Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti leikkauksesta pitäisi toipua ennalleen

Vierailija
26.04.2011 |

siis niin että vain haava on enää kipeä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä se haavakipu kyllä jää ekana pois. Minulle on annetttu 3kk aikaa toipua leikkauksesta eikä se vielä riitä, tarvitsen lisää sairaslomaa.

Vierailija
2/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koska pitäisi pahoinvoinnin lakata, erityksen toimia, ruoka pysyä sisällä jne jotta voi päästä kotiin sairaslomalle? Riippuu leikkauksesta mutta onko mitään summittaista aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle vaan ole tullut. Samana päivänä olen ollut jo kohtuullisen ok. Mitä nyt reilusti kipein oli avoleikattu umpisuoli (2 päivää sairaalassa). Mitään isompia leikkauksia ei ole ollut. Pari esteettistä kirurgiaa, tähystysleikkaus ja silmäleikkaus.

Vierailija
4/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka pysyy sisällä, pissalle pitää pystyä menemään.

Nykyään kotiutetaan pääsääntöisesti seuraavana päivänä ns normaaleista rutiinileikkauksista ja aika monesta muustakin leikkauksesta.

21 leikkausta takana ja osasta päässyt jo illalla kotiin vaikka olenkin ollut ihan pyörryksissä.

Vierailija
5/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille, perusterveille ihmisille tehdään monet leikkaukset päiväkirurgisina toimenpiteinä eli pääset kotiin samana päivänä. Esimerkkinä munasarjakystan poisto, nivustyräleikkaus, polven tähystysleikkaus. Monista isoista syöpäleikauksista joutuu olemaan osastolla toipumassa helposti viikonkin, varsinkin jos tulee komplikaatioita.

Pitäisi tietää millaisesta leikkauksesta on kyse.

Vierailija
6/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietin ison leikkauksen jälkeen 3,5 viikkoa sairaalassa ja puoli vuotta kotona. Ikinä en tule palaamaan "perusterveeksi" vaikkei se päältäpäin näy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi