisiä. Ei kauheasti valittamista niistäkään.Ei valittamista niissäkään.
Mutta esim. somalit ja Kosovon albaanit ovat vaarallisia. Molemmista on julkisia kokemuksia. Tappavat ja raiskaavat ja kaiken lisäksi tekevät molempia erityisen julmasti.
Vielä niistä hyödyistä. En keksi mitään erityisiä hyötyjä. Kyllähän työssäkäyvät mamut ovat hyödyllisiä niin kauan kuin ovat kunnolla. Mutta mitä muuta hyötyä niistä sitten on?
se ei herätä keskusteluhaluja. Jos leimaat keskustelukumppanisi jo puheenavauksessa avun ja järjen ulottumattomissa oleviksi yksilöiksi, se kertoo tulevan keskustelun tasosta riittävästi.
Olet kai kuullut sanonnan: kun väittelet typeryksen kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin.
Eli: Ei kiitos tälle puheenaiheelle.
Sen kyllä huomaa, ettei teillä ole yksinkertaisesti tarpeeksi kokemusta ulkomaalaisista muuta kuin satunnaisilta pakettimatkoilta ja hotellialueilta, jotka ovat mahdollisimman kaukana alkuperäisen väestön arjesta. Turistipaikoissa osataan myös rakentaa turismia ylläpitävä illuusio eksotiikasta. Katsokaa eri maiden korruptoituneisuuskarttoja, ottakaa selvää mille perustalle ja miten moraali kehittyy, mille lainsäädäntö pohjaa. Löytyy aivan uusi isänmaallisuus ja isänmaan arvostus teistäkin. (Tai sitten ei - alan jo uskoa, että suurin osa teistä on ihan avun ja järjen ulottumattomissa).
Lasten koulussa on yli 20 kansalaisuutta, toimin sen vanhempaintoimikunnassa ja johtokunnassa. Osallistun vapaa-ajallani nuorison parissa tapahtuvaan toimintaan. Kohtaan päivittäin maahanmuuttajia, ihmisiä, persoonia. Ja olen tietoinen Amnestyn raporteista, boikotoin muutamia maita matkoillani jotka eivät suuntaudu turistirysiin suomea puhuen. Ja olen maahanmuuttomyönteinen.
Vietnamilaisten pakolaisten tiedän olevan töissä. Useimpien ainakin. Virolaisia työkavereitakin minulla on. Samoin venäläisiä. Ei kauheasti valittamista niistäkään.Ei valittamista niissäkään. Mutta esim. somalit ja Kosovon albaanit ovat vaarallisia. Molemmista on julkisia kokemuksia. Tappavat ja raiskaavat ja kaiken lisäksi tekevät molempia erityisen julmasti. Vielä niistä hyödyistä. En keksi mitään erityisiä hyötyjä. Kyllähän työssäkäyvät mamut ovat hyödyllisiä niin kauan kuin ovat kunnolla. Mutta mitä muuta hyötyä niistä sitten on?
Leimaat koko kansan muutamien yksittäisten rikollisten takia.
Ovat uskontonsa kanssa kuin me 100-150 vuotta sitten tai ehkä 500 vuotta sitten. Täällä Jeesuksen rienaaminen olisi johtanut lynkkaukseen, koska asia oli pyhä. Yhdessä päivässä ei heidän asenteensa muutu. Kertoohan sekin paljon, että tanskalainen pilapiirtäjä sai terroristivihjauksestaan aikaiseksi väkivaltaa, jonka viesti oli, ettei islam ole väkivaltainen uskonto... Ironista?
ovat tulleet sodan keskeltä tänne "paratiisiin". Ei selvinnyt moni suomalainenkaan rintamamies sodasta kotiin selvin päin, monissa suvuissa jälkikasvu oireilee edelleen. Isien virheet kostautuvat kolmeen seuraavaan sukupolveen.
Suvaitsevaisuutta, ihmiset!
Kuvitteletko, että IHMISEN arvo, IHMISARVO, mitataan sillä, kuinka hyödyllinen tuo ihminen on SINULLE, Suomelle, tai yhteiskunnallemme. Järjetön ajatusmaailma.
Haluaisin tietää, mitä hytötyä SINUSTA on ollut MINULLE.
Mitä sinä olet tehnyt ansaitaksesi syntyä hyvinvointivaltioon, jossa kuolemanuhka ei ole jatkuvasti läsnä?
Miten mamut ovat maatamme ja kulttuuriamme hyödyttäneet? Vietnamilaisten pakolaisten tiedän olevan töissä. Useimpien ainakin. Virolaisia työkavereitakin minulla on. Samoin venäläisiä. Ei kauheasti valittamista niistäkään.Ei valittamista niissäkään. Mutta esim. somalit ja Kosovon albaanit ovat vaarallisia. Molemmista on julkisia kokemuksia. Tappavat ja raiskaavat ja kaiken lisäksi tekevät molempia erityisen julmasti. Vielä niistä hyödyistä. En keksi mitään erityisiä hyötyjä. Kyllähän työssäkäyvät mamut ovat hyödyllisiä niin kauan kuin ovat kunnolla. Mutta mitä muuta hyötyä niistä sitten on?
Jos leimaat keskustelukumppanisi jo puheenavauksessa avun ja järjen ulottumattomissa oleviksi yksilöiksi, se kertoo tulevan keskustelun tasosta riittävästi
Voin sanoa jo aloitusviestissä em. asian. Olen kuullut kaikki vasta-argumentit, olen itse argumentoinut tosiasioilla puolesta ja vastaan, olen yrittänyt selittää ja avata niitä lainalaisuuksia, jotka tämän maahanmuutto-kysymyksen ympärillä vaikuttavat - turhaan.
Ette te ota tietoa vastaan, ette usko. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että te ette yksinkertaisesti tiedä tarpeeksi, mutta haluatte ajatella olevanne suvaitsevaisia, kunnon kansalaisia. Ette halua profiloitua isänmaallisiin ihmisiin nationalismi-sanan huonon kaiun vuoksi - pelkäätte historian toistavan itseänsä.
Mutta tietoon tai järkeen se valinta ei perustu. Siitä olen täysin vakuuttunut.
Ap.
Jos leimaat keskustelukumppanisi jo puheenavauksessa avun ja järjen ulottumattomissa oleviksi yksilöiksi, se kertoo tulevan keskustelun tasosta riittävästi
Voin sanoa jo aloitusviestissä em. asian. Olen kuullut kaikki vasta-argumentit, olen itse argumentoinut tosiasioilla puolesta ja vastaan, olen yrittänyt selittää ja avata niitä lainalaisuuksia, jotka tämän maahanmuutto-kysymyksen ympärillä vaikuttavat - turhaan. Ette te ota tietoa vastaan, ette usko. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että te ette yksinkertaisesti tiedä tarpeeksi, mutta haluatte ajatella olevanne suvaitsevaisia, kunnon kansalaisia. Ette halua profiloitua isänmaallisiin ihmisiin nationalismi-sanan huonon kaiun vuoksi - pelkäätte historian toistavan itseänsä. Mutta tietoon tai järkeen se valinta ei perustu. Siitä olen täysin vakuuttunut. Ap.
mennän ad hominem.
Toivottavasti tänne saadaan äkkiä lisää ulkomaalaisia, että kansakunnan älykkyys lisääntyy.
Kyseinen kirjoitus teki ilmestyessään minuun suuren vaikutuksen. Ellilän ongelma (tai tietoinen valinta) on täydellinen epädiplomaattisuus ja lukijan huomioimattomuus, mutta jos näistä piirteistä ei suostu provosoitumaan, tekstistä (kuten Ellilän teksteistä yleensäkään) on vaikea löytää väitteitä, joista voisi perustellusti olla eri mieltä. (Halla-aho: http://www.halla-aho.com/scripta/minne_menet_mikko.html)
Kyseinen teksti (http://uusiviesti.blogspot.com/2007/08/yhteiskunta-koostuu-ihmisist-soc…)
"USA:ssa ja Kanadassa neekerit käyttäytyvät jotakuinkin siedettävästi vain silloin, kun ovat selvästi vähemmistönä. Ympäröivä valkoinen yhteiskunta, toisaalta väkivaltakoneistollaan (poliisit, vankilat, aseellinen itsepuolustus, KKK-tyyliset vigilantistit), toisaalta sosiokulturaalisella paineellaan, pakottaa neekerit sopeutumaan länsimaiseen kulttuuriin."
"Neekerien tuominen Eurooppaan alentaa Euroopan väestön keskimääräistä älykkyystasoa, koska neekereillä on matalampi mediaani-ÄO kuin valkoisilla. Älykkyyden ja elintason välillä on positiivinen korrelaatio. Kausaliteetti kulkee molempiin suuntiin: toisaalta elintason nousu nostaa älykkyystasoa vähentämällä mm. aliravitsemuksesta aiheutuvia aivovaurioita väestössä, toisaalta älykkäämpi väestö pystyy tuottamaan itselleen korkeamman elintason. Kun väestön keskimääräinen älykkyystaso laskee, maan elintaso laskee. Tyhmät ihmiset eivät pysty ylläpitämään korkeaa elintasoa, koska elintaso on yhtä kuin tavaroiden ja palveluiden kokonaistuotannon reaaliarvo per capita; tyhmät ihmiset eivät pysty ylläpitämään yhtä arvokasta hyödykkeiden kokonaistuotantoa kuin älykkäämmät ihmiset, joten tyhmemmällä yhteiskunnalla on matalampi elintaso.
Neekerien tuominen Eurooppaan siis alentaisi Euroopan elintasoa, vaikka neekerit eivät olisi veronmaksajien rahoilla eläviä sosiaalipummeja.
"
Kun kerran väitetään kulttuurimme rikastuvan maahanmuuttajista niin minun mielestäni on perusteltua kysyä miten ja missä se näkyy.
Minä en ole nähnyt vielä mitään rikastumista ts. hyötyä.
Kuvitteletko, että IHMISEN arvo, IHMISARVO, mitataan sillä, kuinka hyödyllinen tuo ihminen on SINULLE, Suomelle, tai yhteiskunnallemme. Järjetön ajatusmaailma.
Haluaisin tietää, mitä hytötyä SINUSTA on ollut MINULLE.
Mitä sinä olet tehnyt ansaitaksesi syntyä hyvinvointivaltioon, jossa kuolemanuhka ei ole jatkuvasti läsnä?
Miten mamut ovat maatamme ja kulttuuriamme hyödyttäneet? Vietnamilaisten pakolaisten tiedän olevan töissä. Useimpien ainakin. Virolaisia työkavereitakin minulla on. Samoin venäläisiä. Ei kauheasti valittamista niistäkään.Ei valittamista niissäkään. Mutta esim. somalit ja Kosovon albaanit ovat vaarallisia. Molemmista on julkisia kokemuksia. Tappavat ja raiskaavat ja kaiken lisäksi tekevät molempia erityisen julmasti. Vielä niistä hyödyistä. En keksi mitään erityisiä hyötyjä. Kyllähän työssäkäyvät mamut ovat hyödyllisiä niin kauan kuin ovat kunnolla. Mutta mitä muuta hyötyä niistä sitten on?
Miksi et voi ymmärtää sitä, että NORMAALI tavallinen ihminen ei elä hyötyajattelun mukaan. Normaalisti ihmisyyteen kuuluvat myös emootiot, jotka elämäämme vaikuttavat yhtä paljon (ainakin toivottavasti) kuin kovat faktat.
Minkälainen maailma olisi ilman empatiaa? Ilman inhimillisyyttä ja (normaalin) ihmisen kykyä asettua toisen asemaan?
En todellakaan halua profiloitua isänmaallisiin ihmisiin, koska en sellainen ole. Minä näen ihmiskunnan kokonaisuutena, en toisistaan eroaviin "rotuihin" (kuvottava sana sekin ihmisyyden yhteydessä) tai kansoihin, joiden tulee taistella olemassaolostaan.
Suren puolestasi. Sinulla ei ole kaikki hyvin.
Olen tullut siihen johtopäätökseen, että te ette yksinkertaisesti tiedä tarpeeksi, mutta haluatte ajatella olevanne suvaitsevaisia, kunnon kansalaisia. Ette halua profiloitua isänmaallisiin ihmisiin nationalismi-sanan huonon kaiun vuoksi - pelkäätte historian toistavan itseänsä. Mutta tietoon tai järkeen se valinta ei perustu. Siitä olen täysin vakuuttunut. Ap.
Miksi aloitit keskustelun, jonka et itsekään usko vievän mihinkään? Osoittaaksesi omaa ylemmyyttäsi vai ihan vain provosoidaksesi?
Okei, sait minut palaamaan tähän ketjuun, onnistut ärsyttämään. Mutta nyt panen koneen kiinni.
"Olet kai kuullut sanonnan: kun väittelet typeryksen kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
On ihmisiä, jotka älystään ja matkustaneisuudestaan huolimatta ajattelevat eri tavoin kuin sinä. Niele tosiasia.