Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kunnon pashaa?

Vierailija
20.04.2011 |

Voi, voi!

Ostin oikein kalliista paikasta eli Hesan Museokadun Anton&Antonilta muka gourmet-pashaa, mutta mikä karmea sokeritökötti se olikaan!

Seuraavaksi yritin saada hyvää pashaa Riitan Herkulta, mutta sehän oli hyytelöityä mössöä, tarkoituksena peittää, ettei mitään aitoa ainetta ole tarpeeksi. Yäk! Varsinkin ne hyytelöpaakut olivat karseita!

Mikä neuvoksi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Jos ei halua ostaa pashamuottia, voi valuttaa harson ja lävikön tai vaikka kahvinsuodattimen läpi.

Vierailija
2/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole vaikeata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat just sellaista kuin haluat.

Vierailija
4/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tee itse! Valmiit pashat on ihan kamalia.

Vierailija
5/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pashan teko on lähes yhtä helppoa kuin minkä tahansa maitorahka-jutun teko. Pitää vain olla kärsivällinen ja valuttaa. Muottia ei tarvita, onnistuu vaikka kertakäyttöisessä käyttämättömässä ;) kukkaruukussa, jonka vuoraa suodatinpussilla. Tai sitten isossa leivonta-siivilässä. Missä tahansa, mistä kosteus pääsee valumaan pois.

Pashan voi siten maustaa juuri sellaiseksi kuin haluaa ja koristella kuten haluaa.

Teen pashan aina itse, en ole edes harkinnut valmiina ostamista!

Vierailija
6/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti palstalla ei yhtään laiskaa :(

ja jos meillä olisi joku muu kuin minä syömässä pashaa, tekisin itse. Ei oikeasti ole vaikeeta tai hankalaa. Googlaa ohje ja lue!

Vierailija
7/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan tarvitse kuin sekoittaa kaikki ainekset ja sen jälkeen laittaa yön yli jääkaappiin valumaaan.

Itse käytän kahvinsuodattimia & suodatinpussia tai pienempää siivilää & suodatinpussia.

Mulla on erittäin hyvä ohje mutta en nyt ehdi kirjoittaa sitä. Mukana on kuitenkin pieneksi pilkottua säilykepersikkaa sekä rouhittua mantelia.

Korinteista yms. säilöntä- ja lisäaineilla täytetyista kuivatuista hedelmänpaloista en pidä.

Vierailija
9/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoaa, oikeaa pashaa ja sitä saa kaikista kaupoista.

Vierailija
10/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noista valmisversioista. Riitan versio maistuu ja tuntuu lähinnä kotijuustolta!

t. kokki

Vierailija
11/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on loppu koko maasta tai ainakin loppuu just.

Vierailija
12/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitat keskenään maitorahkaa, kananmunia ja kermavaahtoa, lisäät rusinoita ja pähkinärouhetta ja mausteita. Aikaa menee kerman vatkaamiseen ja muiden aineiden lisäämiseen n. 7 min.

Tämän jälkeen otat minkä tahansa astian, jonka pohjassa on reikä, vaikka Partaukkko-Jugurttipurkin, ja teet sen pohjaan reikiä, jos et omista leivontasiivilää. Vuoraat sen suodatinpaperilla. Laitat astian reikäinen pohjapuoli alaspäin syvälle lautaselle jääkaappiin. Tähän menee 3 min, jos juodut tekemään saksilla purkkkin reiät, niin 3,5min.

Aamulla se on valmista, sen kun kumoat komeuden lautaselle, tähän menee 0,5 min.

Vierailija
13/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta purkkia kylläkin otin, että varmasti riittää

Vierailija
14/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen ainesosa pashassa. Muutenhan kyse on vain rahkajälkiruoasta.

Sekoitat keskenään maitorahkaa, kananmunia ja kermavaahtoa, lisäät rusinoita ja pähkinärouhetta ja mausteita. Aikaa menee kerman vatkaamiseen ja muiden aineiden lisäämiseen n. 7 min.

Tämän jälkeen otat minkä tahansa astian, jonka pohjassa on reikä, vaikka Partaukkko-Jugurttipurkin, ja teet sen pohjaan reikiä, jos et omista leivontasiivilää. Vuoraat sen suodatinpaperilla. Laitat astian reikäinen pohjapuoli alaspäin syvälle lautaselle jääkaappiin. Tähän menee 3 min, jos juodut tekemään saksilla purkkkin reiät, niin 3,5min.

Aamulla se on valmista, sen kun kumoat komeuden lautaselle, tähän menee 0,5 min.

Vierailija
15/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen ainesosa pashassa. Muutenhan kyse on vain rahkajälkiruoasta.

Vierailija
16/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pashaa saa tehtyä.

Olen valmistanut sen siivilään tai kahvinsuodattimeen. Olen etsinyt pashamuotteja, mutta turhaan.

Itse tehden saa oikean makuista. Laitan rahkaa,kermaa, voita, hedelmiä, manteleita ja rusinoita. Sokeria maun mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän