Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lomarahat vapaana

Vierailija
26.04.2011 |

Pitäisittekö vaikka menettäisitte kuuden päivän palkan viidestä vapaapäivästä? (Ja tässä yritys vielä toimii vastoin liiton suositusta..). Tässä pohdin, että pitääkö vaiko periaatteessa ottaa rahat, kun tuossa(kin) halutaan pienituloista työntekijää vedättää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan pitää lomarahan vapaana siten, että kesällä olen putkeen viisi viikkoa lomalla, ja joulun aikaan viikon. Sitten tulee tietysti vielä talviloma.

Ei juurikaan mietitytä, että minua riistettäisiin. Ihania lomia tiedossa!

Vierailija
2/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lauantait. Joten siinä mielessä aivan oikein taitaa sinunkin työpaikalla mennä. Jos pidät viikon (=viisi työpäivää) lomaa, niin lauantai lasketaan kuudenneksi mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitto myös on toistamieltä, mutta työnantajaliitto sitten tätä toista mieltä.

Riippuu liksan suuruudesta, että kannattaako, eli monelle palkaton vapaa tulee halvemmaksi, eli laske se, niin tiedät, kumpi kannattaa.

Vierailija
4/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan pitää lomarahan vapaana siten, että kesällä olen putkeen viisi viikkoa lomalla, ja joulun aikaan viikon. Sitten tulee tietysti vielä talviloma.

jos vaikka saisit lomarahoja 12 päivältä, mutta vapaana saat ainoastaan 10 päivää.

Vierailija
5/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin otan, tarpeen mukaan, palkatonta vapaata.

Vierailija
6/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan pitää lomarahan vapaana siten, että kesällä olen putkeen viisi viikkoa lomalla, ja joulun aikaan viikon. Sitten tulee tietysti vielä talviloma. Ei juurikaan mietitytä, että minua riistettäisiin. Ihania lomia tiedossa!

jos vaikka saisit lomarahoja 12 päivältä, mutta vapaana saat ainoastaan 10 päivää.

Ajattele nyt vaikka loma-aikaasi, olet yhden viikon aikana poissa työpaikalta 5 päivää ja silti siinä palaa 6 lomapäivää.

Vierailija
7/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lauantait. Joten siinä mielessä aivan oikein taitaa sinunkin työpaikalla mennä. Jos pidät viikon (=viisi työpäivää) lomaa, niin lauantai lasketaan kuudenneksi mukaan.

miksi minun pitäisi maksaa myös lauantaista, joka muutenkin olisi vapaapäivä? Tätä ajaa ammattiliittomme, mutta työantaja tietysti sitä mieltä että myös lauantait lasketaan tässkin tapauksessa työpäiviksi.

Vierailija
8/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa 10 vapaapäivää. Hakemus lähti tänään postiin, eli pidän mieluummin vapaat kuin otan rahat, kerrankin kun saan vaihtaa.

Vierailija
9/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi minun pitäisi maksaa myös lauantaista, joka muutenkin olisi vapaapäivä? Tätä ajaa ammattiliittomme, mutta työantaja tietysti sitä mieltä että myös lauantait lasketaan tässkin tapauksessa työpäiviksi.

Vierailija
10/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tavallaan sinuakin "riistetään" sitten

vapaata saa vain sen 10 päivää, mutta lomarahat tulee 12:lta päivältä

Vierailija
11/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi talviloman (tai muun lyhyen pätkän) jos pitää vaikka kahdessa osassa, niin ei saa kuutta arkipäivää lomaa vaan jompaan kumpaan pätkään lasketaan yksi lauantai. Voi siis olla vaikka 3 päivää syksyllä ja 2 päivää keväällä ja silti menee 6 lomapäivää.

Vierailija
12/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan pitää lomarahan vapaana siten, että kesällä olen putkeen viisi viikkoa lomalla, ja joulun aikaan viikon. Sitten tulee tietysti vielä talviloma. Ei juurikaan mietitytä, että minua riistettäisiin. Ihania lomia tiedossa!

Kuukausipalkkalaisilla loma-ajan palkka ja lomaraha lasketaan niin että kuukausipalkka jaetaan 25:llä. Ei kuukauden todellisilla työpäivillä joita yleensä on 21-22 päivää. Eli tässä on homman clue, saat vähemmän rahaa per päivä mutta ihan saman kuin tekemällä (tai olemalla lomalla) ne viisi päivää. Et yhtään enempää.

Vierailija
13/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kovin yksiäänisesti kannatetaan tätä käytäntöä, joka luonnollisesti on työantajan mieleen, kun niitä lomarahoja vapaana kauppaavat.

Vierailija
14/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausipalkkalaisilla loma-ajan palkka ja lomaraha lasketaan niin että kuukausipalkka jaetaan 25:llä. Ei kuukauden todellisilla työpäivillä joita yleensä on 21-22 päivää. Eli tässä on homman clue, saat vähemmän rahaa per päivä mutta ihan saman kuin tekemällä (tai olemalla lomalla) ne viisi päivää. Et yhtään enempää.

Vierailija
15/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kovin yksiäänisesti kannatetaan tätä käytäntöä, joka luonnollisesti on työantajan mieleen, kun niitä lomarahoja vapaana kauppaavat.

Minulle tärkeintä olisi saada olla kesällä vapaalla "hintaan mihin tahansa". En todellakaan viitsisi laskea pennien päälle. Harmi, ettei työnantaja halua päästää meitä kesällä vapaalle.

Vierailija
16/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työehtosopimus?

Muutoinhan kuukausipalkkaa jaettaessa päiväpalkaksi käytetään tuota 21,5:ttä aika yleisesti, ei kuitenkaan loma-ajan palkkaa laskettaessa. Tämä sen vuoksi että lomapäiviä on ne 6 päivää viikossa.

Vierailija
17/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai pari vuotta sitten vaihtaa 2 vkon lomarahat vapaiksi ja koska se olikin niin suosittua niin nyt ei sitten firma enää anna tehdä näin. Olisin tottakai vaihtanut, mitä enemmän vapaata kesällä sitä parempi.

Vierailija
18/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoinhan kuukausipalkkaa jaettaessa päiväpalkaksi käytetään tuota 21,5:ttä aika yleisesti, ei kuitenkaan loma-ajan palkkaa laskettaessa. Tämä sen vuoksi että lomapäiviä on ne 6 päivää viikossa.

Vierailija
19/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työehtosopimus?

muistin väärin.

Vierailija
20/21 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tietysti sitten ottaa vapaita. Omassa duunissa nuo lomarahat ovat sen verran iso osa kuukausituloista ihan euroissa, että vapaa ilman yhtään rahaa ei oikein houkuta.