Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Laitan muut itseni edelle, siksi olen lihava/en meikkaa/en huolehdi itsestäni"

Vierailija
26.04.2011 |

Kuulostaako tutulta? Oletko sellainen äiti, joka huolehtii aina vain muista eikä ehdi miettiä lainkaan omaa hyvinvointiaan ja terveyttä? Kiloja kertyy, kampaajalla on käyty viimeksi neljä vuotta sitten, meikit on vanhentuneita, rappusissa hengästyy...?

Tiedätkö mitä? Tuo muiden edelle laittaminen on puhtaasti vain tekosyy sille, ettei itsestä huolehtiminen ja liikunta maistu.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vain yksinkertaisesti ehdi liikkua kuten ennen. Ja tuhti kortisonikuuri ja vakava selkävamma pilasi sitten loputkin mahdollisuudet.

Lisäksi kun on miehellä matkatyö ja toisella lapsella astma niin rankaksi käy aina välillä tämä arjen pyörittäminen.

Ennen lapsia harrastin sählyä, sulkapalloa, kuntonyrkkeilyä... Nyt ovat karisseet kaikki sellaiset pois, joissa pitäisi olla jokin säännöllinen vuoro.

Vierailija
2/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma terveys on niin heikko tällä hetkellä, ettei aika/terveys riitä kuin perustarpeista huolehtimiseen. Mielelläänhän sitä liikkuisi ja harrastaisi itse enemmän jos pystyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vain on elämäntilanteita, joissa kaikki energia menee muista huolehtimiseen. Olkoon se sitten rankka pikkulapsiaika, sairaasta omaisesta huolehtiminen tai jotain muuta.

Voin kertoa, että kun lähiomainen elää viimeisiä hetkiään ja tarvitsee huolenpitoa, niin ei siinä meikkaaminen ole ihan päällimmäisenä mielessä.

HÄPEÄ!

Vierailija
4/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne aaripaat. Ei kaikilla ole sairaita lapsia tai omaisia. Jotkut vaan on laiskoja itsensa suhteen, ja vierittavat syyn muiden niskaan. Tyylikkaiden vaatteiden paalle pukeminen kestaa ihan just yhta kauan kuin ryysyjen. Ja hei, se hyotyliikunta. Ja kun lapsille teette sita terveellista ruokaa, syokaa sita myos itse! Ja kauan oikeasti menee hiusten kampaamiseen ja ripsivarin laittoon. Kerran kuussa kampaajalla kaynti ei vie paljoa aikaa.

Vierailija
5/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiska? Oon aina tykänny olla kotona rääsyissä ja lähteä matkaan ilman meikkiä. Miksi pitäisi olla jotakin muuta?

Kerran kuussa kampaajalla on iso raha. Laitan sen mieluummin kuntosalin jäsenmaksuun.

Vierailija
6/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauan oikeasti menee hiusten kampaamiseen ja ripsivarin laittoon. Kerran kuussa kampaajalla kaynti ei vie paljoa aikaa.

MIKSI minun tai jonkun muun pitäisi laittaa ripsiväriä tai käydä kampaajalla?

Toki jos se itseä piristää, on hölmöä jättää se tekemättä, koska "muut ovat tärkempiä kuin minä". Masennuksesta tai muista ongelmistahan sellainen kielii.

Mutta ihan tosissaan, MIKSI pitäisi käyttää ripsiväriä tai käydä kampaajalla? Miksi ei saisi "olla laiska itsensä suhteen"? Mitä laiskuutta se muka on jos ei halua meikata? Enemmän henkistä laiskuutta on tuo sinun asenteesi, että kaikkien naisten olisi muka pakko meikata ja rampata kampaajalla!!

Vierailija
7/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan, käyn manikyyrissä, kampaajalla ja kuljen muotivaatteissa ja kävelen joka päivä vähintään 10 km.Ja: minulla on ylipainoa.

Vierailija
8/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako tutulta? Oletko sellainen äiti, joka huolehtii aina vain muista eikä ehdi miettiä lainkaan omaa hyvinvointiaan ja terveyttä? Kiloja kertyy, kampaajalla on käyty viimeksi neljä vuotta sitten, meikit on vanhentuneita, rappusissa hengästyy...?

Tiedätkö mitä? Tuo muiden edelle laittaminen on puhtaasti vain tekosyy sille, ettei itsestä huolehtiminen ja liikunta maistu.

harvinaisen urpo!

Ensinnäkään meikkaaminen ja kampaajalla käynti ei ole mitään itsestään huolehtimista. Toiste tykkää, toiset ei, nuo eivät ole mitään välttämättömyyksiä.

Lisäksi on paljon tilanteita, joissa tuo ei ole mikään tekosyy, vaan ihminen tosiaan joutuu laittamaan muut itsensä edelle. Toivottavast silloin on väliaikainen tilanne.

Kyllä ihmisellä yleensä on muita ongelmia, jos ei ole voimia liikkua ja syödä terveellisesti. Jos ne saa kuntoon, niin voi alkaa tuokin kiinnostaa. Mitkään uudet meikit ei kyllä asiaan liity.

Sehän se juuri selittää, että äidit ja naiset uupuu kun on niin mahdottomat odotukset. Pitää huolehtia kaikista perheessä ja sitten vielä itsestään, ja siihen ei riitä liikunta ja terveellinen ruoka vaan meikit on pakko olla naamassa ja kampaajalla käytynä.

Itse olen käynyt kampaajalla viimeksi 2004, mutta olen tosi kaunis ja timmissä kunnossa ilman sitäkin...liikuntaan mulla on aina aikaa, mutta on ollut tilanne jolloin ei ollut. Kampaajaa en tarvitse, eikä meikkaaminen ole mikään elämänsisältö mulle. Ei tulisi mieleenkään ajatella, että se olisi joku mun velvollisuus, jotta olen muka huolehtinut itsestäni.

Vierailija
9/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En henk.koht. näe että mitä lisäarvoa hoikkuus toisi elämääni. Lihavana olen katseilta suojassa koska monikaan ei noteeraa minua edes ihmiseksi, eipä tarvitse pelätä kiinnostuneita miehiä yms. ja koska olen varattu, tämä vain positiivista. Saan herkutella, vaikka koko päivän. Oma mieheni pitää minusta isona ja rakastaa ehdoitta, ei valita vaan kehuu vaan. Oli samanlainen silloinkin kun olin normaalipainoinen, eli ei todellakaan ole kiinni kiloista hänen välittämisensä. En ole koskaan tykännyt meikata tai väkertää tukkaani eikä mieskään välitä näistä seikoista- ei tarvitse nähdä vaivaa siksi että kuvittelisin jonkun olevan kiinnostuneen kynsistäni tai kampauksestani! :)

Kyllä, lihavuus on valinta. Juuri nyt ihana sellainen. Tiedostan olevani satakiloinen ja varsin ruma muiden silmissä, entäs sitten?

Vierailija
10/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai liikkua ja pitää itseään edes suht normaaleissa mitoiss:

Ettekö ajattele yhtään puolisoa? Vai eikö teillä ole sellaista?

En todellakaan tarkoita, että pitäisi olla täydessä tallingissa, mutta kyllä se ripsari ja hiusten kampaus jo tekee ilmeelle paljon. Puhumattakaan siitä, että pitää vartalonsa normaalipainoisena ja kunnon ja samalla terveyden hyvänä.

Minusta se on puolison huomioon ottamista. Tiedän, ettei rakkaus ole ulkonäöstäni kiinni ja seksiäkin varmasti olisi vaikka vähän lihoisin, mutta kyllä varmasti mieheni tykkää enemmän katsella minua huoliteltuna. Lisäksi normipainoisena pysyy peremmin myös terveenä, sekin on toisen huomioon ottamista.

Jos mieheni päästäisi itsensä repsahtamaan, siis lihoisi holtittomasti, ei kävisi pesulla ja kulkisi jossain kulahtaneissa salihousuissa ja virttyneessä paidassa, niin kyllä minua harmittaisi ja täytyy myöntää, että asia kyllä varmasti vaikuttaisi myös seksuaaliseen halukkuuteenikin.

Toki olen vanhentunut ja se näkyy tietyllä tavalla ja miehelle on vähän mahaa kasvanut, se kuuluu elämään. Mutta puhun nyt sellaisesta holttittomasta lihomisesta ja täydellisestä välinpitämättömyydestä itseään kohtaan.

Ja sitten jos mies sanoo, ettei seksi maistu niin heti ollaan joukolla huutamassa, että ompas törkeä ja itsekäs ukko. Ei ole.

Vierailija
11/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tuo kymppi, joka kirjoittikin jo siitä että mies ei välitä meikatuista kasvoista. Miksi oletat, että ns. normaalit miehet pitäisivät meikistä?

En tiedä muiden seksielämästä, mutta omassani ei ole valittamista ;). 4-5 krt/vko. Huomaatko muuten, miten "sallit" miehelle mahan kasvamisen ("kuuluu elämään"), mutta naisia suorastaan piiskaat hoikkuuteen? Eikö tuo ole vähän ristiriitaista, varsinkin jos otetaan huomioon että naiselle on edullisempaa olla hieman pyöreä, mutta miehelle siitä on pelkkää haittaa?

10

Vierailija
12/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni itsestään voi huolehtia mm. käymällä suihkussa päivittäin. Sen sijaan meikkaaminen tai kampaajalla käyminen ei ole mikään välttämätön operaatio, eihän miehiltäkään vaadita näitä! Tämä siis kommentiksi tuohon, kun kirjoitit että sinua harmittaisi jos miehesi ei kävisi pesulla...ehkäpä se ei kuitenkaan ole verrattavissa mm. meikkaamiseen??

Naisilta vaaditaan enemmän, usein liikaa. Ja me naiset ylläpidämme näitä oletuksia tehokkaasti.

10

Vierailija
13/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tuo kymppi, joka kirjoittikin jo siitä että mies ei välitä meikatuista kasvoista. Miksi oletat, että ns. normaalit miehet pitäisivät meikistä?

En tiedä muiden seksielämästä, mutta omassani ei ole valittamista ;). 4-5 krt/vko. Huomaatko muuten, miten "sallit" miehelle mahan kasvamisen ("kuuluu elämään"), mutta naisia suorastaan piiskaat hoikkuuteen? Eikö tuo ole vähän ristiriitaista, varsinkin jos otetaan huomioon että naiselle on edullisempaa olla hieman pyöreä, mutta miehelle siitä on pelkkää haittaa?

10

En missään vaiheessa "piiskannut hoikkuuteen" vaan puhuin NORMAALIPAINOSTA.

Lisäksi kohtassa jossa mainitsin miehen mahan, sanoin samassa lauseessa, että olenhan itsekin vanhentunut ja se näkyy ja SAAKIN näkyä.

Omakaan mieheni ei edes tykkää mistäään sotamaalauksista, joten ei tarvitse meikkamalla meikata.

Ripsiväri nyt ei mielestäni ole mitään ns. meikkaamista vaan samanlainen jokapäiväinen 2sekuntin operaatio kuin hiuksien kampaaminen.

Kampaamossakaan ei tarvitse käydä jos hiukset siistit ilmankin.

Lähinnä kirjoitukseni oli kohdistettu niille trikoissa ja isoissa t-paidoissa vaeltaville hampsutukkaisille REILUSTI ylipainoissille naisille.

Joiden yllättävän usein kuulee hokevan tuota mantraa, että muita varten vaan elävät niin ei ehdi itsestään huolehtia.

Olen edelleen sitämieltä että itsestään huolehtiminen on nimenomaan myös läheisistään välittämistä.

Vierailija
14/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä kotisohvalla yhtä lailla homssuinen trikoopaitamies kaljamahoinensa.. Että eivätköhän ole tyytyväisiä puolin ja toisin. Totuus on kuitenkin se, että suomalaiset naiset ovat vähemmän ylipainoisia kuin suomalaiset miehet, ja sentään panostavat keskimäärin ulkonäköönsä huomattavasti enemmän.

10

En missään vaiheessa "piiskannut hoikkuuteen" vaan puhuin NORMAALIPAINOSTA.

Lisäksi kohtassa jossa mainitsin miehen mahan, sanoin samassa lauseessa, että olenhan itsekin vanhentunut ja se näkyy ja SAAKIN näkyä.

Omakaan mieheni ei edes tykkää mistäään sotamaalauksista, joten ei tarvitse meikkamalla meikata.

Ripsiväri nyt ei mielestäni ole mitään ns. meikkaamista vaan samanlainen jokapäiväinen 2sekuntin operaatio kuin hiuksien kampaaminen.

Kampaamossakaan ei tarvitse käydä jos hiukset siistit ilmankin.

Lähinnä kirjoitukseni oli kohdistettu niille trikoissa ja isoissa t-paidoissa vaeltaville hampsutukkaisille REILUSTI ylipainoissille naisille.

Joiden yllättävän usein kuulee hokevan tuota mantraa, että muita varten vaan elävät niin ei ehdi itsestään huolehtia.

Olen edelleen sitämieltä että itsestään huolehtiminen on nimenomaan myös läheisistään välittämistä.

Vierailija
15/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä kolme kertaa 68 kilometrin matkan syöttääkseni sairaalassa olevaa lastani, jotta hänen ei tarvitsisi olla nenämahaletkussa. hoitajat eivät ole saaneet kehitysvammaista tytärtäni syömään, ottamaan lääkkeitään tai juomaan mitään näinä viikkoina kun tyttö on sairaalassa joutunut olemaan. noiden syöttämiskäyntien välillä ajan taas kotiin huolehtimaan muista lapsistani. ja kyllä, toki tarvitsisin liikuntaa, mutta kun ei vain satu olemaan aikaa. enkä viitsi sitä aikaa ottaa lasteni kustannuksella juuri nyt.

Vierailija
16/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että sinulla on seksiä useita kertoja viikossa ja miehesi kokee sinut kiihottavana nyt, ei tarkoita että kaikki miehet kokisivat 40kg lihoneet vaimonsa kiihottavina.

Naiset saa aina valittaa haluttomuuttaan ja saa muiden naisten sympatiat, oli sitten syy miehen osallistumattomuus, puhumattomuus, mahakkuus tms.

Mutta auta armias jos mies uskaltaa sanoa, että nainen ei kiihota, koska ei huolehdi itsestään niin jo on mies sika ja törkimys ja kaikkea muuta.

Eihän ne miehet ole sanoneet etteivät rakasta enää. Kiihottuminen kun saataa vaan olla toisilla esim visuaalista ja siinä puolison vartalon radikaali muutos voi tehdä todellakin tehtävänsä.

Ja ihan turha nyt alkaa huutaa mistään sairauksista ym. Kyllä suurin osa lihovista suomalaisista on lihavia vain huonojen ruokailutottumusten ja liikunnan puutteen vuoksi.

Vierailija
17/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä kolme kertaa 68 kilometrin matkan syöttääkseni sairaalassa olevaa lastani, jotta hänen ei tarvitsisi olla nenämahaletkussa. hoitajat eivät ole saaneet kehitysvammaista tytärtäni syömään, ottamaan lääkkeitään tai juomaan mitään näinä viikkoina kun tyttö on sairaalassa joutunut olemaan. noiden syöttämiskäyntien välillä ajan taas kotiin huolehtimaan muista lapsistani. ja kyllä, toki tarvitsisin liikuntaa, mutta kun ei vain satu olemaan aikaa. enkä viitsi sitä aikaa ottaa lasteni kustannuksella juuri nyt.

Miksi et harrastaisi liikuntaa senkin aikaa kun käyt täällä valittamassa ajanpuutteesta? Juokset vaikka lasten kanssa kilpaa tai ostat kuntopyörän, ja lopetat sen syiden keksimisen.

Vierailija
18/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä, että ap:n mielestä liikunta on pakkopullaa, jota pitää harrastaa, jotta näyttäisi hyvältä.

Vierailija
19/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Miksi et harrastaisi liikuntaa senkin aikaa kun käyt täällä valittamassa ajanpuutteesta? Juokset vaikka lasten kanssa kilpaa tai ostat kuntopyörän, ja lopetat sen syiden keksimisen.

makaaminen olisi vielä kivempaa, mutta kun valmistan samalla ruokaa.

Vierailija
20/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen silti ihan tyytyväinen itseeni. En ennen äitiyttänikään meikannut, miksi aloittaa nyt??

Kampaajalla kävin ennenkin pari kertaa vuodessa, miksi nyt pitäisi käydä useammin?

Mä olen ihan samanlainen kuin ennen lastakin, sama tyyppi johon mies rakastui 10 vuotta sitten, ainoa että kiloja on tullut sen jälkeen. Niin on tosin miehellekkin, miehen hiukset on jo harmaantumaan päin, ja muutama ryppykin voi olla nähtävissä.

Aika muuttuu, ihmiset muuttuu... se vain on niin. Itsellä eikä miehellä ole mitään halua näyttää joltian muulta kuin itseltämme.

Urheilu ei ole koskaan ollut meidän juttu, enemmän pidetään ruuanlaitosta ja uusista leipomusresepteistä. Matkustellaan ja nautitaan elämästä lapsen kanssa ja yhdessä.

Meillä on paljon ystäviä ja hyvä sosiaalinen elämä. En tunne itseäni homssuiseksi tai rumaksi, mä olen mä ja tykkään elämästäni näin kuin se on aina ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi