Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotteko te sukulaistenne mökkiä omaksi mökiksi?

Vierailija
26.04.2011 |

Mä en tiedä miksi, mutta mua ärsyttää, kun ihmiset selittää tai kirjottaa, että oltiin meidän mökillä, joka ei ole heidän vaan vaikka vanhempien. Silloin kun mulla ei ollut omaa mökkiä, niin mä sanoin aina, että oltiin siivoomassa mummin mökillä jne. Onhan tuo aika naurettava valittamisen asia, mutta jostain kumman syystä tuo ärsyttää mua suunnatomasti.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon ihan reilusti että MUN mökki. Ostettiin se exän kanssa yhdessä mutta eron jälkeen ylläpito ja muu on jäänyt minulle, mies on siellä lasten kanssa muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
42/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheessa meidän mökki (tosin tutuille puhun vaan paikan nimestä), appivanhempien mökki sitten appivanhempien mökki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tullut koskaan vastaan sellaista joka kutsuu omaksi mökikseen jonkun toisen mökkiä.

Sen sijaan olen kuullut sanottavan "meidän talo" joka siis onkin vain vuokrattu tms. Mutta eipä häiritse. :)

Vierailija
44/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap:n aloituksessa mua pistää paljon enemmän silmaan ja korvaan se, että hän puhuu sukulaisten mökistä, kun puhutaan esim. oman isän ja äidin mökistä.

Eli toisin sanoen hän varmasti myös puhuu, että tulee sukulaisia kylään, kun omat vanhemmat on tulossa käymään. Mun mielestäni taas ollaan vieraannuttu perheestä aika kauas, jos omat vanhemmat kuitataan joinakin sukulaisina.

Mulle sukulaiset on jotain paljon kaukaisempaa kuin omat vanhemmat, tai miehen vanhemmat.

Kyllä normaaleilla aikuisilla ihmisillä on ihan OMA PERHE, johon isät, mummut, anopit ja muut sukulaiset ei kuulu.

Vierailija
45/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meidän perheellä ole mitään tekemistä sen kanssa.

Anoppi itse taas kyllä inisee, kuinka mökki kuuluu lapsilleenkin (jakamaton kuolinpesä) ja kuvittelee, että se jäisi jälkikasvulle joksikin yhteiseksi paikaksi. Never! =DDD Harmi, kun eukko ei varmasti tajua elinaikanaan hankkiutua tönöstään eroon.

Vierailija
46/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun miehen mökistä, mieheni omistaa mökin puoliksi vanhempiensa kanssa.

Vierailija
47/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma mökki samalla tontilla vanhempien mökin kanssa. Tontti on vanhempien omistuksessa, mutta lääniä pari hehtaaria ja rantaviivaakin noin 600 m, joten omaakin rauhaa on.

Kyllä se mulle on meidän kesäpaikka. Vanhempien ja mun. Mun mökki todellakin on pyöröhirsimökki (koko noin 60 neliötä), vanhempien "mökki" pikemminkin kakkoskoti tai huvila, talviasuttava ja 200 neliötä.

Suvun omistuksessa yhteisenä on mökki, jota sanon mummonmökiksi. Vanha rintamamiestalo. Siihenkin liittyy niin paljon muistoja ja kiintymystä, että kyllä sekin on meidän mökki. Ja mahtavinta on, että se on kaikkien rakkaisen tätien, setien ja serkkujen mökki myös.

Vierailija
48/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkoitan sillä vanhempieni mökkiä. Ja se on aivan vapaasti meidän lastenkin käytettävissä.