Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iranilainen ihailija tuntuu uhkaavalta, mitä tehdä?

Vierailija
20.04.2011 |

Hän on saanut päähänsä että on rakastunut minuun. En oikeastaan tunne häntä sen kummemmin, kuin että lähettelee rakkaudentunnustuksiaan harva se päivä. En ole reagoinut niihin muuten kuin kertomalla tiukan asiallisesti faktat, että olen perheellinen enkä millään muotoa kiinnostunut.

No, kuvittelenko, olenko vainoharhainen, kun minusta viestehin on hiipinyt jotenkin uhkaileva sävy. Hän kirjoittaa: "en halua satuttaa sinua jos satutan sinua se sattuu minun sieluun."

Minusta tässä lauserakenteessa on tavallaan jo uhkaus: hän VOISI periaatteessa satuttaa minua. En pidä siitä yhtään. Samassa viestissä hän kirjoitti myös että toivottavasti lapseni ovat turvassa.

En ole rasisti, en halua ketjuuni mitään mamuhuutelijoita riehumaan, kysyn vain olenko mielestänne nyt vainoharhainen ja liioittelenko kun tunnen jonkinlaista uhan tuntua? Mitä minun pitäisi tehdä tämän asian kanssa? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Poliisin puheille meneminen tuntuisi jotenkin liioittelulta kun eihän mitään ole varsinaisesti tapahtunut. Vai olisiko lähestymiskielto ratkaisi, myönnetäänkö sitä näin heppoisissa tapauksissa?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on saanut päähänsä että on rakastunut minuun. En oikeastaan tunne häntä sen kummemmin, kuin että lähettelee rakkaudentunnustuksiaan harva se päivä. En ole reagoinut niihin muuten kuin kertomalla tiukan asiallisesti faktat, että olen perheellinen enkä millään muotoa kiinnostunut. No, kuvittelenko, olenko vainoharhainen, kun minusta viestehin on hiipinyt jotenkin uhkaileva sävy. Hän kirjoittaa: "en halua satuttaa sinua jos satutan sinua se sattuu minun sieluun." Minusta tässä lauserakenteessa on tavallaan jo uhkaus: hän VOISI periaatteessa satuttaa minua. En pidä siitä yhtään. Samassa viestissä hän kirjoitti myös että toivottavasti lapseni ovat turvassa. En ole rasisti, en halua ketjuuni mitään mamuhuutelijoita riehumaan, kysyn vain olenko mielestänne nyt vainoharhainen ja liioittelenko kun tunnen jonkinlaista uhan tuntua? Mitä minun pitäisi tehdä tämän asian kanssa? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Poliisin puheille meneminen tuntuisi jotenkin liioittelulta kun eihän mitään ole varsinaisesti tapahtunut. Vai olisiko lähestymiskielto ratkaisi, myönnetäänkö sitä näin heppoisissa tapauksissa?

Hän on saanut päähänsä että on rakastunut minuun. En oikeastaan tunne häntä sen kummemmin, kuin että lähettelee rakkaudentunnustuksiaan harva se päivä. En ole reagoinut niihin muuten kuin kertomalla tiukan asiallisesti faktat, että olen perheellinen enkä millään muotoa kiinnostunut. No, kuvittelenko, olenko vainoharhainen, kun minusta viestehin on hiipinyt jotenkin uhkaileva sävy. Hän kirjoittaa: "en halua satuttaa sinua jos satutan sinua se sattuu minun sieluun." Minusta tässä lauserakenteessa on tavallaan jo uhkaus: hän VOISI periaatteessa satuttaa minua. En pidä siitä yhtään. Samassa viestissä hän kirjoitti myös että toivottavasti lapseni ovat turvassa. En ole rasisti, en halua ketjuuni mitään mamuhuutelijoita riehumaan, kysyn vain olenko mielestänne nyt vainoharhainen ja liioittelenko kun tunnen jonkinlaista uhan tuntua? Mitä minun pitäisi tehdä tämän asian kanssa? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Poliisin puheille meneminen tuntuisi jotenkin liioittelulta kun eihän mitään ole varsinaisesti tapahtunut. Vai olisiko lähestymiskielto ratkaisi, myönnetäänkö sitä näin heppoisissa tapauksissa?

Jos et ole provo, niin heti poliisin puheille. Kulttuuri on niin erilainen, että hän on voinut tulkita, että olet halukas enempään ja kokee nyt, että olen hänen omaisuuttaan. Menen heti tekemään ilmoitus. En ole rasisti enkä persu.

Vierailija
2/44 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti pitää heti ilmoittaa tästä tapauksesta persujen puoluetoimistoon. Juuri tällaisia "tosikertomuksia" siellä kaivataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebook-asetukset sellaisiksi ettei mies niitä näe vaan että liioittelenko nyt siinä, että tunnen pientä uhkaa. Minä en periaatteestakaan kavenna liikkumatilaani sen takia että joku ei voisi minua ahdistella, netissä tai muutenkaan, se on periksi antamista (kärjistäen: sitä menoa meillä on kohta burka päällä).

Ja kyllä, minä haluan flirttailla facebookissa myös vieraiden kanssa (joskaan en hänen), sehän facebookin mukavuus onkin, kun näkee vieraitakin kiinnostavia ihmisiä.

Mies tosiaan kirjoittaa huonolla englannilla, käänsin sen nyt vain tätä palstaa ajatellen.

En vain pidä siitä, että mies aiheuttaa minulle epämukavuuden tuntua vaikka varsinaisesti ei ole mitään tehnytkään.

tehdä hänestä ilmoituksen! Mikä on niin kauheaa jos edes vähän aikaa laitat profiilisi niin, ettei hän pysty lähettää sinulle viestejä?! Taidat itse saada kicksejä siitä, että jotkut nettipervot jahtaavat sinua! Jatka vaan vapaasti flirttailua, mutta älä ylläty jos useampikin pervo kiinnostuu, se ei ole kovin harvinaista "nettimaailmassa", mutta sen voi helposti torjua JOS HALUAA. :D

Vierailija
4/44 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosiaan niin tunkeilevalta tyypiltä ettei sille järkipuhe tunnu menevän kaaliin. Se on kuule yks kaunis päivä kun se ilmaantuu sun kotiovellesi ja laittaa puukon kaulalle ja käskee imemään munaansa...Siis en todella tajua minkä helvetin takia sä jäät jahkailemaan? Sulla on tyypistä ahdistunut olo ja varoituskellot soi päässä. Siinä on ihan tarpeeksi syytä jo toimia!

Vierailija
5/44 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä löytyy kohta "Yhteydenpito Facebookissa" ja näytä asetukset, muuta sieltä kohta kuka sinua voi hakea facebookissa kohdaksi "vain kaverit" tai "kaverien kaverit".

Vierailija
6/44 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuvittelenko, olenko vainoharhainen, kun minusta viestehin on hiipinyt jotenkin uhkaileva sävy. Hän kirjoittaa: "en halua satuttaa sinua jos satutan sinua se sattuu minun sieluun."

Minusta tässä lauserakenteessa on tavallaan jo uhkaus: hän VOISI periaatteessa satuttaa minua. En pidä siitä yhtään. Samassa viestissä hän kirjoitti myös että toivottavasti lapseni ovat turvassa.

Ainakaan tästä lapsiasiasta minä en olisi huolissani. Mulla oli taannoin samantyyppinen ongelma ja koin juuri tuon lapsiin "puuttumisen" hyvin ahdistavana. Puolisen vuotta sitten tutustuin iranilaiseen työkaveriin (nainen), joka myös - joka ikinen kerta - kun ollaan yhteydessä, toivottaa hyvinvointia mun lapsille ja sen jälkeen, kun törmäsin häneen sattumalta äitini kanssa kaupungilla, myös kysyy, miten mun äitini voi.

Kun nyt mietin asiaa jälkikäteen, asia tuntuu selvältä. Tuon ihailijajutun aikoihin olin asiasta niin ahdistunut, etten tajunnut yhdistää oikein. Parin hassun tuntemani iranilaisen lisäksi myös kaikki tuntemani afrikkalaiset olivat sitten ystäviä, työtovereita, hyväpäiväntuttuja tai satunnaisia ihailijoita, kysyvät AINA ensin, miten voi ja heti perään, voivatko mun lapseni hyvin. Kun olin nuorempi eikä mulla ollut vielä lapsia, tavattaessa asiaan kuului varmistaa, että äitini voi hyvin. Vaikka kyse siis olisi ollut hyvänpäiväntutusta, joka yrittää iskeä.

Vierailija
7/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakea turvapaikkaa vaikka Ruotsista, tai jostain muusta turvallisesta maasta. Sinun ja lastesi turvallisuus on nyt uhattuna kotimaassasi.

Vierailija
8/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on siis mies? Oletko kertonut tästä miehellesi? Miehesi voisi soittaa tai käydä tapaamassa ihailijaasi, voisi auttaa.

Vierailija
9/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään, miten olet alkanut tämän kanssa niinkin läheisiksi, että hänellä on puhelinnumerosi ja kaikki, jos et kerran häntä sen kummemmin tunne..

Vierailija
10/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olen eroamassa, olen kuitenkin sanonut olevani naimisissa, kun ajattelin jättävän paremmin rauhaan. Tuntuisi hieman huonolta idealta sotkea exää asiaan.

Vierailija
11/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan facebookin kautta toimii.

Vierailija
12/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pyytäisit vaikka joltakin persujen edustajalta apua asiassa.

Vierailija
13/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on äkkiä toinen. Hänellä on ainakin 4 eri profiilia josta on tullut viestejä.

Vierailija
14/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pyytäisit vaikka joltakin persujen edustajalta apua asiassa.

Eiran narukäsi säntää kiljuen kuin pikkutyttö sinua pelastamaan:)

Vierailija
15/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäsi ja veljesi tappavat hänet jos hän ottaa sinuun enää mitään yhteyttä.

Vierailija
16/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoraan sanoen jaksa katsoa kuolapärskeistä uhoa, mieluummin pidän vaikka ihailijani :D

Vakavasti puhuen...mitä tehdä? olenko vainhoharhainen?

Vierailija
17/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin tuon tarkoittavan, että hän ei halua sinulle mitään pahaa henkisellä tasolla. Ei hän varmasti kirjoittaisi suoranaista fyysistä uhkausta facebookissa, kun voisit ottaa printtikopion ja näyttää poliisille. Mutta uskoisin, että olisit ottanut poliisiin yhteyttä aiemmin, jos olisit kokenut itsesi todella fyysisesti uhattuna.

Mustasukkaisuus on toki osa monien Välimeren maiden ja arabimaiden miesten käyttäytymistä, mutta tämä näkyisi kyllä enemmänkin seurustelusuhteessa, eikä "iskuvaiheessa".

Jos et miestä halua, niin parasta laittaa ihan viesti tyyliin: "en halua olla kanssasi romattisessa mielessä missään tekemisissä ja valitettavasti jos jatkat vastaavaa yhteydenottoa, joudun ottamaan yhteyytä viranomasiin".

Vierailija
18/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhöm? Tiesitkö, että voit soittaa poliisille ja kysyä neuvoja tilanteesta, ilman että "teet" varsinaisesti mitään. Entäpä jos tämä on poliisin vanha tuttu?

Äläkä vastaa niihin viesteihin ja pidä kaikki tallessa, saatat tarvita niitä.

Persujen kannattaja, mutta ei rasisti

Vierailija
19/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 profiilia fb:ssä on jo todella kummallista. miksi hänellä on ne? ei todelakaan ihan normaali tyyppi. pysy siitä mahdollisimman kaukana.

Vierailija
20/44 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 profiilia fb:ssä on jo todella kummallista. miksi hänellä on ne? ei todelakaan ihan normaali tyyppi. pysy siitä mahdollisimman kaukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän