Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teititelläänko sinua kaupassa? Ikäsi?

Vierailija
23.04.2011 |

Minä aloitan. Kyllä, usein teititellään, siis esim. 'Olkaa hyvä' jne. Ikäni on 33, ja teitittely hieman hämmentää. Olen itse ollut töissä kahvilassa ja kaupassa myyjänä, ja aikoinaan teitittelin ehkä alkaen n. 50-vuotiaita. Ja sekin riippui tyypistä, jos näytti rennolta, en välttämättä teititellyt.

Onkohan nykyään uusi ohjeistus?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan päivää ja seuraavalle sanotaan moi

Vierailija
2/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Tarvitsisin tähän TEIDÄN nimenne ja puhelinnumeronne.' t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minusta hyviin asiakaspalvelutapoihin kuuluu teititellä, ehkä ei nyt ihan lapsia, mutta kaikkia jotka asioivat itsenäisesti eli periaatteessa teinejäkin..

Oon vissiin vanhanaikainen 24v. En pahastu kun kaupan kassalla sanotaan mulle moi, (harvemmin sanotaan) mutta itse tervehdin sanomalla terve..

Vierailija
4/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vain toinen heistä hoitelisi kassatapahtumaa kanssani, esim. "Löytyykö teiltä kanta-asiakaskorttia?" tarkoittaa että löytyykö jommalta kummalta sitä.

Teitittelen vain vanhempieni sukupolvea ja sitä vanhempia.

Vierailija
5/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös kysytään papereita jos ostan alkoholia. Ehkei sillä sitten iän kanssa ole tekemistä?

t. 35v

Vierailija
6/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 olen. Itse teitittelen n. 60 vuotiaasta ylöspäin. Sitten taas työkaverini teitittelee kaikkia suunnilleenkaan täysikäisiä.

Vierailija
7/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ollessani esim 30 ei minua teititelty läheskään yhtä usein. Ehkä olen sitten väsähtäneen näköinen tai jotain. Sellaisen olen huomannut, että jos vaikutan pahantuuliselta tait tuimalta, teititellään useammin. Yleensä yritän kyllä olla ystävällinen kassahenkilöille :). T. ap

Vierailija
8/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mennessäni ostamaan jotain kallista laitan yleensä vähän parempaa vaatetta päälle (talvella turkin), ja saan paljon parempaa palvelua tyyliin: Voinko auttaa rouvaa ...

Vierailija
9/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein teititellään, usein ei. Ihan sama minulle. Ikää minulla 33 v. Jos puen päälleni siistit vaatteet teititellään melko varmasti. Jos liikun farkuissa ja hupparissa niin ei teititellä. Useita vuosia on jo teititelty.

Rouvittelu tuntuu hiukan hassulta, mutta eipä sitä parempaakaan sanaa usein ole. Itsekin sanoisin itseni ikäisen näköistä rouvaksi (esim. Hei rouva teidän kaulaliinanne tippui.).

Vierailija
10/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nyt kun liikun vaunujen kanssa. Se on hauskaa! Olen aika tyttömäinen olemukseltani ja minua on tytötelty pitkään. Nyt olen selvästi muuttunut rouvaksi. Olen 41-v.

Vierailija
11/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan koskaan tule tottumaan siihen. Olen 51-vuotias.

Vierailija
12/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laueseessa kysyä myös paperit. Ikää 28.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä