Tsempatkaa uraitsarin tehnyttä AV-mammaa
Kävin irtisanoutumassa työpaikastani tänään. Takana 3 aivan mahtavaa vuotta esimiesasemassa hyvällä palkalla... Ja 7 vuotta saman firman palveluksessa. Tein töitä opintojen ohella muutaman ensimmäisen vuoden.
Olo on haikea, mutta järjettömät työajat, sekä molempien vanhempien vuorotyö pienen lapsen kanssa olisi ollut sula mahdottomuus. Itku tulee siitä huolimatta, vaikka vauva onkin parasta, mitä minulle ikinä on tapahtunut...
Äiti 26 v
Kommentit (30)
Olen tavallinen duunari ja ravintolapäällikköä kummempaa minusta koskaan tulee. Eikä tarvikaan, tämä riittää minulle mainiosti. Harmittaa vain, että ravintola-alan työt ovat pääasiassa iltatöitä, vaikka palaisin tarjoilijaksikin. Myös siellä Mäkkärissä =) Ja ravintolassa olen ollut töissä 15-vuotiaasta asti, tiskaamassa tosin aluksi koulun ohella :) Muta onhan minulla aikaa sitten, kun lapsi/lapset ovat isompia...
Ap, jolle tämä oli ura ilman lainausmerkkejä
En missään tapauksessa käyttänyt lainausmerkkejä halveksuakseni uraasi, pahoittelen jos annoin sen kuvan. Tarkoitin, että noin nuorena ei vielä tarvitse miettiä pelkästään uraa. Selkeästi olet kykenevä ihminen, kun pystyt noin nopeasti nousemaan esimiesasemaan. Kun palaat takaisin työelämään, olen varma, että saat urasi takaisin nousukiitoon noin hienolla asenteellasi.
Ap vain runoilee silloista jne. vaikka aikookin vain nostella työttömyyskorvauksia. Toivottavasti passittavat moisen loisen iltasiivoojaksi!
Psst, saa niitä työttömyyskorvauksia muualtakin kuin sossusta ;) Oletkos kuullut työttömyyskassoista ja ansiosidonnaisesta? :o
Ja kyllä ap töihin palaa, älä huoli!
olette oikeutettuja mm. äitiysloman aikana kertyviin lomiin ja jos ette palaa töihin, saa lomat rahana. Mieli voi muuttuakin äitiysloman aikana ja tekisikin mieli palata samaan työhön. Pienten lasten äidit ovat oikeutettuja esim. lyhennettyyn työaikaan. Nauttikaa hyvillä mielin niistä eduista, jotka meille naisille on LAILLA taattu.
Ap:lle sanoisin kuitenkin, että olet nuori vielä ja löydät varmasti työkokemuksellasi muita kiinnostavia töitä, kun sen aika on. Nyt nauti ihanasta lapsestasi ja perheestäsi!
olette oikeutettuja mm. äitiysloman aikana kertyviin lomiin ja jos ette palaa töihin, saa lomat rahana. Mieli voi muuttuakin äitiysloman aikana ja tekisikin mieli palata samaan työhön. Pienten lasten äidit ovat oikeutettuja esim. lyhennettyyn työaikaan. Nauttikaa hyvillä mielin niistä eduista, jotka meille naisille on LAILLA taattu. Ap:lle sanoisin kuitenkin, että olet nuori vielä ja löydät varmasti työkokemuksellasi muita kiinnostavia töitä, kun sen aika on. Nyt nauti ihanasta lapsestasi ja perheestäsi!
Olen tietoinen eduista ja tessistä. Irtisanoin siis itseni ennen äitiyslomani loppumista ja irtisanomisaika lasketaan tähän mukaan, joten olen vuosilomani jo ansainnut. Ja työnantaja muisti reilusti muutenkin lähtöni.
Kannattaa siis pitää välit hyvinä, vaikka ei mikään pakko olisikaan... Erinomainen kirjoitus! Kiitos :)
Ap
Ennen kuin joku ehtii viilata :)
No nyt sinne järkevään puuhaan, pistäkäähän mammat pyykkikoneet laulamaan kevään kunniaksi!
Minusta ei olisi kannattanut irtisanoutua. Voihan olla, että työ kelpaisi muutaman vuoden päästä. Mitä jos miehesi jää työttömäksi tässä välillä ja tarvitsette työtä? No, ravintola-alalle varmasti pääsee takaisin jos tarvetta.
tai äitiyslomalla. KOSKAAN ei tiedä mitä tapahtuu ja vakituinen työpaikka on aina vakituinen työpaikka.
Aivan hullunhommaa!
Ei vauvan saaminen ole mitään siltojen polttamista...
Selitäpä vielä, miksi irtisanouduit, jos sulla on vauva? Mitä tapahtui äitiyslomalle, hoitovapaalle?
Äitiyslomalla olen nyt. Eihän se lapsi mihinkään katoa, kun äitiysloma loppuu. Kerroin mahdottomista työajoista ja kyse on siis ravintola-alasta, ei Mäkkäri :) vaan ihan tavallinen ruokaravintola, jossa toimii yökerho alakerrassa.
Joudun itse tuuraamaan mahdolliset sairastumiset sekä tekemään suorittavia vuoroja esimiestyön ohessa. En viitsi edes vaatia omistajaa palkkaamaan minua pelkästään päivätöihin normaaleilla tunneilla. Annan tilaa seuraavalle ja keskityn ihanaan perheeseeni :)
Ap lähtee katsomaan maailman suloisinta näkyä, nukkuvaa vauvaa.
Ja ps teille muutamalle, ole ylpeä siitä, mitä teet. Älä ylpeile sillä.
Ap, duunareitten puolesta ;)