miksi nykypäivän ihminen on paha?
aina on vaan pahat ajatukset. joku vaikka täälä sanoo että oon onnellinen niin heti tulee 20viestiä perään että en usko, et voi olla jne..aina halutaan toisille vaan huonoa..itsekkyys..kiire..kateus..
Kommentit (41)
Voisko nää Jesse-jutut laittaa johonkin muualle...
Älä pilkkaa Jumalaa.
joten en oikein tiedä, miten sitä edes voisi pilkata.
Kutsuit Jeesusta nimellä, joka ei ole Hänen nimensä
Mitä sitten? Pidätkö, että Jeesus ei tykkäisi vai mistä on kyse?
Älä pilkkaa Jumalaa.
kun tuon kirjoitit. Jeesuskin tietää. Hän kutsuu sinua parannukseen. Hänellä on tarjolla syntien anteeksiantamus ja iankaikkinen elämä. Mieti asiaa, jos joskus tulee sopiva hetki.
Älä pilkkaa Jumalaa.
kun tuon kirjoitit. Jeesuskin tietää. Hän kutsuu sinua parannukseen. Hänellä on tarjolla syntien anteeksiantamus ja iankaikkinen elämä. Mieti asiaa, jos joskus tulee sopiva hetki.
syntien anteeksiantamukseen tai iankaikkiseen elämään. Yritän elää elämäni niin, ettei olisi mitään kaduttavaa tai anteeksiannettavaa.
Miten voi väittää, että keskiajalla oli elo huoletonta ja kaikki onnellisia? Rutto korjasi väkeä, nälkää pukkasi jos halla vei sadon, sodittiin ilman hienoja eettisiä koodistoja, susia liikkui. Kuinka tervejärkisiä ihmiset todella olivat ja miten sen voi mitata? Ja jos puhutaan lasten ja nuorten pahoinvoinnista, niin sellaista lapsuutta ja nuoruutta kuin nykyään on, ei ole ollut kovin kauaa edes olemassa.
En usko tuommoiseen parannukseen, syntien anteeksiantamukseen tai iankaikkiseen elämään. Yritän elää elämäni niin, ettei olisi mitään kaduttavaa tai anteeksiannettavaa.
1. Johanneksen kirje, luku 1
"8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä."
En usko tuommoiseen parannukseen, syntien anteeksiantamukseen tai iankaikkiseen elämään. Yritän elää elämäni niin, ettei olisi mitään kaduttavaa tai anteeksiannettavaa.
1. Johanneksen kirje, luku 1
"8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä."Kun noin sanoit, niin teit jo siinäkin syntiä eli teon, joka pitää saada anteeksi Jumalalta
synnin käsitteeseen enkä Jumalaan, niin ei toisaalta ole mitään anteeksipyydettävää. Ei vaikka siteeraisit Raamattua.
Mutta kun mä en usko tuohon synnin käsitteeseen enkä Jumalaan, niin ei toisaalta ole mitään anteeksipyydettävää. Ei vaikka siteeraisit Raamattua.
sinulla on toivoa. Jumala kutsuu sinua kyllä elämäsi aikana jossain vaiheessa. Sinä päätät itse silloin, mitä vastaat.
Mutta varmaan mä joudun tästäkin hyvästä nyt sitten helvettiin : )
Ja sille, joka puhui 50-luvun ja 2010-luvun vertailusta. Kun miettii, mitä aikoja silloin Suomessa elettiin, niin ymmärtää hyvin nopeasti, ettei hyvinvointi missään nimessä elänyt kukkeinta aikaansa, vaan sota-aikojen traumat purkautuivat juuri puhumattomuutena, väkivaltaisuutena ja alkoholinkäyttönä, vain muutamia esimerkkejä mainitakseni. Tällaisissa kodeissa hyvin suuri osa nuorista silloin eli. Osasyy sille, että jotkut käsittävät ihmisen pahoinvoinnin (huom! aloituksen aihe ei ollut pahoinvointi, vaan pahuus!) lisääntyneen, on se, että nykyään asioille annetaan nimet ja niistä puhutaan avoimemmin.
Mutta kun mä en usko tuohon synnin käsitteeseen enkä Jumalaan, niin ei toisaalta ole mitään anteeksipyydettävää. Ei vaikka siteeraisit Raamattua.
sinulla on toivoa. Jumala kutsuu sinua kyllä elämäsi aikana jossain vaiheessa. Sinä päätät itse silloin, mitä vastaat.
etsikkoaika voi olla jo ohi hänen kohaltaan.
Se on hyvä, että sanot sen suoraan että et usko sinulla on toivoa. Jumala kutsuu sinua kyllä elämäsi aikana jossain vaiheessa. Sinä päätät itse silloin, mitä vastaat.
joten en myöskään usko, että kutsuu. En ole missään vaiheessa tuntenut, että toivoa ei olisi, toivoa on vaikka millä mitalla! Musta toivo löytyy kuitenkin muualta kuin uskonnoista.
älä nyt oo niin varma etsikkoaika voi olla jo ohi hänen kohaltaan.
ed
ed
hellu vai mikä?
Musta toivo löytyy kuitenkin muualta kuin uskonnoista.
kaikki uskonnot ja ulkokultaiset opit ei ole mun juttu.
En mäkään uskonnoista piittaa. Mulle tärkein on Jeesus kaikki uskonnot ja ulkokultaiset opit ei ole mun juttu.
uskomusjärjestelmiä, joihin kuuluu usko jumalallisiin ja yliluonnollisiin asioihin. Kuten Jeesukseen.
ed
hellu vai mikä?
luterilaiseen kirkkoon kuuluva uudestisyntynyt kristitty, joka ei halua piilottaa Jumalan hyviä lahjoja tai armolahjoja vakan alle.
ed
hellu vai mikä?
luterilaiseen kirkkoon kuuluva uudestisyntynyt kristitty, joka ei halua piilottaa Jumalan hyviä lahjoja tai armolahjoja vakan alle.
En mäkään uskonnoista piittaa. Mulle tärkein on Jeesus kaikki uskonnot ja ulkokultaiset opit ei ole mun juttu.
uskomusjärjestelmiä, joihin kuuluu usko jumalallisiin ja yliluonnollisiin asioihin. Kuten Jeesukseen.
Ufot ja spiritismit on yliluonnollista, mutta Jumala on maailman luonnollisin asia.
ed
hellu vai mikä?
mikä olit entisessä elämässä?
jota hoetaan eikä oikein itsekään tiedetä, mitä tarkoitetaan. Nuorten pahoinvointi saa eri aikana eri muotoja.
Tää pahoinvointi alkoi sun(?) heitosta, että pahoinvointi on nyt huipussaan. Mun mielestä se on hyvin epämääräinen väite, jota mielellään heitellään ilmaan, eikä oikein itsekään tiedetä mitä se tarkoittaa. Saati sitten sitä, mihin sitä huippua verrataan.