Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kasvihuoneesta???

Vierailija
28.04.2011 |

Asun Tampereen korkeudella ja haluaisin laittaa pihalleni kasvihuoneen. Kiinnostais lähinnä laittaa pieni keittiöpuutarha sinne ja kasvatella kukan taimia.

Miten lähteä liikkeelle..? Jos ostan nyt kasvihuoneen pihalle, voiko sinne nyt laittaa jo suoraan jotain kasvamaan, esim. kukan siemeniä, mukuloita, sipuleita, ilman esikasvatusta sisällä.

Entä yrttejä?

Ongelma on se, että meillä ei mahdu asunnossa sisällä esikasvattelemaan mitääm ja haluaisin kasvihuoneen siksi, että voisin jo keväällä huhti-toukokuussa esikasvatella kukan siemeniä taimiksi siellä.

Voiko kasvihuonetta käyttää sellaiseen tarkoitukseen? Tarvitseeko sitä siinä tapauksessa lämmittää?

Olen ihan pihalla :-)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta tämän haluaisin!!

http://www.kekkila.fi/kotipuutarhurit/tuotteet/koti-piha-tuotteet/viher…

TÄssä on se kasvihuone, sekä oleskelu samassa..

IHANA

Vierailija
2/3 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo nytkin. Itse tosin laitan esim. tomaatin ja paprikansiemenet ensin sisälle maaliskuussa ja nyt olen osan jo siirtänyt pöytätasoille kasvihuoneeseen (järkeilen, ettei ole niin kylmä kuin maantasolla). Lisäksi on vielä harsot päällä. Luulen, että vkonloppuna kun on taas kylmempää, roudaan ne yöksi sisään.

Mukulat istutin ruukkuun ja ne ovat lähteneet jo kasvuun. Uskon niiden selviävän kylmemmästäkin. Jos raskii lämmittää, niin viljelyn voi aloittaa jo maaliskuussa. Muista tehdä hyvä perustus huoneellesi. Kasvihuone on ihana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perehtymistä tänne http://puutarha.net/

Siellä keskusteluissa on osa-alueena pihan rakenteet ja sieltä löydät paljonkin keskustelua kasvihuoneista.

Lue niitä rauhassa läpi niit löydät vastauksen varmasti moniin kysymyksiisi ja paljon arvokasta tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi