Lapsi kävi kouluterkkarilla "silmätulehduksen" takia,
siis terkka kirjoittanut mulle lappuun että pitäisi mennä lekuriin mahdollisen silmätulehduksen takia.
Lapsella ollut viime vuonnakin allergista silmäoiretta (punoitus ja kutina) ja silloin äityi silmätulehdukseksi.
Tänä aamuna ei ollut mitään erikoista, nyt pari pv olen antanut Heinixiä allergiseen nuhaan, ja sitten päivällä oli tosiaan lähinnä silmän punoituksen takia käynyt terkkarilla.
En lähtenyt päivystykseen kun huomenna mulla olis vp niin mennään lääkäriin jos aamulla punoittaa/rähmää, mutta hain apteekista kuitenkin Lomudal silmätippoja. Nyt kuitenkin katoin sitä silmää niin siellä oli roska! Joku musta pieni rikka jonka nappasin märällä pumpulipuikolla pois.
Olikohan tuo nyt "silmätulehdus" alkuunkaan?
Kommentit (5)
Miksi se meni terkkarille?
Ei multa kukaan ole kysynyt mitään :o ap
ennaltaehkäisevää, samaa kuin neuvolatyö, ei mitään "pikkuvaivojen hoitelua" kätevästi koulupäivän aikana. Jos on sairautta tai oiretta, pitää mennä omalle terveysasemalle, ei terkkarille! Luultavasti terkkari ei ole tarkoittanut lappuaan miksikään diagnoosiksi vaan vinkiksi, ettei asiaa sinne pidä mennä hoitamaan.
Siis eikö terkkari ohjaa pikkuvaivojen hoidossa koululääkärille - vai onko sekin toiminta vain "ennaltaehkäisevää"?
Mun käsittääkseni koululääkäri on koululla tunnin, pari kuussa, eli ei sinne mitään pikkuvaivaisia ohjata hoitoon, vaan rutiinitarkastuksia tehdään.
Kouluterveydenhoito on vaan terveydenhoitoa, sairaanhoito on ihan eri paikassa eikä kouluterkkarilla sen kanssa ole tekemistä, tietysti ensiavun antaa, jos tarvitaan sellaista.
Ennen on ehkä ollut eri tavalla.
meillä lapset useamman kerran satuttaneet itsensä koulussa vusoien aikana ja aina ope lähettää terkkarille. Joskus terkkari paikkaa ja välillä on kuljetettu taksilla terveyskeskuksen ensiapuun.
ennaltaehkäisevää, samaa kuin neuvolatyö, ei mitään "pikkuvaivojen hoitelua" kätevästi koulupäivän aikana.
Jos on sairautta tai oiretta, pitää mennä omalle terveysasemalle, ei terkkarille! Luultavasti terkkari ei ole tarkoittanut lappuaan miksikään diagnoosiksi vaan vinkiksi, ettei asiaa sinne pidä mennä hoitamaan.