Tiedätkö perheen jossa lapsi on kuollut?
Onko heille syntynyt uusia lapsia kuoleman jälkeen? Miten pian kuoleman jälkeen he saivat lapsia?
Entä olitko onnellinen heidän puolestaan vai tuomitsitko?
Kommentit (34)
mun sukulainen menetti ensimmäisen lapsensa ihan vastasyntyneenä. toinen lapsi tuli melkein heti perään. Onnellisia oltiin kun sai toisen.
Oma lapsuudenkotini. Olen syntynyt 5 vuotta hänen jälkeen.
Tuollainen tuomitseminen tai onnellisuus on minulle aivan vierasta - minä en ole tiennyt mitään muuta tapaa elää.
Ystsävä perheen lapsi kuoli (kätkytkuolema), rankkaa oli eritoten perheen äidille. 2 lasta syntyi myöhemmin. Myös ystäväni keskoskaksoset olivat lähellä kuolemaa,mutta nykyään kehittyvät vauhdilla...
muutaman. Yhtä paria lukuunottamatta (ainoan lapsen kuolinsyy oli perinnöllinen sairaus) kuoleman jälkeen on syntynyt muita lapsia. Ja iloisia ollaan oltu heidän puolestaan joka kerta.
poika kuoli 6 vuotiaana tapaturmaisesti. Kaksi vanhempaa lasta heillä lisäksi, perheeseen ei enää tullut uusia lapsia. Nuorin, tämä kuollut oli perheen ns. iltatähti.
Lähes kaikille on syntynyt lisää lapsia vaihtelevan ajan kuluttua, useimmille aika pian.
Miksi pitäisi tuomita? Eiväthän uudet lapset synny edellisten tilalle vaan heidän lisäkseen.
Oma esikoiseni kuoli kohtuun 39+5. Sen jälkeen syntyi viiden vuoden sisällä kolme elävää lasta.
Pitäisikö esikoisensa menettäneiden vain käpertyä suruunsa ja jäädä vaille eläviä lapsia.
Esikoiseni olisi täyttänyt 6.4. 16v. Tänään kävin hänen haudallaan, joten en ole unohtanut häntä, vaikka onkin elävät lapset 14½v, 13v ja 11v.
Meidän toinen lapsemme kuoli synnytyksessä, puoli vuotta sen jälkeen tulin raskaaksi ja saimme terveen ihanan tytön. Tiedän myös muutaman muun perheen joista on kuollut lapsi, useimmat ovat jatkaneet elämää ja saaneet lisää lapsia. En ymmärrä mitä tuomitsemista tuossa voisi olla.
Meidän perhe. Uutta vauvaa ei ole tulossa, mutta toiveissa kyllä.
Mä "pelkään" joidenkin tuomitsevan, jos uusi raskaus alkaa pian. Mutta tiedän myös, että läheiset ei sitä ikinä tekisi!
2 v.- lapsi jäi vahingossa autotallin oven ja äidin ajaman auton väliin ja kuoli. En ole ihan varma, mutta luulen, että sen jälkeen heille on syntynyt vielä lapsi.
Selittäkää joku joka miettii tota. Mitä tuomittavaa voi olla uudessa lapsessa toisen lapsen kuoleman jälkeen?
Selittäkää joku joka miettii tota. Mitä tuomittavaa voi olla uudessa lapsessa toisen lapsen kuoleman jälkeen?
Meiltä kuoli pieni vauva, joten jos uusi raskaus alkaisi pian, niin pelkään muiden ajattelevan, ettemme surreet tarpeeksi kuollutta tai "teemme" hänelle korvikkeen. Vaikka eihän se niin tietenkään ole, oma mieli vaan käy läpi kaikenlaisia ajatuksia.
Meidän 6-vuotias poikamme kuoli auto-onnettomuudessa. Silloin oli kaksi nuorempaa lasta myös.
Onnettomuudesta 2-vuoden päästä saimme uuden vauvan, pojan.
Miksi tuota pitäisi tuomita?? En ymmärrä. Uusi lapsi ei korvaa koskaan kuollutta lasta, ei koskaan.
En tiedä, olenko vain herkkä tämän asian suhteen, mutta, kysymys siitä tuomitseeko joku lapsen kuoleman jälkeen uusia lapsia tekeva, loukkaa kovasti...
Ystävällämme kuoli vauva, ja 1,5v päästä syntyi uusi vauva. Minusta oli vain hienoa, että uskalsivat uudelleen yrittää vielä.