Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diagnosoin itselleni MS-taudin,ei paljoa huvita!

Vierailija
28.04.2011 |

Auttakaa ken osaa,pyydän.Olen aivan shokissa täällä.

Pääkivut alkoivat nelisen vkoa sitten,jänitysniska sanoo lääkäri ja fysioterapeutti.On jumpattu,venytelty,syöty magnesiumia,buranaa kuurina-ei auta.Hierojallakin käyty.

Pääkipu pysyy poissa vain buranalla.

Pääsiäisenä alkoi sitten muu kroppa krampata,ensin tuli elohiiri olkalihakseen josta levisi koko kroppaan.Pahin nukkumaan mennessä.Joka paikka nytkyy ja nykii,kuin poreilevaa vettä kiertäisi kehossa.

Olen aivan ahdistunut ja peloissani,mitä tämä on!?!

Eilen kävin tk-lääkärillä eikä edes lähettänyt mihinkään jatkotutkimuksiin,edelleen jännitysniska dg ja käski olla välittämättä nykinöistä.Mutta kuinka voisi olla välittämättä kun koko keho nykii välillä enemmän,välillä väjhemmän.

Auttakaa,pelkään kovasti.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee aluksi vaikka masennustesti netissä.

Vierailija
22/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi nyt oikeasti tarttua asiaan ja miettiä mikä elämässäsi aiheuttaa jännitystä. Yritä vähän rentoutua ja ottaa elämä kevyemmin. Tilaa vaikka siivooja. Ja lopeta luulosairastaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hoitajana mt-alalla :) eli tietoa eri mt-sairaukista on aika lailla.

Vierailija
24/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin käsissä, ja kyljissä ja alaselässä, mutta myös pakaroissa ja reisissä ja sitä kautta pohkeissakin. Niska on siitä ikävä, että se vaikuttaa koko ruumiiseen.

Montako kertaa sä kävit hierojalla? Mulle lääkäri sanoi vastaavasssa tilanteessa, että pitää käydä vähintään 10 kertaa, mieluummin enemmän, jotta vaikutus olisi pysyvä, noin 3 kertaa viikossa, jotta edes alkaisi auttaa. Mitään huomattavia vaikutuksia tuli muistaakseni vasta seitsemännellä hierontakerralla, jolloin siis olin siellä ravannut jo kolmatta viikkoa. Silloin jumi laukesi mahtavaan (vielä entisiäkin huimauksia ja pahoinvointia aiheuttavia pahempaan) päänsärkyyn, mutta kun siitä toivuin, eivät säryt enää tulleet takaisin. Pystyin myös venyttelemään paremmin eli tekemään ne venytykset oikeammin.

Minä tunnen ms potilaita ja yhden als-potilaankin tunsin ja tosiaan sitä diagnoosia ei tehdä 4 viikon perusteella eikä sitä kannata tehdä itse netistä. Siihen tarvitaan ihan oikein tutkimuksia.

Vierailija
25/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään mt-ongelmia ole!

Mulla on ollu myös nuita nykimisiä, välillä enemmän, välillä vähemmän. Nykii silmissä, poskissa, käsivarsissa ym. Aloin syömään magnesiumia, niin ei ole ollut niin voimakkaita

nykimisiä enää. Itsekin kaivelin tietoa netistä ja

se lisää vain ahdistusta, koska löytää itseltänsä

heti kaikenmaailman ms taudit ym...

Vierailija
26/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet alalla itse. Sinun jos jonkun pitäisi tietää, että itselleen ei kauheasti pitäisi tehdä diagnooseja. Eikä se onnistu senkään vertaan psyyken asioiden kanssa.

Vierailija
27/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käynnit jatkuvat,mietin vain pitäisikö kokeilla osteopatiaa tai akupunktioita,sillä rahaahan näihin palaa kiitettävästi.

Olen ollut koko talven stressaantunut ja sen huippu ajoittui juurikin päänsärkyjen alkamiseen li 4 vkoa sitten.Olin silloin elämäni ahdistavimmassa tilanteessa 2 vkoa putkeen.Tällöin alkoivat siis päänsäryt.SElkävaivaa on ollut aiemminkin,muttei KOSKAAN lihasten nykimistä ja päänsäryistäkin olen aina päässyt helposti eroon,jos niitä on ollut.Siksi tämä huolettaa kovasti,kun mikään ei tunnu auttavan!

Vierailija
28/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti. Hierontoja tulisi olla 1-2krt/viikko ja lisäksi tietysti jumpat ja vahvistaminen kotona päivittäin.

Myös ergonomia töissä sekä kotona tulee tarkastaa.

Nykiminen on hermoperäistä ja kun ne ylävartalon hermot lähtevät yläselännikamista niin lihasjumit vaikuttavat niiden tiloihin.

Kun tilanne menee pahemmaksi niin alkavat jalatkin nykiä, koska niiden hermotus lähtee selkärangasta.

Nyt hoidat itsesi kuntoon ja lakkaat lukemasta sairauksien oireita. Jos noista sairauksista lukee, niin kyllähän jokaisen oireen itseltään löytää.

Vierailija
29/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin kun mikään ei tunnu auttavan ja oireet vain pahenevat!

Onko näin,että lihasnykimiset ovat todellakin osa jännitysniskaa????Tämä nimittäin huolettaa eniten.

Vierailija
30/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitysniska voi lisäkis aiheuttaa rytmihäiriötuntemuksia, huimausta niin, että tarvitsee ottaa tukea seinästä, päänsärkyä, oksentelua jne

Tiedän, koska minä hoidan näitä jännitysniska potilaita.

29

Vierailija
31/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin normaalia, että tila aluksi huononee ja päänsäryt pahenevat mutta se lähtee kyllä helpottamaan.

29 ja 31

Vierailija
32/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokko tietää kukaan, sinäkään vielä. Jos on ms tai sitten joku miedompi jännitysvaiva, selviää ajallaan. Kukaanhan ei voi sanoa, että nettilukemiset tai diagnosoinnit, täällä av:lla kyselemiset on haitaksi. Stressaaminen on haitaksi varmasti. Oireet on varmaan vaikeat ja asioiden tutkaileminen sinänsä ei haittaa. Varmaan oikean diagnoosin saaminen voi kestää ja kestää. Lisäksi aina on vaarana, että on sellainen vaiva, johon hoitoa ja parannusta ei ole. Se on vain hyväksyttävä. Pitää etsiä tietoa ja parannusta, mutta hyväksyttävä prosessi. Liika stressi tietämättämyydestä ja mistä tahansa kun ei auta sekään. Life is life valitettavasti. Lääkäreillä on vastuu ja sinulla on vielä suurempi vastuu. Paras neuvo on, rauhoitu ja ota omat voimavarat käyttöön. Hakeudu lääkäriin uudelleen, jos vaiva jatkuu, eikös se ole myös se vakivastaus. Itse en siis nettitutkailua pidä pahana, toistan, vain sitä yletöntä stressaamista.

Vierailija
33/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos.Oletko minkä alan asiantuntija?Mitä suosittelet kokeilemaan erityisesti hoitomuodoista?

minulla todettu ongelmaa niskarusetissa ja vasemmalla puolella lavankohottajalihaksessa.

Pitääkö tässä vain uskoa tk-läääkäriä ja koittaa olla murehtimatta vaikka kroppa kramppaa?

Vierailija
34/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa yrityksessäni.

Hieronta on tärkeää mutta hyvin pahoissa jännitystilanteissa on akupunktiosta saatu hyviä tuloksia. Itse sain akupuntiolla migreenin oireettomaksi; kohtaukset vaativat usein sairaalahoitoa.

Tosin akupuntio ei kaikille välttämättä sovi. Mutta kannattaa kokeilla. 2-3 hoitokerran jälkeen huomaat, mihin tilanne on muuttumassa.

Jos vika (jännitys) on vasemmassa lavankohottajassa, tarkoittaa se sitä, että vedät vasenta hartiaa kohti korvaa eli vasen hartiasi ei ole rentona. Pidätkö mahdollisesti puhelinta paljon vasemmanhartia ja korvan välissä, jotta kädet jäävät vapaaksi?

Niskarusetin ongelma tulee esim siitä, että teet työtä näyttöpäätteellä ja työnnät päätä kohti näyttöä sen sijaan, että veisit työtuolin riittävän lähelle pöytää.

nämä lähinnä työergonomisia ajatuksia. Vaikeata ohjeistaa tarkasti kun en tiedä ammattiasi. Mutta käynevät esimerkkeinä.

29

Vierailija
35/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla onkin vasen olkapää on 2 cm korkeammalla kuin oikea.Suurin osa kaikista oireista (ensioire se päänsärky,vas.korvan takana viiltävä kipu) ja lihasnykiminen alkoi vasemmalta,mutta levisi koko kehoon.

Olen siis kotiäitinä ja kantanut lasta OIKEALLA puolella ja olen oikeakätinen.

kertoisitko vielä,voiko näitä nykimisoireita millään lailla helpottaa (muuta kuin magnesiumilla)??Ja tärkein,kauanko näitä voi katsoa ennenkuin varaan aikaa neurologille/olisiko se nyt jo tarpeen?? Suuri kiitos jo etukäteen!!

Vierailija
36/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis ammatiltani psyk.sh mutta viimeiset vuodet kotiäitinä lasten kanssa.

Vierailija
37/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ojentaja tuonne kallonpohjaan. Korvasärky on muuten yksi jännitysniskan oireista.

Tuo oireiden leviäminen kertoo siitä, että lihasjännitys leviää lihaksesta toiseen.

Olet toiminut vahvasti oikealla puolen eli vasemmalle puolelle on jäänyt tehtäväksi stabilisoida kehosi tasapainoa (=staattinen työ).

Jännitysniska on hyvin tyypillistä pienten lasten äideillä.

Hakeudu koulutetun hierojan/fyssarin luo hierontoihin ja pyydä heiltä myös jumppaohjeet kotiin. Jos haluat, voit myös kokeilla tuota akupunktiota. Silloin kannattaa etsiä akupuntiokoulutuksen saanut fyssari.

Tärkeintä on nyt, että muutat tapojasi eli tee mahdollisimman paljon töitä myös vasemmalla puolen, jotta työskentelysi ei ole vain oikeanpuoleista. Magnesium auttaa mutta tärkeintä on se, että juot riittävästi vettä päivässä eli vähintään 2 l, jotta aineenvaihduntasi toimii lihaksistossa.

Kun käyt hoidoissa viikottain, fyssari/koulutettu hieroja seuraa tilannettasi ja lihaksistossasi tapahtuvaa muutosta ja osaa ohjata sinut jatkotutkimuksiin ellei hoito tehoa toivotulla tavalla.

Tsemppiä matkaan!

29

Vierailija
38/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku pääsi,olen onnellinen että joku täällä auttaa oikeasti.Vasen korva on ollut ajoittain kipeä,mutta pahin kipu korvan takana.

Vierailija
39/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lääkäri ei ota toisissaan.

Vierailija
40/49 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku pääsi,olen onnellinen että joku täällä auttaa oikeasti.Vasen korva on ollut ajoittain kipeä,mutta pahin kipu korvan takana.