Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko joutuneet vilpillisen sähkönmyyjäfirman uhriksi

Vierailija
27.04.2011 |

Alkoi tuossa sanoinkuvaamattoman paljon ketuttamaan; Äitini soitti ja kertoi, että hänelle soitettiin helmikuussa 2011 yrityksestä nimeltä Market Energia ja tarjottiin uutta sähkösopimusta. Äiti oli selkeästi kieltäytynyt, mutta puhelinmyyjä käänsi ja väänsi asiaa niin, että äitini suostui lopulta ottamaan vastaan postitse tarjouksen uudesta sähkösopimuksesta, ilman mitään velvoitteita, sanottiin. Kuinka ollakaan mitään tarjousta ei koskaan saapunut, vaan saapui suoraan lasku, jossa yhtiö yrittää laskuttaa sähköstä ja vieläpä 1/2 vuotta etukäteen. Siis mitään sopimusta ei ole oikeasti tehty, eikä tarjouskirjettä kuulunut. Ja mikä röyhkeintä: Yhtiö oli myös irtisanonut äidin nykyisen sähkösopimuksen omin päin!

Googlasin hieman nettiä ja hakusanalla Market Energia löytyikin paljon paljon keskustelua huijauksista aina pitkälle viime vuoden puolelta. Yhtiö siis pakkomyy sähkösopimuksia tavalla, jossa yhtiöstä soitetaan kuluttajalle ja sanotaan, että heiltä lähetetään tarjous/ehdotus sopimuksesta asiakkaalle. Mitään tarjousta ei koskaan asiakkaalle lähetetä, vaan hänelle lähetetään suoraan lasku ja asiakasta laskutetaan jopa 1/2 vuotta etukäteen. Yhtiöstä myös kerrotaan, että heille voi soittaa puhelimitse, jos on kysyttävää. Kun palvelunumeroon yrittää soittaa, sieltä tulee ammattimaisen oloinen tiedote, mutta vastausta ei tule, ei koskaan. Arvatenkaan palvelussa vastaa vain kone, josta pahaa aavistamattomille soittajille soitetaan vain odotusmusiikkia ja tiedotteita.

Älyttömintä on, että moni maksaa kiltisti laskut, vaikka mitään sopimusta ei juridisesti olekaan tehty. Jos ei maksa laskua, yritys myös lähettää maksumuistutuksen.

Nyt aiotaan äidin tapauksessa katsoa, mihin asti yritys menee, aikooko laittaa laskut myös ulosottoon. Siinähän haukkaavat ison kasan, sanonko mitä, nimittäin ilman sopimusta ei ole oikeutta laskuttaa. Mennään sitten vaikka raastupaan saakka, siinähän todistelevat sopimuksistaan, mitä ei tosiaankaan ole olemassa.

Ihmetyttää vain, miten kuluttajavirasto ei ole terästäytynyt ko. asian suhteen. Miten ihmeessä moinen huijarifirma saa jatkaa vilpillistä toimintaansa edelleen?

Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Te muut, joilla ei ole kokemuksia, varokaa ihmeessä, jos saatte soiton kyseisestä firmasta!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toimi eri nimellä. Soittivat ensin minulle ja halusivat lähettää tarjouksen. Sanoivat, että nauhoittavat puhelun ja minun piti luetella tarvittavia tietoja nauhoitteelle. Ihmettelin kun postissa tulikin sopimus. Googletin, totesin kusetusfirmaksi ja laitoin sähköisesti ukaasin, jossa pyysin heitä kirjallisesti vahvistamaan minulle peruutuksesta ettei minun tarvitse viedä asiaa eteenpäin. Toimivat ohjeideni mukaan.

Soitin myös silloiselle sähköntoimittajalle ja sanoin, ettei tuon kusetusfirman kanssa ole mitään sopimusta, joten nykyistä sopimusta ei tarvitse irtisanoa.

Vierailija
22/32 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuoden kesällä ilmeisesti tämän firman edustaja. Puhelun alussa sattui pätkimään (ehkä tarkoituksella?!) niin etten saanut firman nimestä aivan selvää enkä sitä enää muistakaan mutta tutulta meiningiltä kuulostaa.

Lupasivat että lähettävät minulle tarjouksen postissa, jossa voin joko päättää sähköyhtiön vaihdosta tai sitten olla vaihtamatta. Mitään tarjousta ei koskaan saapunut. Mietin jo itseäni soimaten että kohta saan varmaan maksaa sähkölaskua kahdelle yhtiölle, mutta onneksi tästä uudesta ei koskaan mitään laskuja tullut lopulta.

Minua myös pyydettiin lukemaan oma nimeni ja muistaakseni osoitteeni sekä henkkarinikin nauhalle, se ilmeisesti toimi sitten sopimuksena siitä alustavasta sähköyhtiön vaihdoksesta? Uskalsin tähän suostua sillä ehdoin jotka miesmyyjä kertoi, eli saisin tosiaan peruuttaa vaihdoksen jos tuo tarjouskirje ei minua vakuuttaisi.

Kiva tietää etten ollut ainoa jolle nämä soittelivat/soittelevatko vieläkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pitäisi vain keksiä, jotta moisen firman toiminta saataisiin laajempaan tietoon. Yksi hyvä tapa olisi se, että jokainen tämän keskustelun lukenut ja samoja kokemuksia omaava aloittaisi keskustelun aiheesta myös jollain muulla tuntemallaan keskustelupalstalla. Näin saataisiin sanomaa levitettyä hieman tehokkaammin.

Mutta joka tapauksessa suurkiitokset kaikille, ja yritetään jatkossa välttyä tulemasta pahoin höynäytetyiksi!

Vierailija
24/32 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tulleet sähkölaskut Helenin nimellä. Onneksi..! Ehkäpä siellä Helsingin energiassakaan ei olla katsottu hyvällä tätä firmaa ja eivät ole suostuneet irtisanomaan sähköliittymää?

Toivottavasti ei sieltä huijarifirmasta koskaan tulekaan mitään laskuja meille, pelottaa hieman vieläkin kun nyt oon lukenut noita keskusteluja että saattavat vainota vielä pitkäänkin eivätkä vastaa puheluihinkaan.

- 9 -

Vierailija
25/32 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä paras, ettei tee puhelimitse heti sähkönsiirtoa. Tutkisi asiaa vaikka ensin netissä. Muistuttakaa läheisiänne, etenkin vanhuksia. Näitä huijari myyjiä on muitakin. Jostain syystä minulle on soiteltu sähkömyyjiltä usein, en ole ottanut miltään firmalta. Sähköhintoja voi vertailla netissäkin.

Vierailija
26/32 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä äitiäsi soittamaan vanhaan sähköyhtiöön, ja kertomaan ettei ole sopimusta uuden kanssa tehnyt. Vaikka olisikin, on etämyynnissä aina 2 viikkoa aikaa perua sopimus.

Vierailija
27/32 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olenkin ihmetellyt ettei sieltä kuulu mitään, vaikka lupasivat sopimuksen lähettää kahden viikon sisällä. Toivottavasti ei kuulukaan. Mutta aika törkeää että keräävät ihmisten henk.koht tietoja noin!

Vierailija
29/32 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkälle Market Energia meni, että kehtasivat lähteä ihan oikein perimään saataviaan, eli äitini sai juuri 1. perintäkirjeen ulkopuoliselta firmalta.

Äitini soitti heti perintäyhtiöön (josta myös vastattiin puhelimeen, ) ja kertoi, että ei maksa laskuja, koska ei ole koskaan mitään sopimusta Market Energian kanssa tehnyt. Perintäyhtiöstä totesivat heti, että mitätöivät laskun, ilmeisesti ovat tietoisia yhtiön toiminnasta. Mutta onpa todella röyhkeää toimintaa, ei voi muuta sanoa!

Vierailija
30/32 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasku ja muistutuskin jostain jutusta kun pyysin kirjallisena tarjousta. tiesin olevani vahvoilla ja kiusasin niitä ja härnäsin.

Sitten lopuksi annoin lakimieheni numeron jonka kanssa tulee asioida. hah hah haa siihen loppui rahastus.

nykyään kun puh.myyjä soittaa laitan heti luurin kiinni.

Vierailija
31/32 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille soiteltiin yhteen aikaan usein eri nimisestä firmasta, olisiko ollut "Suomen energiayhtiöt..." tms. Saivat puhuttua vaihtamaan sen sähkön heille, tein kertaalleen puhelimessa sopimuksen, sitten mieheni, ja taas kolmanteen kertaan minä. Lopulta joskus lasu tuli mieheni nimellä, ei minun. Kummankaan nimellä ei ikinä tullut sopimuksia, joiden tultua olisi ollut se viikko aikaa peruuttaa homma. Lisäksi soittelivat edelleen tarjouksia, vaikka sähkö jo heidän kauttaan olikin. Ihme huijausfirma. Noh, ylimääräisiä laskuja ei meiltä tainnut mennä, ja saatiin hintojen muututtua lopulta irtisanottua sopimus...

Vierailija
32/32 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka ovat tulleet kaltoin kohdelluiksi tai miksei muutkin:

Lähettäkää suora mielipiteenne huijarifirmasta ko. firman sähköpostiosoitteeseen info@marketenergia.fi. Minä tosin en uskaltaisi lähettää omasta sähköpostistani, koska silloinhan firma varmaan tulkitsisi mailin tilaukseksi ja samalla vähintään 5 vuoden sopimukseksi ja laskuja alkaisi tulla heti 1 vuotta etukäteen. Eli jos haluatte lähettää mielipiteenne anonyymisti, voitte käyttää vaikka sähköistä postikorttia, laitatte lähettäjäksi saman firman s-postiosoitteen info@marketenergia.fi.

Hyvät ystävät, sana on vapaa!

Et tainnut tulla ajatelleeksi että nämä älyttömät viestit hidastavat oikeiden reklamaatioiden käsittelyä?? Itse ainakin hoidan reklamaatiot ihan omalla nimelläni ja omasta s.postistani. Toivottavasti moni ei ala tätä älytöntä ideaasi toteuttamaan, koska joillakin meillä on ihan oikeaakin asiaa kyseiseen firmaan. Kuten monen sadan euron takaisin saatavien periminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä