mitä järkeä on tehdä töitä kun kotana olemalla saa enemmän rahaa?
Minulla on kolme lasta jotka olen tähän asti hoitanut kotona. Nyt aloitin uudessa duunissa ja järkytyin koska tulot tippuivat!
Kotona ollessa sain siis kotihoidontuen, lapsilisän ja asumistuen. Nyt töissä saan saman verran palkkaa mutta kuluiksi tuli lasten päivähoitomaksut ja työmatka kulut.
Töihin meno oli siis ihan yhtä tyhjän kanssa...
Taidanpa jäädä vielä vuodeksi kotiin kunnes nuorinkin täyttää sen 3v...
Kommentit (28)
Tosin nuorin täytti 3 joten eipä mulla ole enää muuta vaihtoehtoa kuin olla töissä. Mutta käteen jää saman verran kuin kotona ollessani, eihän tämä hirveesi motivoi :/
- kerrytät eläkettä
- pääset mukaan osaksi yhteiskuntaa, voit keskustella kenen tahansa kanssa ilman että he halveksuvat sinua, pääset osaksi työjuttuja niin kavereiden kuin vieraidempienkin kanssa keskustellessa
- työkokemuksen kertyessä luultavasti pääset parempaan työpaikkaan
- mitä pitempään olet lasten kanssa kotona, sitä vaikeampi on löytää seuraavaa paikkaa
-olet vapaa töiden ulkopuolella tekemään mitä tahansa, yhteiskunta ei voi puuttua asumiseesi, olemiseesi, mihinkään
-töissä ollessa on paljon helpompi löytää töitä ja toisaalta valikoida tarjolla olevista työpaikoista itselle sopivin
Näin nopeasti mietittynä. En käsitä, että jos työstä saatavalla rahasummalla pärjää, niin miksi pitäisi väkisin saada käyttää tukia? Kun on niitäkin ihmisiä, joiden palkka on sitä alle tonnin luokkaa ja heillä olisi ehkä oikeastikin tarve avustukselle.
tuntuu mahtavalta saada töitä jossa bruttopalkka on vaan n. 1500+lisät ja oon tyytyväinen tähän. :) Jostain on alettava joka tapauksessa :)
Ja niissä jotka tienaa paremmin? Jotka on hankkineet paremman koulutuksen? Ja kaikissa, kaikissa kaikissa muissa paitsi itsessä??? Omille asioilleenhan ei mitään voi tehdä?
Itse opiskelin äitiyslomalla ollessani etänä, ja menin töihin kun lapsi oli vuoden ikäinen ja nyt odotan toista, aion taas opiskella äitiyslomani aikana. Ei tulisi mieleenkään alkaa syyttää yhteiskuntaa omista valinnoista.
(Ehkä onkin päinvastoin - on liian hyvät tuet, jos työnteko ei kiinnosta???? Sun ongelmahan ratkeaisi tosta vaan, jos tukia pienennettäisiin, jo alkaisi työnteko kiinnostaa. Sellaistako politiikkaa kaipailet???)
mitä kun osaa oikein perustella, apua ne ei takuulla tarjoa, mutta parin tunnin surffailu tukiviidakossa auttaa oppimaan paljon.
Itse sain pelkästään asiaan perehtymällä yli 500 euroa enemmän tukia kuin olisin saanut tyytymällä siihen mitä sossu mulle kaupitteli.
3 mistä työstä kk palkka olisi ollut Suomessa vain 950 e/kk? 40 h viikossa vai miten?
Päivähoitomaksu ei tosiaan ole kuin kaikista lapsista yhteensä 120e, mutta meno se on sekin.
Olen merkonomi ja myyntityötä sain. 6h päivässä vajaan kympin tuntipalkalla. Siitä verot niin ei paljon juhlita...
Kyllä jossain on oikeasti vikaa tässä yhteiskunnassa jos töitä ei kannata tehdä.
Kotona ollessakin oli elämä yhtä penninvenytystä, niin aika kohtuuttomalle tuntuu että kun teen töitä niin rahaa jää entistä vähemmän käyttöön.
ap