5-vkoa töitä ja sitten olen, taas, työtön.
Eikä mitään tietoa mistään jatkosta, en ole edes hakemuksia sanut nyt laitettua minnekään.
Enkä ole soitellutkaan kuten aina tätä ennen.
Alan olla luovuttanut, tämä on 7 toukokuu peräkkäin kun työt loppuu, en vaan jaksa enää:´´(
Kommentit (11)
sitä, että tämä yhteiskunta on mennyt tähän malliin, pätkätyöttömyys on realiteetti (ennen se oli kummmajainen). Ja jaksa, voi kovasti jaksa!
syksyllä taas jatkuu työt kuten aina ennenkin tehnyt vai...?
Eihän siinä olisi mitään jaksamista jos sama työ alkaisi aina kesän jälk uudelleen, sehän olis oikein ideaalikin tilanne, kesät "vapaalla" ja työpaikka kuitenkin tiedossa sitten syksyllä.
Ei, vaan joka vuosi minä olen hakenut ja hakenut ja hakenut aina vaan uusia paikkoja.
ap
mutta aika vaikea on nauttia kesästä, kun rahaa ei ole ja et saa matkustaa pois paikkakunnalta sukulaisten tai ystävienkään luokse, koska työhönosoitus voi tulla milloin tahansa.
Mulla työt kyllä jatkuvat melko varmasti taas syksyllä, mutta silti ottaisin mieluummin sen vakityön. Ei voi valittaakaan, koska sitten ne loppuvat kokonaan..
Suomi on työpaikkoja pullollaan.
avaa mol.fi ja ota omasi. ja lakkaa ruikuttamasta.
Eihän siinä olisi mitään jaksamista jos sama työ alkaisi aina kesän jälk uudelleen, sehän olis oikein ideaalikin tilanne, kesät "vapaalla" ja työpaikka kuitenkin tiedossa sitten syksyllä.
Ei, vaan joka vuosi minä olen hakenut ja hakenut ja hakenut aina vaan uusia paikkoja.ap
yleensä juuri kesälomittajia oteta? Millä alalla olet?
ja tehnyt määräaikaisuuksia vuodesta toiseen?
jos on itsensä kouluttanut (lainalla ja työllä) akateemiseksi, pitäisikö minun ottaa siivojan paikka? Ja jos pitäisikin, miksi TE ilmoittaa minulle, että olet ylikoulutettu - ja tämä sanottiin suoraan - väärää kansallisuuttakin siivojaksi. Suomalainen akateeminen ei saa siivota, mutta virolainen tai thai käy.
Joka hemmetin vuosi sama juttu! Elokuussa aloitetaan ja toukokuussa lopetetaan. Paikkaa ei vakinaisteta, sillä ikinä ei keväällä tiedetä tuleeko kurssi täyteen. Olen nyt viidettä kesää ansiosidonnaisella. Työkkäri ei tykkää tästä yhtään. Ovat jo kahtena toukokuuna kyseenalaistaneet, että olenko ollenkaan työmarkkinoiden käytettävissä, kun kuitenkin palaan syksyisin opettamaan. Joudun aina vakuuttamaan heillekin, että otan vakipaikan alaltani heti jos saisin. Eli taas koko kesän hermoilen, että onko syksyllä töitä, josta tiedän jääväni työttömäksi taas. Asiaa ei auta myöskään se, että mieheni on yrittäjä. Vaativat kovat sepustukset mieheltäni, että en voi tehdä töitä hänen yrityksessään. Ja tottahan se on, en voisikaan.
ja jatkuvat, jos jatkuvat, sitten aikaisintaan about 15.8-1.9
Olen nyt koululla harjoittelemassa ja aion kouluttautua koulunkäyntiavustajaksi ja ihanaa olla kesät lomalla.
Lapset saa olla kotona ja saan omaishoidonpalkkiota, joka on 450 euroa käteen ja sillä pärjään.
Ei ole huolia, kun lapsien kesäloma hoito on taattu.