Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan olet ollut juomatta alkoholia putkeen esim vuoden,kaksi kolme vuotta?

Vierailija
23.04.2011 |

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-10 kk.

Vierailija
2/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen pidempi alkoholiton putki oli äidin alkoholisoiduttua, taisi kestää noin vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun olin raskaana ja kun vauva oli ihan pieni. Mutta viimeisten neljän vuoden aikana en ole juonut juuri ollenkaan, nykyään jää usein ensimmäinenkin drinkki juomatta loppuuun, kiitos naltreksoinin, jota aloin syödä viitisen vuotta sitten kun tahdoin vähentää juomistani (en juonut usein, mutta aina paljon kerralla, enkä onnistunut lopettamaan kokonaan vaikka krapulassa aina niin vannoin).

Vierailija
4/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota noin... tuliskos tässä nyt 11v jos 0.5L siideripullosta puolet lasketaan alkoholin juomiseksi

Vierailija
5/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 29v

Vierailija
6/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tuli just 2 viikkoa täyteen. Ikää 32 v.

Vierailija
7/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin 8kk muuten vaan,sitten 9kk raskaana ja juomaan lähdin vauvan ollessa 4kk.Eli yhteensä tuli 1v ja 9kk,tänä aikana join 2 siideriä yhden vappuna ja yhden ylennyksen kunniaksi :)

Vierailija
8/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun olin raskaana ja kun vauva oli ihan pieni. Mutta viimeisten neljän vuoden aikana en ole juonut juuri ollenkaan, nykyään jää usein ensimmäinenkin drinkki juomatta loppuuun, kiitos naltreksoinin, jota aloin syödä viitisen vuotta sitten kun tahdoin vähentää juomistani (en juonut usein, mutta aina paljon kerralla, enkä onnistunut lopettamaan kokonaan vaikka krapulassa aina niin vannoin).

Vierailija
9/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naltreksoni on lääke, joka vie viinanhimon, ja sitä käytetään esim. alkoholismin hoidossa. Ei se kaikilla toimi, mutta joillakin tosi hyvin, ja itse esim. aloitin sen ennen kuin juominen meni alkoholismin puolelle, join ehkä noin kerran kahdessa kuussa, en koskaan kahta päivää putkeen, mutta aina kuitenkin paljon kerralla, aamuun saakka jos vain oli jatkot tiedossa. En halunnut enää sitä, mutta en silti pystynyt kokonaan lopettamanaa, aina parin kuukauden tauon jälkeen unohdin sen, miten tyhmää on juoda itsensä känniin.

Minulla se on toiminut erinomaisesti, enää ei todellakaan tee mieli juoda ollenkaan, ehkä kerran vuodessa juon enemmän kuin pari drinkkiä, ja yhä havemmin ja harvemmin viitsin juoda edes sitä yhtä, ei vaan maistu eikä tee enää mieli. Elämä on nykyään oikeasti ihanaa, ei enää ikinä krapulaa eikä sitä muutaman päivän - viikon kestävää lievää masennusta, jonka juominen aiheutti, olen paljon energisempi ja onnellisempi nyt ilman viinaa.

Jos on yhtään sellaista fiilistä ollut joskus, ettei oikeastaan enää tahtoisi juoda kännejä, niin suostittelen kokeilemaan.

Se ei ole ihan halpaa, mutta minulla menee sitä nykyään vuodessa ehkä 10 kpl, otan siis tabletin vain silloin, kun olen menossa tilaisuuteen, jossa saatan juoda alkoholia. Ja minulle riittää yksi kpl, pari kaveriani kyllä ottavat sitä enemmän, puolikkaan neljän tunnin välein niinä iltoina, kun juovat - annosteluohjeet ovat muuttuneet viime vuosina, mutta minä jatkan vanhalla, kun se minulla on hyvin tominut.

Vierailija
10/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ole ottanut mitään 16 vuoteen, se oli mun lapsuusaika.

Toinen pitkä jakso on neljä vuotta, odotus- ja imetysajat.

Nämä on selkeät alkoholittomat jaksot. Tavallisessa elämässä en pidä kirjaa, joskus menee puoli vuotta ilman ja joskus vuosi pari.

Vierailija
11/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naltreksoni on lääke, joka vie viinanhimon, ja sitä käytetään esim. alkoholismin hoidossa. Ei se kaikilla toimi, mutta joillakin tosi hyvin, ja itse esim. aloitin sen ennen kuin juominen meni alkoholismin puolelle, join ehkä noin kerran kahdessa kuussa, en koskaan kahta päivää putkeen, mutta aina kuitenkin paljon kerralla, aamuun saakka jos vain oli jatkot tiedossa. En halunnut enää sitä, mutta en silti pystynyt kokonaan lopettamanaa, aina parin kuukauden tauon jälkeen unohdin sen, miten tyhmää on juoda itsensä känniin.

Minulla se on toiminut erinomaisesti, enää ei todellakaan tee mieli juoda ollenkaan, ehkä kerran vuodessa juon enemmän kuin pari drinkkiä, ja yhä havemmin ja harvemmin viitsin juoda edes sitä yhtä, ei vaan maistu eikä tee enää mieli. Elämä on nykyään oikeasti ihanaa, ei enää ikinä krapulaa eikä sitä muutaman päivän - viikon kestävää lievää masennusta, jonka juominen aiheutti, olen paljon energisempi ja onnellisempi nyt ilman viinaa.

Jos on yhtään sellaista fiilistä ollut joskus, ettei oikeastaan enää tahtoisi juoda kännejä, niin suostittelen kokeilemaan.

Se ei ole ihan halpaa, mutta minulla menee sitä nykyään vuodessa ehkä 10 kpl, otan siis tabletin vain silloin, kun olen menossa tilaisuuteen, jossa saatan juoda alkoholia. Ja minulle riittää yksi kpl, pari kaveriani kyllä ottavat sitä enemmän, puolikkaan neljän tunnin välein niinä iltoina, kun juovat - annosteluohjeet ovat muuttuneet viime vuosina, mutta minä jatkan vanhalla, kun se minulla on hyvin tominut.

Vierailija
12/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antabus ei oikeastaan auta muuhun kuin siihen, että siitä saa tukea kun tahtoo olla kokonaan juomatta. Naltreksoni toimii alkoholin kanssa, se estää nousuhumalan (mutta ei humalaa), ja itse olen ajatellut asian olevan niin, että kun aivot ei enää saakaan alkoholista sitä samaa riehakasta nousuhumlaa, niin ne pikkuhiljaa alkaa toimia niin, ettei oikeastaan teekään enää mieli juoda. Minulle ainakin on käynyt niin. Aluksi se toimi niin, että noin 7-8 paukun jälkeen ei enää tehnyt mieli juoda (aiemmin teki sitä enemmän mieli juoda, mitä enemmän drinkkejä oli ottanut), vaikka olikin pienessä humalassa ja oli ihan kiva fiilis. Pikkuhiljaa drinkkien määrä väheni vähenemistään, ja nykyään jää jokaisesta lasillisestä melkein puolet juomatta, en oikestaan tykkää enää yhtään alkoholista, vain joskus saattaa maistua esim. yksi kylmä olut saunan jälkeen tai kylmä lonkero terassilla, mutta montaa ei enää jaksa, ei vaan maistu.

Lääkäri sanoi minulle, että naltreksoni auttaa usein sellaisia, joilla viina kihahtaa nopeasti päähän, tulee sellainen tuntuva "huomahdus" heti kun vähänkin juo. Ja minulla ainakin ennen oli näin.

Vierailija
13/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antabus ei oikeastaan auta muuhun kuin siihen, että siitä saa tukea kun tahtoo olla kokonaan juomatta. Naltreksoni toimii alkoholin kanssa, se estää nousuhumalan (mutta ei humalaa), ja itse olen ajatellut asian olevan niin, että kun aivot ei enää saakaan alkoholista sitä samaa riehakasta nousuhumlaa, niin ne pikkuhiljaa alkaa toimia niin, ettei oikeastaan teekään enää mieli juoda. Minulle ainakin on käynyt niin. Aluksi se toimi niin, että noin 7-8 paukun jälkeen ei enää tehnyt mieli juoda (aiemmin teki sitä enemmän mieli juoda, mitä enemmän drinkkejä oli ottanut), vaikka olikin pienessä humalassa ja oli ihan kiva fiilis. Pikkuhiljaa drinkkien määrä väheni vähenemistään, ja nykyään jää jokaisesta lasillisestä melkein puolet juomatta, en oikestaan tykkää enää yhtään alkoholista, vain joskus saattaa maistua esim. yksi kylmä olut saunan jälkeen tai kylmä lonkero terassilla, mutta montaa ei enää jaksa, ei vaan maistu. Lääkäri sanoi minulle, että naltreksoni auttaa usein sellaisia, joilla viina kihahtaa nopeasti päähän, tulee sellainen tuntuva "huomahdus" heti kun vähänkin juo. Ja minulla ainakin ennen oli näin.

joskus tekisi mieli ottaa muutama ja käydä baarissa. Antabusta kun otan niin ei saa käyttää edes hajuvettä tms alkoholipitoisia ruokia syödä. Jotenkin liikaa rajoittaa elämää. Pitääpä kysyä siitä naltreksonista lääkäriltä.

Vierailija
14/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdella ystävälläni, joilla samoja ongelmia. Ei toki heti ekasta kerrasta auta, vaan pikkuhiljaa, kun aivot oppii uusia viestejä (tai tämä on omaa pohdintaani, mutta niin se kai kuitenkin on)

Vierailija
15/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdella ystävälläni, joilla samoja ongelmia. Ei toki heti ekasta kerrasta auta, vaan pikkuhiljaa, kun aivot oppii uusia viestejä (tai tämä on omaa pohdintaani, mutta niin se kai kuitenkin on)

Vierailija
16/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-32 vuotiaana, se 9kk, kun odotin lastani 13 vuotta sitten ja kuppilassa kävin, kun lapsi oli 8 kk. En tiedä mikä kiire oli, no ehkä nuoruus ja tyhmyys:D

Vierailija
17/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm.maksatestit, koska lääke rasittaa kai maksaa ja vaikka kuinka itse tietää, ettei ole maksaoneglemia, niin testit otetaan aina. En tiedä miten helposti yleislääkärit antaa reseptin, yleislääkärien tiedot tässä asiassa eivät aina ole kovin hyviä. Itse varasin ajan yksityiseltä, päihteisiin erikoistuneelta lääkäriltä, koska olin tosissani hakemassa muutosta elämääni. Ja sainkin mitä hain =)

Vierailija
18/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAHOISSA ONGELMISSA IHAN JO LASTENSUOJELUVIRANOMAISET KÄVI KUN MENNYT ÖVERIKSI MUN JUOMINEN.NÄIN MEILLÄ TURUSSA.

mm.maksatestit, koska lääke rasittaa kai maksaa ja vaikka kuinka itse tietää, ettei ole maksaoneglemia, niin testit otetaan aina. En tiedä miten helposti yleislääkärit antaa reseptin, yleislääkärien tiedot tässä asiassa eivät aina ole kovin hyviä. Itse varasin ajan yksityiseltä, päihteisiin erikoistuneelta lääkäriltä, koska olin tosissani hakemassa muutosta elämääni. Ja sainkin mitä hain =)

Vierailija
19/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin raskaana.

Vierailija
20/48 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lasten ei tarvitse nähä viinan kanssa läträämistä eikä vaan ole tehnyt mieli ensimmäisestä raskaudesta alkaen :) Oluen mausta tykkään kyllä ja juonkin saunaoluena alkoholitonta. Mies juo joskus olutta tai viiniä ruuan kanssa, mutta ei humalaan lasten aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä