Mä en käsitä, miksi ihmiset ostavat eineksiä, pakasteita, kuivattuja valmisruokia jne.
Yksi eines, mitä meillä syödään on maksalaatikko. Olen kerran tehnyt sitä itse, eikä lopputulos ollut yhtään niin maukas kuin Saarioisten perinteisessä.
Ja minä määritän eineksen todella laajasti; kaikki maustetut ruokakermat ja "lisää vain liha ja vesi" -tyyppiset kastikkeet jne. ovat todella kaukana hyvästä ruoasta. Mutta joku niitäkin nähtävästi ostaa, kun kauppojen hyllyt tursuavat näitä puolivalmisteita.
Kaikki muu tehdään alusta saakka itse. En ostele mitään herne-maissi-paprika-pusseja, perunasipulisekoituksia saatika valmiiksi maustettuja lihoja. Itse tekemällä saa niin paljon parempaa ja laadukkaampaa!
Kommentit (23)
tulee käytettyä puolivalmisteita...
Ap:n määritelmän mukaan "eineksistä", siis puolivalmisteista yms. löytyy yllättävän hyviä tuotteita. Kannttaa tutkia pakastealtaita ja säilykehyllyjä.
Itsekin joskus ajattelin, että jossain tuotteessa on varmaan kymmeniä lisäaineita tms. mutta tuoteselostetta tutkittuani huomasin, että tuote ei sisältänyt mitään "pahaa". Pakasteissa on tutkimusten mukaan vitamiinit hyvin tallessa.
Olen iloinen, että nykyään pystyy tekemään hyvää, monipuolista ruokaa nopeasti ja vähällä vaivalla.
Jokainen syö omalla tyylillään :-)