Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä noilla km-korvauksilal ja päivärahoilla vaan

Vierailija
06.04.2011 |

saa vähän ylimääräistä rahaa. Tässä kuussa tulossa vajaa 300 euroa yhden päivän koulutuksesta, jonne menin omalla autolla. Ei se auto kulu niin paljon eikä polttoainettakaan mene, varsinkaan kun on dieselauto. Ja parasta on, että on verovapaita tuloja :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi niin monella matkakorvauksia saavalla on auto, jolla voi ajaa 1 000 000 km tuosta vain ilman, että se kuluu.

Joku 400 km omalla autolla ajamista työaikana ei kuluta autoa ollenkaan, löpöä ei kulu ja kaikki on pelkkää tuloa.

Vierailija
2/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja dieselhän on ihan SIKA halpaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaipa ne on sitten ihan puhdasta tuloa sulle. Ja se auto kulkee vielä pyhällä hengellä.

Vierailija
4/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi niin monella matkakorvauksia saavalla on auto, jolla voi ajaa 1 000 000 km tuosta vain ilman, että se kuluu.

Joku 400 km omalla autolla ajamista työaikana ei kuluta autoa ollenkaan, löpöä ei kulu ja kaikki on pelkkää tuloa.

ja se itse auton kuluminen juuri tuolla matkalla on minimaalista verrattuna korvaukseen. Ja auto meillä pitää olla muutenkin eli ilmankaan ei pärjää. Mutta tosiaan, kivat rahat :) ap

Vierailija
5/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä perustan tuloni mieluummin hyvään palkkaan, joka tulee säännöllisesti joka kuukausi.

Vierailija
6/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä perustan tuloni mieluummin hyvään palkkaan, joka tulee säännöllisesti joka kuukausi.

ap

Vierailija
7/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kilometrikorvauksilla tienaa ihan kivasti.

Vierailija
8/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ropise suola ja sora pelteihin.

Onhan se Autoliitto laskenut, että jokainen työnantajan maksama kilometri on oikeastaan miinus 20 snt sille työntekijälle.

Vierailija
9/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kilometrikorvaus on oikeasti ihan oikealla tasolla, jos ajaa uudella autolla. Just siinä on kilometrin todelliset kulut. Tietysti fiksu, paljon työssään ajava, ajaa vanhalla dieselillä, jossa kilometrit on halpoja.

Autoliitto on muistaakseni laskenut, että alle 3 vuoden ikäisellä, keskikokoisella autolla, ajokilometrin todellinen hinta on sen 45-senttiä...

Vierailija
10/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaimmillaan km-korvauksilla ja päivärahoilla on tuntuva merkitys tulotasossa.

Joulukuussa sain itse arviolta noin 1500 € km-korvauksia ja päivärahoja suomesta noin 900 €.

Kyllä se on kiva lisä. Oma autohan kuluu noin 0,25 €/km, jos kysessä ovat ns. "ylimääräiset kilometrit", joiksi usein työmatkat voidaan laskea. Kilometrikorvauksesta jää siis noin puolet "itselle".

Asia ei tietenkään ole aivan näin yksinkertainen ja siksipä km korvaus on 0,46 €/km.

Vierailija
11/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ropise suola ja sora pelteihin.

Onhan se Autoliitto laskenut, että jokainen työnantajan maksama kilometri on oikeastaan miinus 20 snt sille työntekijälle.

Miksi ihmisten pitää olla joka asiasta kateellisia? Kyllähän se tietty harmittaa kun ei itse koskaan pääse koulutuksiin, kun työ on sellaista, ettei siihen tarvitse kouluttaa,, he he

Vierailija
12/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä pitkiäkin työmatkoja autolla ja otan aina työauton pidemmille matkoille jos mahdollista kilometrikorvaausten menetyksestä huolimatta.

Vierailija
13/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ropise suola ja sora pelteihin. Onhan se Autoliitto laskenut, että jokainen työnantajan maksama kilometri on oikeastaan miinus 20 snt sille työntekijälle.

Miksi ihmisten pitää olla joka asiasta kateellisia? Kyllähän se tietty harmittaa kun ei itse koskaan pääse koulutuksiin, kun työ on sellaista, ettei siihen tarvitse kouluttaa,, he he

Mene tuonne autoliiton laskuriin ja huomaat, että se 44 snt ei kata kuluja. Jotenkin en osaa olla kateellinen, jos joku antaa työnantajalleen rahaa.

Vierailija
14/14 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pari tuttua, jotka ajoivat innolla kaikki mahdolliset työkeikat omalla autolla kilometrikorvausten vuoksi.

No sitten toimenkuva muuttui ja nyt ei käteen sitten tule kuin peruskuukausiliksa. Ovat ihan kusessa, kun olivat mitoittaneet elämänsä km-korvausten mukaan. Ja autokin pitäis vaihtaa, kun kilometrit paukkuu ja auto huollossa kerran kuussa. Mutta ei oo varaa vaihtaa. Eli ne km-korvaukset on aikanaan tuhlattu ties mihin turhuuksiin.

Kyllä naurattaa!