Mistä kunnon pashaa?
Voi, voi!
Ostin oikein kalliista paikasta eli Hesan Museokadun Anton&Antonilta muka gourmet-pashaa, mutta mikä karmea sokeritökötti se olikaan!
Seuraavaksi yritin saada hyvää pashaa Riitan Herkulta, mutta sehän oli hyytelöityä mössöä, tarkoituksena peittää, ettei mitään aitoa ainetta ole tarpeeksi. Yäk! Varsinkin ne hyytelöpaakut olivat karseita!
Mikä neuvoksi?
Kommentit (16)
eli tee itse! Valmiit pashat on ihan kamalia.
Pashan teko on lähes yhtä helppoa kuin minkä tahansa maitorahka-jutun teko. Pitää vain olla kärsivällinen ja valuttaa. Muottia ei tarvita, onnistuu vaikka kertakäyttöisessä käyttämättömässä ;) kukkaruukussa, jonka vuoraa suodatinpussilla. Tai sitten isossa leivonta-siivilässä. Missä tahansa, mistä kosteus pääsee valumaan pois.
Pashan voi siten maustaa juuri sellaiseksi kuin haluaa ja koristella kuten haluaa.
Teen pashan aina itse, en ole edes harkinnut valmiina ostamista!
Ilmeisesti palstalla ei yhtään laiskaa :(
ja jos meillä olisi joku muu kuin minä syömässä pashaa, tekisin itse. Ei oikeasti ole vaikeeta tai hankalaa. Googlaa ohje ja lue!
Ei tosiaan tarvitse kuin sekoittaa kaikki ainekset ja sen jälkeen laittaa yön yli jääkaappiin valumaaan.
Itse käytän kahvinsuodattimia & suodatinpussia tai pienempää siivilää & suodatinpussia.
Mulla on erittäin hyvä ohje mutta en nyt ehdi kirjoittaa sitä. Mukana on kuitenkin pieneksi pilkottua säilykepersikkaa sekä rouhittua mantelia.
Korinteista yms. säilöntä- ja lisäaineilla täytetyista kuivatuista hedelmänpaloista en pidä.
ainoaa, oikeaa pashaa ja sitä saa kaikista kaupoista.
Siis noista valmisversioista. Riitan versio maistuu ja tuntuu lähinnä kotijuustolta!
t. kokki
vaan on loppu koko maasta tai ainakin loppuu just.
Sekoitat keskenään maitorahkaa, kananmunia ja kermavaahtoa, lisäät rusinoita ja pähkinärouhetta ja mausteita. Aikaa menee kerman vatkaamiseen ja muiden aineiden lisäämiseen n. 7 min.
Tämän jälkeen otat minkä tahansa astian, jonka pohjassa on reikä, vaikka Partaukkko-Jugurttipurkin, ja teet sen pohjaan reikiä, jos et omista leivontasiivilää. Vuoraat sen suodatinpaperilla. Laitat astian reikäinen pohjapuoli alaspäin syvälle lautaselle jääkaappiin. Tähän menee 3 min, jos juodut tekemään saksilla purkkkin reiät, niin 3,5min.
Aamulla se on valmista, sen kun kumoat komeuden lautaselle, tähän menee 0,5 min.
monta purkkia kylläkin otin, että varmasti riittää
Oleellinen ainesosa pashassa. Muutenhan kyse on vain rahkajälkiruoasta.
Sekoitat keskenään maitorahkaa, kananmunia ja kermavaahtoa, lisäät rusinoita ja pähkinärouhetta ja mausteita. Aikaa menee kerman vatkaamiseen ja muiden aineiden lisäämiseen n. 7 min.
Tämän jälkeen otat minkä tahansa astian, jonka pohjassa on reikä, vaikka Partaukkko-Jugurttipurkin, ja teet sen pohjaan reikiä, jos et omista leivontasiivilää. Vuoraat sen suodatinpaperilla. Laitat astian reikäinen pohjapuoli alaspäin syvälle lautaselle jääkaappiin. Tähän menee 3 min, jos juodut tekemään saksilla purkkkin reiät, niin 3,5min.
Aamulla se on valmista, sen kun kumoat komeuden lautaselle, tähän menee 0,5 min.
Oleellinen ainesosa pashassa. Muutenhan kyse on vain rahkajälkiruoasta.
ettei pashaa saa tehtyä.
Olen valmistanut sen siivilään tai kahvinsuodattimeen. Olen etsinyt pashamuotteja, mutta turhaan.
Itse tehden saa oikean makuista. Laitan rahkaa,kermaa, voita, hedelmiä, manteleita ja rusinoita. Sokeria maun mukaan.
Ei ole vaikeaa. Jos ei halua ostaa pashamuottia, voi valuttaa harson ja lävikön tai vaikka kahvinsuodattimen läpi.