niin pettynyt! facebook etiketista
Olen raskaana ja odotetamme esikoista. Olen vk 6 (saimme tietaa ihan vahan aikaa sitten) ja alettu varovaisesti kertomaa perheelle ja parhaille ystaville viime pv aikana.
Emme halua kertoa toissa tai kavereille/tutuille viela.
Kaikki ovat tietenkin aivan innoissaa ja onnellisia puolestamme. Kerroimme vkl hyvalle ystavapariskunnalle. Tanaan eraan ystavani (jolle siis kerroin) ja minun yhteinen ystava laittoi facebook sivulleni:
"Haluan olla ensimmainen joka onnittelee! Aivan mahtavia uutisia, en malta odottaa etta tapaan uuden -sukunimemme-, tulee olemaan taatusti ihana vauva jos vanhempiinsa tulee"
Siis voi V****U. Eiko ihmisilla ole mitaan tajuntaa sosiaalisista tilanteista. Etta jos olen kertonut joillekin ihmsille muuta EN postittanut FB sivuille ei KENENKAAN muunkaan sita tulisi tehda!
Olen niin pettynyt ja vihainen. Ihan kuin joku olisi vienyt minulta hetkeni kun kerron muille ihmisille ja saan nahda heidan reaktion. Tai olla kertomatta.. Ihan itkettaa.. Olenko taysin kohtuuton?? Turha koko juttua sivulta enaa poistaakkaan kun kaikki kaverini ovat jo onnitelleet.
Kommentit (29)
Jos joku kertoo mulle tuon kaltaisen uutisen, kysyn aina itse, että onko jo julkista. Esim. raskauden noin aikaisessa vaiheessa en itse kertonut omasta raskaudesta kun parille parhaalle ystävälle.
Ja on ihan itsestään selvää, ettei facebookin seinälle kommentoida asiaa, jota ei ole vielä facebookissa julkaistu.
tuollasia puupäitä kyllä riittää.:(
aika aikaisessa vaiheessa aloitte kertomaan...
itse varmaan poistaisin tän töräyttäjän kavereista kiitokseksi
ei tajua että kaikkea ei kirjoitella julkisesti
Ap sanoi, että hänelle on ok, että tieto kulkee kaverilta toiselle. Sama kai se on, jos se kulkee Fb:n välityksellä. Turha sitä Fb:ia on mystifioida sen enempää.
Seuraavaksi voikin alkaa kyttäämään ja kyräilemään, jos joku ei nyt sitten ole Fb:n välityksellä onnitellut ja miksi ei ole ja voidaanko enää olla kavereita.
Ap sanoi, että hänelle on ok, että tieto kulkee kaverilta toiselle. Sama kai se on, jos se kulkee Fb:n välityksellä. Turha sitä Fb:ia on mystifioida sen enempää. Seuraavaksi voikin alkaa kyttäämään ja kyräilemään, jos joku ei nyt sitten ole Fb:n välityksellä onnitellut ja miksi ei ole ja voidaanko enää olla kavereita.
hei..
kerroimme t=ystaville, emme kavereille. fb on myos muita kuin ystavia, aivan tuttaviakin vain.
AP
Minä sanoin jokaiselle fB:ssa olevalle tutulleni että en halua siitä puhuttavan vielä mitään siellä, ja onneksi kaikki pysyivät vaiti kunnes itse kerroin. Olisin ollut ihan romuna tuossa tilanteessa. Etenkin, kun ensimmäinen raskauteni meni kesken viikolla 9.
Minä olin 37v ensimmäisträ odottaessani ja 39v toista ja kyllä halusin nähdä ilmeet!!!
Mutta tuo on nyt teinikamaa, että haluaa nähdä ihmisten ilmeet kun ilmoittaa raskaudesta.
Hei haloo, raskaus on ihan luonnollinen asiat. Nykyajan nuoret vain jotenkin mystifoivat näitä juttuja aivan ihmeellisesti. Ei kai siinä mitään ilmeitä ole kun joku ilmoittaa luonnollisesta jatkumosta kun on parisuhteessa, että on raskaana.
Muuten olen samaa mieltä, että sivulle ei saisi kirjoittaa mitään, mitä ei itse ole sinne laittanut.
Jotkut ei vaan tajua, että jos kyseinen henkilö ei ole kommentoinut asiaa niin siitä ei tule puhua. Sama pätee muihinkin juttuihin, mutta raskausjutuista nyt etenkin pahoittaa mielensä.
Poista se viesti seinältäsi. Kyllähän sen nyt ainakin sinun ja hänen yhteiset kaverit on nähnyt, mutta ei ehkä enempää. Ja kirjoita sille "kaverille" privaviesti miksi poistit ja kuinka pahoitit mielesi. Näin minäkin tein hieman vastaavassa tilanteessa. Meinasin itkua vääntää...vaikka en ole mitenkään herkkä ja mua on todella vaikea saada pahoittamaan mielensä.