Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko joutuneet vilpillisen sähkönmyyjäfirman uhriksi

Vierailija
27.04.2011 |

Alkoi tuossa sanoinkuvaamattoman paljon ketuttamaan; Äitini soitti ja kertoi, että hänelle soitettiin helmikuussa 2011 yrityksestä nimeltä Market Energia ja tarjottiin uutta sähkösopimusta. Äiti oli selkeästi kieltäytynyt, mutta puhelinmyyjä käänsi ja väänsi asiaa niin, että äitini suostui lopulta ottamaan vastaan postitse tarjouksen uudesta sähkösopimuksesta, ilman mitään velvoitteita, sanottiin. Kuinka ollakaan mitään tarjousta ei koskaan saapunut, vaan saapui suoraan lasku, jossa yhtiö yrittää laskuttaa sähköstä ja vieläpä 1/2 vuotta etukäteen. Siis mitään sopimusta ei ole oikeasti tehty, eikä tarjouskirjettä kuulunut. Ja mikä röyhkeintä: Yhtiö oli myös irtisanonut äidin nykyisen sähkösopimuksen omin päin!

Googlasin hieman nettiä ja hakusanalla Market Energia löytyikin paljon paljon keskustelua huijauksista aina pitkälle viime vuoden puolelta. Yhtiö siis pakkomyy sähkösopimuksia tavalla, jossa yhtiöstä soitetaan kuluttajalle ja sanotaan, että heiltä lähetetään tarjous/ehdotus sopimuksesta asiakkaalle. Mitään tarjousta ei koskaan asiakkaalle lähetetä, vaan hänelle lähetetään suoraan lasku ja asiakasta laskutetaan jopa 1/2 vuotta etukäteen. Yhtiöstä myös kerrotaan, että heille voi soittaa puhelimitse, jos on kysyttävää. Kun palvelunumeroon yrittää soittaa, sieltä tulee ammattimaisen oloinen tiedote, mutta vastausta ei tule, ei koskaan. Arvatenkaan palvelussa vastaa vain kone, josta pahaa aavistamattomille soittajille soitetaan vain odotusmusiikkia ja tiedotteita.

Älyttömintä on, että moni maksaa kiltisti laskut, vaikka mitään sopimusta ei juridisesti olekaan tehty. Jos ei maksa laskua, yritys myös lähettää maksumuistutuksen.

Nyt aiotaan äidin tapauksessa katsoa, mihin asti yritys menee, aikooko laittaa laskut myös ulosottoon. Siinähän haukkaavat ison kasan, sanonko mitä, nimittäin ilman sopimusta ei ole oikeutta laskuttaa. Mennään sitten vaikka raastupaan saakka, siinähän todistelevat sopimuksistaan, mitä ei tosiaankaan ole olemassa.

Ihmetyttää vain, miten kuluttajavirasto ei ole terästäytynyt ko. asian suhteen. Miten ihmeessä moinen huijarifirma saa jatkaa vilpillistä toimintaansa edelleen?

Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Te muut, joilla ei ole kokemuksia, varokaa ihmeessä, jos saatte soiton kyseisestä firmasta!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts. linkki:

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/Uutiset/2011/tiedote/tiedotteet-20…

On se vaan ihme, että ko. kusetusfirma edelleen porskuttaa!? Eikö tässä maassa saada moista toimintaa kuriin?

Vierailija
2/32 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloussanomat uutisoi "Sähköyhtiön laskutus rikkoo lakia":

http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2011/04/19/sahkoyhtion-laskutus-rik…

Kertokaamme siis kaikille tutuille, että ko. firman kanssa ei ole syytä asioida, ja jos lähettää aiheettomia laskuja, niitä ei kannata maksaa. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut koskaan kuullut ko yhtiöstä ja tein puhelimitse sopimuksen. Ihmettelin, kun heti alkoi tulla isoja laskuja ja niitä tuppasi parin viikon välein postiluukusta. Tyhmänä ja ylitunnollisena olen vieläpä maksanut kaikki :'(

Helvetin helvetti :( Mä en ole edes mikään seniili mummo, vaan yleensä ihan skarppi ihminen.

Vierailija
4/32 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anoppini on ollut itse sähköfirman laskutuksessa töissä 30 vuotta.. Eli osaavat olla aika vakuuttavia puhelimessa.

No nyt anopille on tullut jo aivan käsittämättömiä laskuja. Laskuttavat sähköstä jo reilusti etukäteen, nyt on tainnut tulla laskuja jo sen verran että pitäisi olla maksettu seuraavan puolen vuoden sähköt etukäteen.

Ja anoppihan maksaa. On nimittäin ilmeisesti niin nolona asiasta, että ei kehtaa tehdä enää muuta kuin maksaa niitä laskuja.

Surullista ja raivostuttavaa.

Vierailija
5/32 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kundi soitti numerosta 040-9693804 alkuviikosta. Kaveri ei edes kertonut edustamansa firman nimeä, jota kysyessäni vastasi epämääräisesti jotain, jota en enää muista. Pyysin tarjousta sähköpostitse tai puhelimitse, jotta voin ensin hiukan vertailla hintoja, ja kehoitin palaamaan asiaan seuraavana päivänä. Ei ole kyseisestä firmasta kuulunut sen koommin.

Vierailija
6/32 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuossa pari viikkoa sitten itselleni soitettiin ja ehdotettiin vaihtoa halvempaan sähköyhtiöön. Olin vähän pahassa paikassa, joten ei mitenkään muistu mieleen firman nimi. Tiesi se ainakin mun nykyisen sähköyhtiön.

Kaveri siellä puhelimessa meinasi hiiltyä kun sanoin, että mulla pitäs olla esto (joka on ehkä sitten menny pois voimasta) ja että en ihan periaatteesta osta mitään puhelimitse. Tarjosi parin kuukauden ilmaisia sähköjä ja piti mua ihan idarina kun sanoin sadatta kertaa kiitos ei.

Vierailija
7/32 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka ovat tulleet kaltoin kohdelluiksi tai miksei muutkin:

Lähettäkää suora mielipiteenne huijarifirmasta ko. firman sähköpostiosoitteeseen info@marketenergia.fi. Minä tosin en uskaltaisi lähettää omasta sähköpostistani, koska silloinhan firma varmaan tulkitsisi mailin tilaukseksi ja samalla vähintään 5 vuoden sopimukseksi ja laskuja alkaisi tulla heti 1 vuotta etukäteen. Eli jos haluatte lähettää mielipiteenne anonyymisti, voitte käyttää vaikka sähköistä postikorttia, laitatte lähettäjäksi saman firman s-postiosoitteen info@marketenergia.fi.

Hyvät ystävät, sana on vapaa!

Vierailija
8/32 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin etten vaihda puhelimessa mitään. Ja mies meillä hoitaa nämä asiat.

Sit pyysin tämän naisen yhteystietoja, ei antanut. Sanoin, että olen nauhoittanut tämän puhelun. Löi luurin kiinni.

Samoin sanon kaikille puhelinmyyjille, jotka aloittaa myyntipuheensa "ilmaiseksi", "veloituksetta" tms. että olen nauhoittanut tämän puhelun, jonka avulla voin todistaa saavani kyseisen hyödykkeen veloituksetta.

Oon aika vittumainen.

Vierailija
9/32 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... se kertoo jo kaiken firman taustasta. MILLÄÄN normaalilla myyntiorganisaatiolla ei pitäisi olla eikä saa olla varaa käyttäytyä noin asiakkaita kohtaan.

Vierailija
10/32 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... joten nostetaan vielä ylös.

Vierailija
11/32 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Market Energia vilunkifirmasta. Vieläkin lähettelevät laskuja, vaikka liittymä irtisanottu.

Vierailija
12/32 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jankuttamaan yli viisi minuuttia sen naisen kanssa. Mikä siinä on, kun se "ei kiitos" ei mene jakeluun?

Vierailija
13/32 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... uhattiin oikeustoimilla Market Energiaa, jolloin ainakin perintäyhtiö ilmoitti luopuvansa vaateista. Eli olkaa rohkeita: Älkää maksako vilppiyhtiö Market Energian lähettämiä laskuja, jos ette ole sopimusta sen kanssa tehneet!

Saavatpahan sitten syödä itse sitä, mitä kylvävät!

Vierailija
14/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta kokemukseni mukaan kyseinen firma ei käsittele reklamaatoita kuitenkaan, siis aivan röyhkeää touhua. Kuten aiemmin kirjoitin, firman laskuja ei kannata maksaa, jos ei ole sopimusta tehnyt. Tästä kannattaa ilmoittaa perintäyhtiölle, joka meidän tapauksessa ymmärsi yskän heti.

Ehdottamani tapa lähettää sähköpostia on samalla tasolla Market Energian toiminnan kanssa. Eli ei ehkä kaikkein järkevintä, mutta kuitenkin ainakin tieto menee perille. Tottakai, jos uskaltaa laittaa omissa nimissään, niin ehdottomasti sitten niin. Pääasia on, että kuulevat, mitä on sanottavana!

Vierailija
15/32 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/32 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskuttivat vaikkeivat olleet tehneet edes siirtosopimusta sähköyhtiön kanssa. Äiti teki rikosilmoituksen. Kyseessä pulju joka toimii huoneistohotellissa ja jonka kanssa asioiminen tulee erittäin kalliiksi, veloittavat puheluista maltaita.

Vierailija
17/32 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa firmalla mahtava "liikeidea", kun soittaa "palvelunumeroon", niin saa maksaa vielä maltaita siitä, että yrittää korjata heidän vilppejään! Voihan perhanan perhana! Onneksi tein myös ilmoituksen kuluttajaviraston sivuille netissä, mutta näillä keskustelupalstoilla on myös hyvä informoida muita sekä myös jutella mahd. paljon aiheesta muualla. Hyvä tapa estää moinen kusetustoiminta on levittää mahd. paljon tietoa muille, että osaisivat varoa!

Vierailija
18/32 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up...

Vierailija
19/32 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo pitkään ja suureen ääneen varoiteltu. Ei siis mitään uutta.

Vierailija
20/32 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... miksi ko firma saa edelleen jatkaa toimintaansa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme