Outo ongelma AUTTAKAA.
Tämä on tosi nolo juttu. Lainasin miesystäväni autoa pääsiäiseksi, koska hän lähti käymään veljensä luona ulkomailla. Auto on suhteellisen uusi ja kumppanilleni tärkeä.
Itse lähdin käymään myös sukuloimassa sillä autolla. Kiersin tädit ja tutut ja kahvittelin runsaasti. Kotimatkalla tuli hirvä aivastuskohtaus ja sen aikana lirahti sitten ne "kahvit" housuun ja valitettavasti myös auton istuimelle. En ole ikinä kärsint virtsan karkailusta ja siksi tämä on niin noloa. Olisipa ollut oma auto. Siis mitä mä voisin tehdä. Mieheni tulee huomenna aamupäivällä kotiin. Olen yrittänyt pestä ja kuivata pyyhkeillä, mutta kyllä se vieläkin haisee ja on märkä :( Onko kokemusta penkin pesusta??
Kommentit (26)
Kiitos kuitenkin vinkeitä. Yritän selvitä jotenkin. Harmittaa ja hävettää vaan niin vietävästi.
suihkupullolla suihkuttaa vettä penkkiin ja ripotella pikkaisen soodaa siihen päälle. Anna kuivahtaa ja imuroi pois.
Sooda vie hajun pois ja puhdistaa.
Eikä pitäisi vaurioittaa penkin päällistä.
puhdistat penkin. Meille kävi tyttärelle noin ja Vanish-carpet vai mikä vaahto se olikaan -aineella, sain sen ihan puhtaaksi. Juju oli vaan siinä, että koko penkkin pitää kesyesti kastella, niin ei jää rinkulaa. Ja aina voi sanoa, että join vissyä ja se kaatui syliin...
Vierailija kirjoitti:
kusen hajun tunnistaa kuukausia kuivumisen jälkeenkin....
kieltämättä,itse kuolisin häpeästä,jos olisi niin löysä pillu,että kusisin auton penkin. eikö ole mies sanonut mitään pannessa,että rouvalla on paikat aika löysät??
kamala tilanne,et pelasta itseäsi oikein millään.
Pieni ongelma kuitenkin suhteutettuna siihen, että kusta on päässä. Kuten yllä.
Akkuporakoneella saattaa kannattaa yrittää punkteerausta otsalohkoon.
Kamala tilanne kyllä. Et pelasta itseäsi oikein millään.
Ammatillinen auto fixari pesee penkin kyllä Puhtaaksi eikä jää rinkuloita. Hajun hoitavat otsonpinti käsittelyllä pois
Itsellä oli kerran pirssi jossa alunperin ollut vaalea kangas sisustus. Vuosien jälkeen penkeistä ei osannut alkuperäistä väriä kertoa.
Autofixarit pesivät penkit kyllä niin että en ollut uskoa samaksi autoksi
pesee pintaa syvemmältä ja kuivuu nopeesti. noi tekstiiliputsausaineet on vaan hämäystä.niillä saa kyllä pinnan puhtaaksi, mutta kaikki se lika (kusi) menee sen pintakankaan läpi ja siellä pysyy.