Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako "tuunata" vaunut?

Vierailija
25.04.2011 |

Mulla olis tuollaiset aika vanhat vaunut, siis ilman ratasosaa. Olivat meillä parvekevaunuina, mutta enää niitä ei tarvita. Kankaat niistä lähtis helposti pois ja saisin ne siististi uusittua. Runko on tosi siisti ja ruosteeton, renkaat hyvät. Kankaat niissä vaan auttamatta viime vuosituhannen "mallia". Ajattelin että jos ne joku ostaisi, jos niihin laittaisin uudet materiaalit...

Ja olen siis ammattiompelija, eli mitään harrastelijan räpöstelyitä ei olisi tulossa. Olisitteko itse ostaneet "tuunatut" vaunut?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ihan ammattitaidolla tehty hyvää jälkeä niin ihan hyvin olisin voinutkin :)

Vierailija
2/3 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan maksaisi niistä oleellisesti enempää kuin samassa kunnossa olevista tavallisista käytetyistä vaunuista. Ehkä voisin jonkun 50 e enemmän maksaa kivasta ulkonäöstä.

Uskoisin kuitenkin, että monet muut voisivat maksaa enemmänkin persoonallisista vaunuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten ammattiompelijana varmaan kankaiden hintatason tiedät. Itse tuunasin yhdet vanhat vaunut, renkaiden ja maalipinnan kunnossa oli huomauttamista. Myydyksi sain, mutta pienemmällä hinnalla kuin mitä olin kankaisiin satsannut. No, tuo ei sinänsä harmittanut, koska olin tuunannut vaunut meille kuopusta varten, en siis pelkästään myyntiä ajatellen.

Kuomuosan tuunaus oli yllättävän vaikeaa. Minulla ei ollut välineitä, joilla irrotella tietyt metalliosat eikä ideoita miten niiden tilalle olisi saanut uudet siistit metallit, joten ompelutyössä piti vähän käyttää luovuutta ja lopputulos ei ollut niin täydellinen kuin erikoistyökaluin olisi ollut mahdollista.

Mutta kivaa puuhaa tuunaus oli! Ja mikä ilo kun lopputulos oli kiva ja saatiin siistit, puhtaat vaunut vielä kuopuksellekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän