Ihmetyttää miten monet kehtaa pyytää vaikka mitä
esim onko sulla jotain pieneksi jääneitä lastenvaatteita, tai että lainaatko pinnasänkyä nyt kun ette itse tarvise tai peräkärryä muuttoa varten ja tietty autoakin kun itsellä ei ole vetokoukkua.
En itse ikimaailmassa kehtaisi, kuin ihan lähipiiriltä pyytää. Tuttavat voi itse ehdotaa lainaamista, mutta itse en kinuisi.
Kommentit (7)
Miksi ei kehtaisi pyytää? Lainaanhan ne vain on.
Meillä on lainattu autoa, kärryä, kaukaloa ja vaatteita. Jopa vuokia yms :)
Tietysti sitten, jos se on jatkuvaa niin että aina sama tyyppi pyytää. Sitten voi alkaa ahdistaa.
Onko sinusta parempi, että aina ostaa / vuokraa virallisesti ja kalliilla?
ja ilman että koskaan mitenkään on edes teoriassa mahdollista että olisi vastavuoroista.
Ja ne samat kyselee uudestaan ja uudestaan. Eikä aina muisteta palauttaa tai tulee rikkinäisenä takaisin. ja nätistä ein sanominen ei riitä, voivat tivata jankata silti.
Yritän vältellä moisia ihmisiä.
on yksi tuollainen tuttu. Mitään emme lainaa ja lopulta meni välit kun sanoimme suoraan mitä mieltä olimme moisesta ruinaamisesta.
Mikään tavara ei muuten lainaamisesta ainakaan parane.
Riippuu mitä pyytää lainaamaan, mutta haloo peräkärryn lainaaminen, mitä pahaa siinä on? Tai käytettyjä lastenvaatteita (jos niiden omistaja ei niitä enään tarvitse) lastenvaatteista voisin tietysti tarjota pientä maksua vastineeksi..
Kierrättäminen kannatta ! :)
Meillä tuttavapiirissä kyllä lainaillaan erityisesti lastenvaatteita ja -tarvikkeita. Myös muuttoapua, niitä autojakin. Miksi on paha asia kysyä, voihan siitä kieltäytyä jos ei halua.