Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanotteko te sukulaistenne mökkiä omaksi mökiksi?

Vierailija
26.04.2011 |

Mä en tiedä miksi, mutta mua ärsyttää, kun ihmiset selittää tai kirjottaa, että oltiin meidän mökillä, joka ei ole heidän vaan vaikka vanhempien. Silloin kun mulla ei ollut omaa mökkiä, niin mä sanoin aina, että oltiin siivoomassa mummin mökillä jne. Onhan tuo aika naurettava valittamisen asia, mutta jostain kumman syystä tuo ärsyttää mua suunnatomasti.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakseni.

Vierailija
2/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu facebookissa hehkuttaa "meidän mökkiä", joka on oikeasti miehensä isovanhempien omistama ja kaikkiaan viiden-kuuden eri perheen käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on "meidän mökki", kun on minun, veljeni ja äitini omistuksessa..=)

Vierailija
4/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis kolme mökkiä.

Vierailija
5/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa olen lapsesta asti kaikki kestä viettänyt. On vanhempieni ostama, ja tällä hetkllä myös minä omistan siitä 25 %.

Sen sijaan miehen perimä mökki on 100 % miehen, sitä en osaisi kutsua "meidän mökiksi".

Vierailija
6/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me omistamme 3/4 ja anoppi vielä toistaiseksi 1/4. Käly on kuulemma kesälomaakin viettämässä mökillä, lipsautti tämän mulle. Jännä vaan ettei ole meille puhunut mitään. Anopin kanssa sovitaan käytöstä erikseen, harvemmin siellä edes käy.

Vierailija
7/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vielä käsittää, mutta me ollaan esimerkiksi ihan ostettu meille mökki - ja siskoni kummallisesti tuppaa unohtamaan alkuperän ja käyttäytyy kuin tämä olisi jotenkin yhteisesti peritty...

Eniten ärsyttää tapa sisustaa meillä!

Vierailija
8/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mökki on minun isovanhempien omistuksessa. He ovat viimeisen 10 vuoden aikana käyneet siellä varmaan kerran kesässä päivän viettämässä.

Me emme omista mökkiä, mutta käytännössä huolehdimme mökistä ja myös mökin kustannuksista, kuten sähkö yms.

Vierailija
9/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun yleensä mökillä olosta, kun mennään miehen perheen kesäpaikalle (pieni maalaistalo, jossa rantasauna). Paikka on miehen vanhempien omistama, mutta pojat (mies ja veljensä) ovat mukana ylläpitämässä ja rakentamassa milloin mitäkin traktorivajaa ja puuliiteriä ja tekeässä metsähommia jne. Heillehän se jää sitten aikanaan.

Vierailija
10/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sula vähän outo anoppi?

me omistamme 3/4 ja anoppi vielä toistaiseksi 1/4. Käly on kuulemma kesälomaakin viettämässä mökillä, lipsautti tämän mulle. Jännä vaan ettei ole meille puhunut mitään. Anopin kanssa sovitaan käytöstä erikseen, harvemmin siellä edes käy.

Vierailija
11/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhempien mökki ei ole meidän mökki. Emmekä me sinne vieraaksikaan kelpaa, ellei sitten pidetä kattotalkoita tai rakenneta laituria tms. apu kelpaa silloin, muulloin ei ole menemistä.

Käymmä vuokramökillä, jos mökille tekee mieli joskus. Ei tarvitse sentään siellä laitureita alkaa väsäämään.

Vierailija
12/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vielä tarvinnut omia appivanhempien mökkiä. Sanon aina että ollaan oltu mökillä. Jos joku kysyy missä teidän mökki on, niin kerron että appivanhempien mökki on "kuusamossa".

Meillä on siellä vapaa käyttöoikeus ja oma huone. Anoppi aina ihmettelee, kun puhumme heidän mökistä, kun ovat kuulemma sen osataneet ihan yhteiseksi. Joten luvan kanssa voisin kyllä puhua ihan meidän mökistä, en vain osaa.

Vierailija
13/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sula vähän outo anoppi?

Käly ei halunnut ostaa.

Vierailija
14/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon esim. että "käytiin mökillä". En sano, että "käytiin meidän mökillä".

Se mökki, jossa käydään on kyllä vähän hahmottamaton paikka, suuren perikunnan omistuksessa ja mies on yhden perikuntalaisen lapsi. Ja kukaan perikuntalaisista ei mökillä käy, miehen kaksi serkkua perheineen on muut, joita ko. mökki kiinnostaa.

Vierailija
15/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haukkukaa nyt pataluhaksi, mutta kyllä mä sanon, että mennään "mökille", saatan käyttää myös ilmaisua "meidän mökille", vaikka kyseessä on vanhempieni mökki (aiemmin isovanhempieni omistama). Tuntuu niin kotoisalta siellä käydä, kun lapsesta saakka lomat viettänyt siellä ja edelleen vapaa käyttöoikeus on, koskaan emme tunne ettemme olisi tervetulleita. Joten pääsen helpommalla kun en joka keskustelunkäänteessä ala selvittämään kuka sen mökin omistaa, yleensä kun keskustelukaveri tietää aivan hyvin mistä on kysymys.

Vierailija
16/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tulee puhetta mökille menosta, ihmiset kysyvät aina, onko meillä oma mökki.

Sitten selitän, että mökki on vanhempieni omistuksessa, mutta meidän vapaasti käytettävissä. Osallistumme myös mökin kustannuksiin ja siellä tehtäviin töihin.

Pitäisikö ap minun jo lähtökohtaisesti mainita, että menemme MINUN VANHEMPIENI mökille?

Vierailija
17/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on appiukon sukutilalla mökki, joka on vain meidän käytössä. Emme omista sitä, mutta mies on sitä remontuinut ja se on yhdessä sisustettu. Riippuu vähän tilanteesta puhunko meidän mökistä vai miehen isän mökistä.

Vierailija
18/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökki on verotussyistä siirretty minun ja sisarusteni nimiin, mutta käytännössä mökillä määrävät vanhempamme (tekevät remontit, viettävät eniten aikaa jne)? Me käymme mökillä ehkä 4 kertaa vuodessa, vanhempamme vähintään 2 kertaa kuussa.

Vierailija
19/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molempien vanhemmilta sellaiset löytyy ja se riittää. Kun niille mökeille mennään, puhutaan todellakin, että ollaan menossa mökille. Piste. Aina olemme tervetulleita ja kuulemma enemmänkin saataisiin käydä. Mutta kyllä pari visiittiä kesässä riittää. Omaksi en erehdy kuvittelemaan, mutten nyt erityisesti puheissani erittele, että mun tai miehen vanhempien mökistä olisi kysymys. Vaikka itse asiassa omat vanhempani alkoivat viime kesänä rakentaa oman mökkinsä viereen toista mökkiä, joka on kuulemma meidän perhettä varten. Siltikin ymmärrän, että kyse on vanhempieni omaisuudesta.

Vierailija
20/48 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu facebookissa hehkuttaa "meidän mökkiä", joka on oikeasti miehensä isovanhempien omistama ja kaikkiaan viiden-kuuden eri perheen käytössä.

Monesti mökit ovat jonkun vanhemman sukulaisen omistuksessa, mutta koko suku sitä käyttää. Käyttömaksut voi olla jaettu, toiset pitää mökkiä kunnossa. Ja jos ihmiset menee meidän mökille on se erotuksena johonkin toiselle mökille menosta. Löysää vähän pipoa