Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

niin pettynyt! facebook etiketista

Vierailija
28.04.2011 |

Olen raskaana ja odotetamme esikoista. Olen vk 6 (saimme tietaa ihan vahan aikaa sitten) ja alettu varovaisesti kertomaa perheelle ja parhaille ystaville viime pv aikana.

Emme halua kertoa toissa tai kavereille/tutuille viela.

Kaikki ovat tietenkin aivan innoissaa ja onnellisia puolestamme. Kerroimme vkl hyvalle ystavapariskunnalle. Tanaan eraan ystavani (jolle siis kerroin) ja minun yhteinen ystava laittoi facebook sivulleni:

"Haluan olla ensimmainen joka onnittelee! Aivan mahtavia uutisia, en malta odottaa etta tapaan uuden -sukunimemme-, tulee olemaan taatusti ihana vauva jos vanhempiinsa tulee"

Siis voi V****U. Eiko ihmisilla ole mitaan tajuntaa sosiaalisista tilanteista. Etta jos olen kertonut joillekin ihmsille muuta EN postittanut FB sivuille ei KENENKAAN muunkaan sita tulisi tehda!

Olen niin pettynyt ja vihainen. Ihan kuin joku olisi vienyt minulta hetkeni kun kerron muille ihmisille ja saan nahda heidan reaktion. Tai olla kertomatta.. Ihan itkettaa.. Olenko taysin kohtuuton?? Turha koko juttua sivulta enaa poistaakkaan kun kaikki kaverini ovat jo onnitelleet.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei vaan tosiaan tajua. Voithan sinä kiittää onnitteluista ja toseta, että olit kylläkin ajatellut julkistaa uutisen ihan itse vähän myöhemmin. Mun mielestä tuollaisista tökeryyksistä joutaa näpäyttää.

Vierailija
2/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harvinaisen typerä on kyseinen ihminen ollut :-(.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertoessanne sanoitte samalla, että ilmoitatte uutisen tässä vaiheessa vasta aivan lähimmille, tietoa juorunnut toimi väärin.

Jos taas ette tarkentaneet, ettette halua uutisen vielä leviävän, saattoivat ystävät joille kerroitte ajatella, että uutista saa jakaa vapaasti eteenpäin.

Fb-seinälle kirjoittanut varmaan luuli, että asia on jo julkinen kun oli siitä kerran välikäden kautta kuullut, joten mielestäni hän ei toiminut väärin.

Ymmärrän kyllä ärtymyksesi asiassa. Ehkäpä saat nähdä ne ilmeet sitten seuraavaa raskautta ilmoittaessanne.

Vierailija
4/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa tollanen =(. Jotkut ihmiset vaan ei ymmärrä, että facebookin päivitykset näkee kaikki. Vähän sama kun ihmiset kuuluttelevat facebookissa toisten ihmisten lomamatkoista yms. jos ihminen itse ei ole siitä fb:ssa maininnut. Todella ala-arvoista käytöstä!

Vierailija
5/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä tiennyt ettei saanut kertoa kaikille...

Haukut ehkä väärää puuta?

Vierailija
6/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertoessanne sanoitte samalla, että ilmoitatte uutisen tässä vaiheessa vasta aivan lähimmille, tietoa juorunnut toimi väärin. Jos taas ette tarkentaneet, ettette halua uutisen vielä leviävän, saattoivat ystävät joille kerroitte ajatella, että uutista saa jakaa vapaasti eteenpäin. Fb-seinälle kirjoittanut varmaan luuli, että asia on jo julkinen kun oli siitä kerran välikäden kautta kuullut, joten mielestäni hän ei toiminut väärin. Ymmärrän kyllä ärtymyksesi asiassa. Ehkäpä saat nähdä ne ilmeet sitten seuraavaa raskautta ilmoittaessanne.

toisten asioista ei sovi fb:ssa kirjoitella jos asianomainen itse ei siitä ole fb:ssa maininnut. Siellä kun mahdollisesti voi ketä tahansa lukea toisten kirjoituksia.

Vierailija
7/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertoessanne sanoitte samalla, että ilmoitatte uutisen tässä vaiheessa vasta aivan lähimmille, tietoa juorunnut toimi väärin. Jos taas ette tarkentaneet, ettette halua uutisen vielä leviävän, saattoivat ystävät joille kerroitte ajatella, että uutista saa jakaa vapaasti eteenpäin. Fb-seinälle kirjoittanut varmaan luuli, että asia on jo julkinen kun oli siitä kerran välikäden kautta kuullut, joten mielestäni hän ei toiminut väärin. Ymmärrän kyllä ärtymyksesi asiassa. Ehkäpä saat nähdä ne ilmeet sitten seuraavaa raskautta ilmoittaessanne.

En olekkaan pettynyt siita etta ystavani puhuvat keskenaan, taman ymmarran ja varsinkin kun emme pyytaneet olemaan puhumatta. Mutta minusta pitaisi kasittaa, etta kaikissa isoissa jutuissa, jos FB ei ole asiasta puhuttu, asianomaava ilmoittaa ensin.

AP

Vierailija
8/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä on moneen lähtöön ja jotkut ei aina kulje samoilla aaltopituuksilla kuin itse haluaisimme..mutta niin se vain on että tuollainen on ihan odotettua,jos ympärillä on ihmisiä joihin ei 100% voi luottaa tai ehkä teillä jäi mainitsematta että asia on vielä erittäin arka eikä saa kertoa eteenpäin?kyllä minäkin olen niin monesti ihmetellyt ,mitä kaikkea ihmiset kehtaakin laittaa sivuille....esim.jonkun henkilön läheisen kuolema..,mennään kilpaa surunvalitteluja laittamaan kyseisen omaisen sivuille..voi herranjumala sentään..enpä kyllä kehtais..tai kuten omalle kohdalle sattunut,ex mieheni on tullut haukkumaan tai purkamaan tuntojaan fb:kin sivuilleni..tai sellainen että äitini pikku huppelissa käynyt kommentoimassa vaikka ja mitä ja vaikka kenen sivulla..ai kamala mitä myötähäpeää tuntee aina väliin..no.voihan sieltä aina poistaa itsensä mutta kyllä tosiaan,pistää välillä ihmettelemään kuinka erilaisia ihmisiä täällä maanpäällä onkaan..=D

Vierailija
9/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei fb-seinälle kirjoiteta tuollaisia asioita, jos seinän omistaja ei ole asiaa fbssa julkaissut. Perusasioita, jotka vaan ei ole kaikilla hallussa.

Vierailija
10/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla kuitenkin periaatteena on,ja minusta kaikilla pitäis olla se ,että kenenkään sivuille ei mennä kommentoimaan mitään,jos ei tästä asiasta ole kyseisen sivun omistaja itse ilmoittanut tai puhunut sivullaan...on kyseessä sitten häät,hautajaiset,kuolema,syntymä,sairaus,ihan mikä tahansa...ja ehkä kannattaa laittaa fb-asetuksista rajattu henkilömäärä,lähimmät,jotka saavat kommentoida omalle seinälle?näin ehkä välttyy "ulkopuolisilta",innokkailta kommentaattoreilta =)

Vierailija
11/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan pettynyt siita etta ystavani puhuvat keskenaan, taman ymmarran ja varsinkin kun emme pyytaneet olemaan puhumatta. Mutta minusta pitaisi kasittaa, etta kaikissa isoissa jutuissa, jos FB ei ole asiasta puhuttu, asianomaava ilmoittaa ensin.

AP

Ethän olisi saanut ilmoittaa raskaudesta ystäville itse silloinkaan, jos tieto olisi kulkenut puskaradiolla kaverilta toiselle. Ilmeet siis olisivat jääneet näkemättä joka tapauksessa. Nyt tieto vain levisi nopeammin.

Fb-seinää ei kannata pitää niin että kuka tahansa voi sinne kirjoitella, jos ei ymmärrä millaisia riskejä siihen voi liittyä.

Vierailija
12/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap toimi normaalisti, mutta ap:n ystävä typerästi. Ei ole ap:n vika, että ystävä on moukka.

AP

Ethän olisi saanut ilmoittaa raskaudesta ystäville itse silloinkaan, jos tieto olisi kulkenut puskaradiolla kaverilta toiselle. Ilmeet siis olisivat jääneet näkemättä joka tapauksessa. Nyt tieto vain levisi nopeammin.

Fb-seinää ei kannata pitää niin että kuka tahansa voi sinne kirjoitella, jos ei ymmärrä millaisia riskejä siihen voi liittyä.

Vierailija
13/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo on nyt teinikamaa, että haluaa nähdä ihmisten ilmeet kun ilmoittaa raskaudesta.

Hei haloo, raskaus on ihan luonnollinen asiat. Nykyajan nuoret vain jotenkin mystifoivat näitä juttuja aivan ihmeellisesti. Ei kai siinä mitään ilmeitä ole kun joku ilmoittaa luonnollisesta jatkumosta kun on parisuhteessa, että on raskaana.

Muuten olen samaa mieltä, että sivulle ei saisi kirjoittaa mitään, mitä ei itse ole sinne laittanut.

Vierailija
14/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 6, se on vielä tosi herkkää aikaa,

itse en kertonut vielä pitkään aikaan senkään jälkeen kun vk12 oli ylitetty ja ekat ultrat nähty jne...

Vierailija
15/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ongelman välttääksemme odotimme muistaakseni viikolle 10 ennen kuin kerroimme asiasta perheille ja silloinkin tähdensimme ettei nimenomaan facebookkiin mitään kukaan kirjoittaisi.

Vierailija
16/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä niin ap mamma kamaa, enää ei siasi onnitellakkaan mammaa kun väärin jo menee!

Vierailija
17/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi IHAN sama juttu. Poistin viestin heti, kun sen näin eli aivan kaikki eivät saaneet tietää raskaudestani vielä tuolloin. Olin myös tosi alussa enkä halunnut ihmisten tietävän tulevasta vauvasta vielä.

Vierailija
18/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoijien/kyselijöiden takia seinäni sellaisena, ettei sinne voi kirjoittaa muut. Omiin viesteihini voi toki kommentoida ja yksityispostia voi laittaa.

Vierailija
19/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tätä nykypäivää,onneksi en oo moiseen naamakirjaan itseäni työntänyt.Jokainenhan tietää,että näin voi käydä.

Vierailija
20/29 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkoitus, että KAIKKI tietävät"

Saa molemmat näpäytyksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi