Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko totta korvikevauvasta?

Vierailija
20.04.2011 |

kuulin että lapsi joka on heti syntymästä asti saanut korviketta,altistuu helpommin sokeritautiin.

onko tästä joku tutkimus?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niin yksinkertaista, vaatii mm. geenirasitteen.

Vierailija
2/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

geeni joka altistaa diabetekselle niin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymän jälkeen tuon geenin löytymiseksi (ainakin omani testattiin automaattisesti).

Vierailija
4/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymän jälkeen tuon geenin löytymiseksi (ainakin omani testattiin automaattisesti).

suurimmissa yliopistosairaaloissa vain on tutkimus meneillään missä tuo alttius tutkitaan. Suurin osa Suomen vauvoista jää testaamatta.

Vierailija
5/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole niin yksinkertainen vaan siihen sairastumiseen vaikuttaa monikin asia mitkä ovat vasta tutkimuksen alla. Mun lapset ovat mukana diabetestutkimuksessa ja olen useita kertoja päässyt juttelemaan diabeteslääkärin kanssa. tällä hetkellä epäillään esim äidin raskausajan ruokavaliolla olevan jotain tekemistä asian kanssa, samoin ravinnon lisäaineilla ja esim tietyillä virustaudeilla joita lapsi sairastaa...eli ei ole löydetty mitään yhtä ainoaa syytä. Esim mun lapsilla on diabetesgeeni kaikilla 3lla ja se altistaa myös. Se geeni muuten on n. 15% suomalaisista!

Vierailija
6/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka viidennellä. Sen lisäksi tarvitaan varhainen altistus lehmänmaidolle (korvike)sekä enterovirustartunta.

Vierailija
7/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi geeniä, ei korvikkeita juotettu tai sairastettu viruksia...mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmuus tässäkin asiassa!

Vierailija
8/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi geeniä, ei korvikkeita juotettu tai sairastettu viruksia...mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmuus tässäkin asiassa!

Jos geeniä ei ole, ei sairastu. Tai kai niitä tapauksiakin tunnetaan mutta siis aivan aniharvoin.

Vierailija
9/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asiasta kuule jutellut monesti lääkärin kanssa ja todellakin siihen sairastutaan jopa ilman geenialtistusta. Sama asia on esim rintasyövän kanssa! Tai jopa alkoholisteilla on oma altistava geeninsä mut sitä ei tarvita sairastumiseen!

Vierailija
10/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asiasta kuule jutellut monesti lääkärin kanssa ja todellakin siihen sairastutaan jopa ilman geenialtistusta. Sama asia on esim rintasyövän kanssa! Tai jopa alkoholisteilla on oma altistava geeninsä mut sitä ei tarvita sairastumiseen!

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=dlehtihaku_view_ar…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi