Siskon lapsi hälyyttävän laiha (on viesti)
Siskon lapsi 10 v. on tosi laiha ja puhuu laihduttamisesta koko ajan. Siskoni puhuu myös koko ajan laihduttamisesta, oppinut varmaan sieltä. Tyttö on jo terkkarin seurannassa ja nyt tullut kuvioon jo kuraattori. Huolestuttaa, kyseessä kummityttöni :(
Kommentit (20)
on ohjata lapsi uskonasioihin. Ei muuta.
Jätä lapsen perhe rauhaan ja kelaa hitaasti nyt se oma roolisi.
on ohjata lapsi uskonasioihin. Ei muuta.
Jätä lapsen perhe rauhaan ja kelaa hitaasti nyt se oma roolisi.
ongelmiin tulee neuvoja, joskus jopa asiallisia.
Tällaiseen ongelmaan tulee vittuilua.
Olen huolissani lapsesta.
ap
Ja huolesi voit tunkea sinne mihin aurinko ei paista. Hommaa oma elämä ja omat lapset.
lapsen osastolle, jos tahti jatkuu, ja lasta ei voi kotiinsa palauttaa, jos äidin asenne on tuo, silloin jo lapsen henki on vaarassa. Korkeat kuolinprosentit, jos lapsella on syömishäiriö, ja kotiolot vielä huonot(eli ei tukea)
Ja huolesi voit tunkea sinne mihin aurinko ei paista. Hommaa oma elämä ja omat lapset.
Ap:lle, että voisit soittaa sille kuraattorille, ja kertoa huolesi.
elämän merkitys? Te käytte vain ap:n kimppuun, vaikka syypää on ihan joku muu. Todella outoa logiikkaa. Toivottavasti terkka ja kuraattori puuttuvat asiaan napakasti.
Mitäs siitä jos lapsi kuolee anoreksiaan, kunhan ei puututa toisen perheen asioihin.
Itse ehdottaisin että vietät tytön kanssa mahdollisimman paljon aikaa, juttelet ja tarjoat kunnon ruokaa ym.
Kyse lapsen elämästä ja te alatte solvaamaan ap:ta käskemään vain olemaan puuttumatta. Selkeästi lapsella on hätä! Jätättekö te kadulla kaatuneen lapsenkin makaamaan vammoineeen, koska kyseessä ei ole teidän lapsenne?
Ap, soita kuraattorille ja kerro huolesi, toki hän jotakin varmaan jo tietää, jos on jo kuvioissa, että jotakin on pielessä. Tuollaisen äidin asenne on todella pielessä.
jos lapsi on lihava niin siihen saa/pitää puuttua kaikkien, jopa tuntemattomien.
Anorektikon taas kuuluu antaa sairastaa rauhassa vaikka anorektikko se tässä apua tarvii
Mitäs siitä jos lapsi kuolee anoreksiaan, kunhan ei puututa toisen perheen asioihin.
Itse ehdottaisin että vietät tytön kanssa mahdollisimman paljon aikaa, juttelet ja tarjoat kunnon ruokaa ym.
ruokaakin, se ei ole maistunut. Tyttö on kovin vaisu ja voimaton. Äitinsä vie joka päivä tyttöä jumppaan, pyöräilemään, zumbaan jne. Mitkä hyviä juttuja, kyllä, mutta liika on liikaa. En tiedä tytön painoa, mutta on todella laiha. Äidin mielestä terkkari ja kuraattori ovat vain kateellisia läskejä, jotka puuttuvat joka asiaa. Toivon, että kuraattori ottaa nyt asiat vakavasti.
Ap
tässä ketjussa. Noiden muutaman kohdalla aloin miettiä, että onko yhteiskuntamme tosiaan mennyt näin sairaaksi jo.
ap
sosiaalityöntekijä, joten asia on periaatteessa hoidossa. Hirveä tilanne kyllä.
ei ole sairastuttanut lastaan.:(..
Onneksi th ja kuraattori ovat nyt ottaneet asian hoitaakseen!
ap
Ei ole ihan tavatonta, että eivät ruoki lapsiaankaan tarpeeksi. Vääristynyt kehonkuva ulottuu lapsiinkin.
Äiti ei saisi puhua liiemmin laihduttamisesta lasten kuullen, koska lapset helposti imevät vaikutteita tässäkin asiassa itseensä. Ap, on hienoa että välität kummilapsestasi. Jos lastensuojelu puuttuu asiaan, perhe tarvitsee sinunkin tukeasi. Yritä säilyttää yhteys äitiin vaikka näetkin asian eri tavalla kuin hän. Jos äiti on syömishäiriöinen, hän on sairas ja tarvitsisi yhtä lailla apua.
Kyseessähän voi olla vaikka mikä sairaus tms!
Hulluja täällä nuo jotku "hai-mammat", jotka aina vaan jaksaa hyökätä toisten kimppuun asiasta kun asiasta..
Ja se on totta että lihavien lasten suhteen on käsketty täällä jopa soittaa lastensuojeluun..
Apua minä en osaa antaa, toivon että sieltä koulun puolelta homma etenee, ja lapsi saa apua.
tilanteeseen, asia on sellainen, että vaatii ammattilaisia auttamaan(lääkäreitä, kuraattoria, jne)Syömishäiriö on niin monimutkainen ja vaikea asia. Helpompaa olisi, jos kummityttö olisi esim. pulska. Voisi viedä juoksemaan, uimaan, kävelylle jne. Ja muutenkin pulskeus helpompaa, koska se ei uhkaa henkeä. Ideaali tietenkin, että olisi normaalipainossa.
Mutta ei pitäisi silti alkaa hyökkäämään minun kimppuuni. Olisin aika kylmä ihminen, jos oman kummilapsen huono vointi ei huolestuttaisi tässä tilanteessa.
ap
lue ensin itse ja anna sitten tytölle luettavaksi. Esim sellainen kuin "Lupa syödä" on hyvä.
lue ensin itse ja anna sitten tytölle luettavaksi. Esim sellainen kuin "Lupa syödä" on hyvä.
ap
Juuri tänään puhuin aiheesta siskoni kanssa ja asenne on hyvin välinpitämätön. Miten saisin tytön oikeille raiteilleen?
ap