Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten opettaa lapselle pyöräilyn aloitus ilman apupyöriä

Vierailija
20.04.2011 |

Poika melkein 4-vuotta oppi just pyöräilemään ilman apupyöriä. Osaa ihan ok pysähtyessäkin laittaa jalat maahan, mutta koska pyörä suurehko (pienempi koko on aivan liian pieni) on liikkeelle lähtö vaikeaa. Nyt pidän pyörästä kiinni, kun hän lähtee.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mukaa kun varmuus lisääntyy, hölläät otetta.

Vierailija
2/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna harjoitella liian pienellä pyörällä

Hyvä idea, mutta kun pystyttiin ostamaan vain yksi pyörä se 16 tuumainen. 12 tuumainen oli siis aivan liian pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pienemmästä pyörästä voi nostaa satulaa ylemmäksi.

Vierailija
4/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ihmetellään miksi ei suju.

Vierailija
5/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on ainaki opeteltu niin että oon vaan pukannu lapset vauhtiin ja juossu vieressä, ottamassa kiinni, jos meinaa kaatua.. Äkkiä sen sitte oppivat, ja etenki kun on liian pieni pyörä harjottelussa, saa jalat tukevasti maahan kun meinaa kaatua.

Vierailija
6/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti olet, mutta melkein 110cm 12 tuuman pyörät olivat vain auttamattoman pieniä. Ei millään voitu ostaa yhtä pyörää vain pariksi kuukaudeksi ja sitten uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se siitä. Työnnät vaan liikkeelle ja kohta osaa. Meillä ei tosin laitettu sit koskaan apupyöriäkään vaan opetettiin suoraan ilman niitä. Yritys ja harjoittelu!

Vierailija
8/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että siitä on otettu polkimet kokonaan pois. Lapsi siis opettelee sillä tasapainoa ilman polkemista. Jalat ottaa hyvin kiinni maahan ja saa pysäytettyä jaloilla. Käytössä on myös oikean kokoinen pyörä polkimilla mutta se ei tällä hetkellä kiinnosta yhtään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa lapsi saa varmuutta ja oppii lähtemään liikkeelle itse. Mutta kyllä niissä lähdöissä saa jonkin aikaa autella, viikkoja tai kuukausiakin.



Näin meillä kahden lapsen kokemuksella.

Vierailija
10/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opittiin ajamaan ilman apurattaita viikko sitten. liikkeelle lähtö on vielä hankalaa, mutta sujuu siten, että toisella jalalla tukea maasta ja toisella ponnistaa ylhäällä olevan polkimen avulla vauhtia juuri sen verran, että pääsee ajoasentoon.



Penkki pitää siis saada niin alas, että jalat yltää maahan, muuten ei tahdo onnistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opittiin ajamaan ilman apurattaita viikko sitten. liikkeelle lähtö on vielä hankalaa, mutta sujuu siten, että toisella jalalla tukea maasta ja toisella ponnistaa ylhäällä olevan polkimen avulla vauhtia juuri sen verran, että pääsee ajoasentoon. Penkki pitää siis saada niin alas, että jalat yltää maahan, muuten ei tahdo onnistua.

SIIS PENKKI, EI PENTTI :)

Vierailija
12/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä vauhti on tärkeää pystyssä pysymiseksi. Aloitus on vaikeaa juuri siksi, ettei vauhtia vielä ole. Mutta kyllä se sieltä tulee, kiva että poika on oppinut ajamaan ilman appareita! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opittiin ajamaan ilman apurattaita viikko sitten. liikkeelle lähtö on vielä hankalaa, mutta sujuu siten, että toisella jalalla tukea maasta ja toisella ponnistaa ylhäällä olevan polkimen avulla vauhtia juuri sen verran, että pääsee ajoasentoon. Penkki pitää siis saada niin alas, että jalat yltää maahan, muuten ei tahdo onnistua.

SIIS PENKKI, EI PENTTI :)

Vierailija
14/14 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ollut edes vaikeaa. Muutaman kerran työnsin alkuvauhdit ja sitten kun sai ideasta kiinni, lähti menemään.



Voi olla, että 12-tuumaisella olisi ollut vielä helpompaa, mutta ei se 16-tuumainenkaan siis mikään mahdottoman iso ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi