G: Kehtaisitko hakea lapsen päiväkodista Alkon kassi kädessäsi?
Kommentit (31)
Täysin laillinen ja hyvämaineinen kauppaliike. Nykyäänhän lähes kaikki (pl. vl:t ja jehovat) käyvät viikottain Alkossa. Mielestäni on aivan oikein kannattaa Suomen valtion 100%:sesti omistamaa yleishyödyllisiä tuotteita myyvää kauppaa. Se on jopa kansalaisvelvollisuus!
siis oikeestiko teille joku alkon muovipussi tai pullo on joku hävettävä juttu?! Kyllä tää Suomi on takapaulojen takapajula. Mulle on ensinnäkin ihan yksi ja hailee mitä joku muu ihminen minusta ajattelee. Jos joku ajattelee jotain negatiivista, niin so what, nehän ovat VAIN ajatuksia, eivät ne minua vahingoita. Ja jos joku kauhistelisi alkon pussia, niin sellaisen ihmisen kanssa minulla tuskin olisi kovinkaan paljon yhteistä, joten eipä tuokaan haittaisi.
Kun lapsemme vielä olivat päiväkodissa, siellä oli kiva ja osaava henkilökunta, joita näin myös muualla, esim. harrastuksisani. Kuuluin vanhempaintoimikuntaan, olin sen puheenjohtaja ja olin tosi paljon tekemisissä pk.henkilökunnan kanssa. He olivat mukavia ja avoimia.
Vaikka mikä olisi, niin Alkon kassin kanssa en lasta lähde hakemaan. En edes tyhjän Alkon kassin kanssa. Kerran mies oli pistänyt lapsen kumpparit mukaan päiväkotiin alkon kassissa, ja sain raivarin.
asioi alkossa. ostan viinit aina ulkomailta tuliaisina ;)
Meinaa hävettää jo silloin, jos on mukana lähikaupan kassi, koska silloinhan olen käynyt kaupassa jo ENNEN kuin olen hakenut lapsen tarhasta.
että olisi parempi raahata väsynyt ja nälkäinen lapsi mukanasi kauppaan kuin piipahtaa itse muutamassa minuutissa ennen lapsen hakua? Siis oikeasti, eikö tuo ole ihan turhaa hävetystä nyt???
En tiedä valvottiinko sitä. Mulla oli tavarat autossa.
Ennen lapsille pakattiin luistimet alkon pussiin jne.
Kehtaisin tottakia. Ei olkoholi ole mulle ongelma.
Vastauksista päätellen se on monille ongelma.
koska silloin olisi varmaan kyseessä tutulle/sukulaiselle lahjaksi ostettu pullo tai jouluna töistä saatu viinipullo. Itse en asioin Alkossa kuin ehkä kerran vuodessa jo sitäkään. Ei ole tarvis kun en juo.
Ei hävetä, oli kädessä sitten Citymarketin, Prisman, Lindexin, H&M:n, KappAhlin, Sokoksen, Seppälän tai Alkon kassi, tai mitä tahansa muuta. Ei, vaikka sitten "kaikki" tietää että meillä ei olla absolutisteja ja shoppaillaan lapsen ollessa hoidossa :D
Nykyinen koululaisemme piti nimenomaan hakea pph:lta vasta noin klo 16.00
Opena olisin päässyt monesti jo vaikka klo 13, mutta ei kuulemma sellaiset päivien rikkonaistamiset käynyt, ei edes klo 14 tai 15, kun menee kuulemma pph:n ryhmän rutiini sekaisin.
Sama juttu isompana tarhassa. Toivoivat etten hae suoraan töistä jos pääsen klo 12 tai 13, vaan että vasta klo 14 jälkeen kun ovat heränneet unilta. Että siinä kyllä kävin kerran jos toisenkin milloin missäkin omaa aikaa viettämässä :)
Ja mitä tulee alkon pussiin, niin riippuu kyllä ihan muusta habituksesta. Itse kehtaan kulkea kyllä viinipullo kainalossa, mutta jos olen ihan aamunaamalla jostain syystä liikenteessä, vaikka siitepölyaikana tämä on tavallista 24/7, niin siinä ulkomuodossa alkon pussi voisi yhdistyä vääriin mielikuviin.
minuakin enemmän hävettäisi. En muutenkaan tykkää kannella rumia muovikasseja ihmisten ilmoilla, vaan piilotan ne vaikka mieluummin käsilaukkuun.