Miten reagoisit tähän opettajan sanomiseen?
Opettaja oli sanonut lapsellemme "Pää kiinni". Mielestäni todella epäammattimaista. Mietin jos veisin asian eteenpäin rehtorille?
Kuinka te toimisitte?
Lapseni ei ollut tehnyt siinä tilanteessa mitään pahaa. Puhunut vain väärässä paikassa. Tilanne tapahtui ns. vapaammalla tunnilla eli ei esim. matikan tunnilla, kun muut tekevät tehtäviä.
Kommentit (75)
Mistä olet saanut tietoosi, että opettaja on käyttänyt juuri noita sanoja? Lapsilla on usein tapana värittää tilanteita, jolloin neutraalikin tapahtuma voi kuulostaa aika hurjalle. Etköhän nyt vain ylireagoi?
ap
ja sitä paitsi opettajatkin on vain ihmisiä. Otahan iisisti:)
mikään ei todista että opettaja ei valehtelisi jos asiaa kysytään! Ei aina voi olettaa lapsen vääristelevän totuutta sen osaa aikuinenkin myös ja ihan myös opettajat tekevät sitä valitettavasti.
ja sitä paitsi opettajatkin on vain ihmisiä. Otahan iisisti:)
jos tosiaan noin sanonut on se hyvi nepäammattimaista ja se pitää selvittää! Kyllä ne opettajatkin ovat siellä toisille esimerkkinä joten tuskin on asiallista sanoa tuollaisia...myös aikuisen otettava vastuu tekosistaan!
aina ei vika ole oppilaassa! Pyrkisin selvittämään tuon perin pohjin ja ainakin soittaisin opelle ja kysyisin ihan suoraan. Sen huomaa kyllä reaktiosta onko asiassa perää vai ei...ainakin opettaja huomais etä asiaan kiinnitetty huomiota!
Eikös se ole aika inhimillistä? Luokka täynnä esiteinejä, hölisevät ja pölisevät eikä heihin saa mitään otetta.. Kai jopa opettajalla voi mennä hermot? :) Inhimillisyyttä peliin jookos? Lapsellesi voit sanoa, ettei se ollut oikein, mutta opettajatkin ovat "vain" ihmisiä ja heilläkin on huonoja päiviä. :)
pitäisi myös osata olla hiljaa tunnilla.
Ei tietenkään saa puhua tunnilla mutta ei todellakaan aikuinen ja vielä opettaja saa mennä laukomaan tuollaista ihan turhaa puolustella! Mokata saa mut pitää ottaa niistä myös vastuu ihan niin kuin me kaikki aikuiset teemme työelämässä!
Vihaisesti tiukaistu "PÄÄ KIINNI" on töykeää keneltä tahansa.
Jos taas äänenpaino on ollut kevyempi, niin ei ehkä mitään ihmmeelistä. Omat alle 10 vuotiaanikin ymmärtävät, että ystävällisellä äänellä todettu "no niin, nyt päät kiinni ja hommiin" tyylinen kehoitus ei ole mitenkään dramaattinen.
joilla vaan "meni hermot" aika useinkin ja olen sitä mieltä että ovat väärällä alalla. Esim mut on heitettyt ulos luokasta vaikka olin hiljaa ja vierustoveri mölisi. Opettaja ei suostunut myöntämään olleensa vain väärässä vaikka jopa se vierustoveri sanoi olleensa se joka mölisi.Isäni soitti opelle ja käski pyytää anteeksi (jolloin opettaja pyysi anteeksi).
Mun kaveria on naisope kiskonut tukasta ohi mennessään ja vain siksi kun opettajaa ärsytti kun kaveri seisoi tiellä. Ei koskaan pyytänyt anteeksi...olen sitä mieltä että myös aikuisen pitää myöntää toimineensa väärin ja osata pahoitella. Soitto opelle ja keskustelu paikallaan!
ole tehnyt mitään pahaa, vain hiukan löi opea niin, että pari etuhammasta katkesi." Ja nyt se opettajan pannahinen kehtasi komentaa viatonta lastani olemaan kunnolla.
huolestuttuvinta minusta tässä on, että ap uskoo sinisilmäisesti esiteinin juttuja ja että lapsi ei ole tuohon ikään oppinut olemaan säihkähtämättä moisesta inhimillisestä toiminnasta
Eikös se ole aika inhimillistä? Luokka täynnä esiteinejä, hölisevät ja pölisevät eikä heihin saa mitään otetta.. Kai jopa opettajalla voi mennä hermot? :) Inhimillisyyttä peliin jookos? Lapsellesi voit sanoa, ettei se ollut oikein, mutta opettajatkin ovat "vain" ihmisiä ja heilläkin on huonoja päiviä. :)
Kuka tässä on lyömisestä puhunut tai vastaavasta? Kyllä se hyvä käytös on opettajallekin ihan suotavaa!
kauheeta, traumojako tosta nyt tulee...
kyse on vaan siitä miten ihmiselle puhutaanm oli sit kyseessä lapsi tai aikuinen. Hyvät tavat kuuluu kaikille! en mä mee työkaverillekaan kiljumaan "pää kiinni" vaikka usein mieli tekiskin!
Kyllä se hyvä käytös on opettajallekin ihan suotavaa!
juu on mutta ei kai moisesta pikku jutusta kannata meteliä nostaa
oli ope huutanut "turpa kiinni"...pyysi kyllä anteeksi mut vasta sitten kun vanhempi otti yhteyttä. Itse en voi tuollaista käytöstä tajuta enkä hyväksyä kun kasvatusalan ammaittalisesta kyse. ellei muulla tavalla osaa pitää mukuloita kurissa on väärällä alalla...
ja kaveri soitti heti opettajalle. Mies ei pahoitellut joten kaveri sotiti rehtorille, joka sanoi että erittäin epäammattimaisesti opettaja toiminut ja otti ukon puhutteluun. No ei menny kuin 1kk kun ukko lensi koulusta kun teki kaikenlaista ikävää ekaluokkalaisille...