Joku nainen junassa... mielestäni outo kommentti!!!
Olin junassa tyttöjeni kanssa, he ovat 5 v. ja 3 v.
Viereen istui joku nainen (kiinalaisen tms. näköinen) joka puhui suomea. Jutteli tyttöjeni kanssa ja ihasteli heitä. Minä olen raskaana (rv 35) ja maha on jo iso. Minulla oli reppu sylissä joten mahaa ei näkynyt.
Nainen selitti että on niin kiva kun on kaksi lasta jne, hänelläkin on ja sitten kaivoin jotain repusta, vesipulloa varmaan kun lapsi pyysi, ja nainen näytti järkyttyneeltä, tuli ihan sellainen vihainen ilme ja sanoi: "MITÄ??? Onko teille kolmas tulossa?" Sanoin hymyillen että on tulossa kolmas vauva. Nainen näytti nyrpeää naamaa ja oli yhtäkkiä ihan erilainen, ei enää jutellut iloisesti meille (no ei tarvitsekaan tietenkään, ei edes tunneta!) Mutta se oli outoa kun niin muuttui. Nainen vaan myhähti "Ai jaahas vai niin." Eikä puhunut koko matkan aikana enää mitään ja vältteli meidän katseita1
Mikähän sille tuli? Minusta tuntui kurjalta :( Meillä kaikki lapset on ollut erittäin tervetulleita ja toivottuja. Kaikki kolme.
Kommentit (17)
terv:nainen :DD jospa sekin olisi halunnut kolmannen? mutta ei saa enää.... eikö kiinalaiset lisäänny aika kovaa vauhtia..?
onhan toi nolo tilanne. Nainen selittää, että hänelläkin on 2 lasta ja kuinka kivaa se on, ja sinä et vaivaudu sanomaan että teillä on kohta 3. Tottakai häntä nolotti, kun sellaisia meni puhumaan.
että haluatte yrittää vielä poikaa (koska Kiinassa pojat niitä toivotumpia) ja jotenkin tuli pahoja muistoja tjms mieleen. En tiedä.
hänen aikaisemmat puheensa eivät sovi lainkaan perhetilanteeseenne. Aasialaisille on monesti todella vaikea paikka huomata jotenkin mokanneensa.
En minä ajatellut alkaa siinä tuntemattomalle selittämään, että olen raskaana, olen ajatellut että kyllä se maha näkyy ja siitä näkee että olen. Mutta nyt kun ajattelin tapahtunutta, minulla oli se reppu sylissä joten mahaa ei ehkä niin huomannut.
Enkä minä siinä ehtinyt selittämään, että meille tulee kolmas kun nainen jo huomasi mahani ja "suuttui". Ei tule vaan mieleen mainita sitä heti tuntemattomille :)
Ehkä hänkin olisi halunnut kolme lasta, en tiedä. Nainen oli ehkä 45-50-vuotias, veikkaisin.
t. ap
koska ehkä haluaisi useamman lapsen itse ja kiinassa ei saa tehdä, kuin yhden. Tai sitten närkästyi siitä, koska olette hänen mielestään ahneita, kun olette hommanneet kolme. Yli kansoitatte maapalloa nääs...
Olin junassa tyttöjeni kanssa, he ovat 5 v. ja 3 v. Viereen istui joku nainen (kiinalaisen tms. näköinen) joka puhui suomea.
NIIN SUOMALAISTA ETTET VOINUT SANOA ANTEEKSI,ODOTAN KOLMATTA JA NAINEN OLISI SÄÄSTÄNYT KASVONSA!NUIJA OPI JO SMALLTALKIA!
mietin sanaa "aasialainen" mutta siitä tuli eka mieleen intialaisen näköiset tai vaikka palestiinalaisen näköiset ihmiset, ja mielestäni he eivät muistuta yhtään "kiinalaisennäköisiä", miltä tämä nainen näytti.
t. ap
terv:nainen :DD jospa sekin olisi halunnut kolmannen? mutta ei saa enää.... eikö kiinalaiset lisäänny aika kovaa vauhtia..?
ehkä se näytti kiinalaiselta eikä aasialaiselta? AP halusi vain tarkentaa suunnilleen minkänäköinen aasialainen oli kyseessä.
nainen suhtautui minuun oudosti. Kertoi sitten, että ahdistuu raskaana olevista naisista, sillä esikoisensa oli kuollut kohtuun vähän ennen laskettua aikaa.
mun mielestä on outoa jos suomalaiset yrittää vääntää small talkkia. ei me osata. me sanotaan vaan aina öö-öö, ää-ää, totatota, niinkuniinku. ei se ole luonnollista. ei suomalaiset voi puhua small talkkia. puhutaan vaan niinkuin suomalaiset! se on meille luontevaa. eikä suomalaiset mene heti ensimmäisenä kertomaan jokaiselle vastaantulijalle että hei olen raskaana! mielestäni ap käyttäytyi aivan normaalisti eikä ollut heti ekana mainostamassa raskauttaan!
monet itse kehitysmaista tulevat eivät ymmärrä kun täällä jotkut hankkii vapaaehtoisesti useita lapsia. Monilapsisuus mielletään sivistymättömuuden merkiksi.
kyllä ne siellä kiinassakin lisääntyy kovaa vautia, kiellosta huolimatta! PRKL!
monet itse kehitysmaista tulevat eivät ymmärrä kun täällä jotkut hankkii vapaaehtoisesti useita lapsia. Monilapsisuus mielletään sivistymättömuuden merkiksi.
Ehkä olis halunnut kolmannen, mutta ei syystä tai toisesta saanut..?