Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi nykypäivän ihminen on paha?

Vierailija
25.04.2011 |

aina on vaan pahat ajatukset. joku vaikka täälä sanoo että oon onnellinen niin heti tulee 20viestiä perään että en usko, et voi olla jne..aina halutaan toisille vaan huonoa..itsekkyys..kiire..kateus..

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu ei ainakaan pienellä skannailulla kerro siitä, että pahoinvointi olisi lisääntynyt. Ja tilastojahan siitä ei käytetä!

Tuo kansanedustajaehdokkaan kirjoitus on vain mielipide asiaan. Se ei ole yhtään sen pätevämpi lähde kuin minun mielipiteeni vain siksi, että sen kirjoittaja on pyrkinyt eduskuntaan.

Ai sun mielestä nuorten pahoinvointi ei oo lisääntyny?

jota hoetaan eikä oikein itsekään tiedetä, mitä tarkoitetaan. Nuorten pahoinvointi saa eri aikana eri muotoja.

Tää pahoinvointi alkoi sun(?) heitosta, että pahoinvointi on nyt huipussaan. Mun mielestä se on hyvin epämääräinen väite, jota mielellään heitellään ilmaan, eikä oikein itsekään tiedetä mitä se tarkoittaa. Saati sitten sitä, mihin sitä huippua verrataan.

Vierailija
22/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko nää Jesse-jutut laittaa johonkin muualle...

Älä pilkkaa Jumalaa.

joten en oikein tiedä, miten sitä edes voisi pilkata.

Kutsuit Jeesusta nimellä, joka ei ole Hänen nimensä

Mitä sitten? Pidätkö, että Jeesus ei tykkäisi vai mistä on kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilkkaa Jumalaa.

kun tuon kirjoitit. Jeesuskin tietää. Hän kutsuu sinua parannukseen. Hänellä on tarjolla syntien anteeksiantamus ja iankaikkinen elämä. Mieti asiaa, jos joskus tulee sopiva hetki.

Vierailija
24/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilkkaa Jumalaa.

kun tuon kirjoitit. Jeesuskin tietää. Hän kutsuu sinua parannukseen. Hänellä on tarjolla syntien anteeksiantamus ja iankaikkinen elämä. Mieti asiaa, jos joskus tulee sopiva hetki.

syntien anteeksiantamukseen tai iankaikkiseen elämään. Yritän elää elämäni niin, ettei olisi mitään kaduttavaa tai anteeksiannettavaa.

Vierailija
25/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi väittää, että keskiajalla oli elo huoletonta ja kaikki onnellisia? Rutto korjasi väkeä, nälkää pukkasi jos halla vei sadon, sodittiin ilman hienoja eettisiä koodistoja, susia liikkui. Kuinka tervejärkisiä ihmiset todella olivat ja miten sen voi mitata? Ja jos puhutaan lasten ja nuorten pahoinvoinnista, niin sellaista lapsuutta ja nuoruutta kuin nykyään on, ei ole ollut kovin kauaa edes olemassa.

Vierailija
26/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vrt esim 1950 vs 2010

Vierailija
27/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuommoiseen parannukseen, syntien anteeksiantamukseen tai iankaikkiseen elämään. Yritän elää elämäni niin, ettei olisi mitään kaduttavaa tai anteeksiannettavaa.

1. Johanneksen kirje, luku 1

"8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.

9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä."

Vierailija
28/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuommoiseen parannukseen, syntien anteeksiantamukseen tai iankaikkiseen elämään. Yritän elää elämäni niin, ettei olisi mitään kaduttavaa tai anteeksiannettavaa.

1. Johanneksen kirje, luku 1

"8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.

9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä."

Kun noin sanoit, niin teit jo siinäkin syntiä eli teon, joka pitää saada anteeksi Jumalalta

synnin käsitteeseen enkä Jumalaan, niin ei toisaalta ole mitään anteeksipyydettävää. Ei vaikka siteeraisit Raamattua.

Vierailija
29/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mä en usko tuohon synnin käsitteeseen enkä Jumalaan, niin ei toisaalta ole mitään anteeksipyydettävää. Ei vaikka siteeraisit Raamattua.

sinulla on toivoa. Jumala kutsuu sinua kyllä elämäsi aikana jossain vaiheessa. Sinä päätät itse silloin, mitä vastaat.

Vierailija
30/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varmaan mä joudun tästäkin hyvästä nyt sitten helvettiin : )

Ja sille, joka puhui 50-luvun ja 2010-luvun vertailusta. Kun miettii, mitä aikoja silloin Suomessa elettiin, niin ymmärtää hyvin nopeasti, ettei hyvinvointi missään nimessä elänyt kukkeinta aikaansa, vaan sota-aikojen traumat purkautuivat juuri puhumattomuutena, väkivaltaisuutena ja alkoholinkäyttönä, vain muutamia esimerkkejä mainitakseni. Tällaisissa kodeissa hyvin suuri osa nuorista silloin eli. Osasyy sille, että jotkut käsittävät ihmisen pahoinvoinnin (huom! aloituksen aihe ei ollut pahoinvointi, vaan pahuus!) lisääntyneen, on se, että nykyään asioille annetaan nimet ja niistä puhutaan avoimemmin.

Vierailija
31/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mä en usko tuohon synnin käsitteeseen enkä Jumalaan, niin ei toisaalta ole mitään anteeksipyydettävää. Ei vaikka siteeraisit Raamattua.

sinulla on toivoa. Jumala kutsuu sinua kyllä elämäsi aikana jossain vaiheessa. Sinä päätät itse silloin, mitä vastaat.

etsikkoaika voi olla jo ohi hänen kohaltaan.

Vierailija
32/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, että sanot sen suoraan että et usko sinulla on toivoa. Jumala kutsuu sinua kyllä elämäsi aikana jossain vaiheessa. Sinä päätät itse silloin, mitä vastaat.

joten en myöskään usko, että kutsuu. En ole missään vaiheessa tuntenut, että toivoa ei olisi, toivoa on vaikka millä mitalla! Musta toivo löytyy kuitenkin muualta kuin uskonnoista.

Vierailija
33/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt oo niin varma etsikkoaika voi olla jo ohi hänen kohaltaan.

ed

Vierailija
34/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed

hellu vai mikä?

Vierailija
35/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toivo löytyy kuitenkin muualta kuin uskonnoista.

kaikki uskonnot ja ulkokultaiset opit ei ole mun juttu.

Vierailija
36/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään uskonnoista piittaa. Mulle tärkein on Jeesus kaikki uskonnot ja ulkokultaiset opit ei ole mun juttu.

uskomusjärjestelmiä, joihin kuuluu usko jumalallisiin ja yliluonnollisiin asioihin. Kuten Jeesukseen.

Vierailija
37/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed

hellu vai mikä?

luterilaiseen kirkkoon kuuluva uudestisyntynyt kristitty, joka ei halua piilottaa Jumalan hyviä lahjoja tai armolahjoja vakan alle.

Vierailija
38/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed

hellu vai mikä?

luterilaiseen kirkkoon kuuluva uudestisyntynyt kristitty, joka ei halua piilottaa Jumalan hyviä lahjoja tai armolahjoja vakan alle.

Vierailija
39/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään uskonnoista piittaa. Mulle tärkein on Jeesus kaikki uskonnot ja ulkokultaiset opit ei ole mun juttu.

uskomusjärjestelmiä, joihin kuuluu usko jumalallisiin ja yliluonnollisiin asioihin. Kuten Jeesukseen.

Ufot ja spiritismit on yliluonnollista, mutta Jumala on maailman luonnollisin asia.

Vierailija
40/41 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed

hellu vai mikä?

mikä olit entisessä elämässä?