Uskovaisen isän, pedofiilin uhri....
löysin tällaisen tarinan
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=261&id=7554&start=80
Uskovaisen isän, pedofiilin uhri.... | 4.5.2010 23:12:17
Ajattelen usein..että nämä asiat tulee vielä päivän valoon...
Olen itse kokenut 70-luvulla sen kauheuden, että isäni käytti mua hyväksi. En voinut siitä asiasta puhua, mutta havahduin 5 vuotta sitten kun ystäväni teki itsemurhan. Hän kertoi minulle omat kokemuksensa, hän ei jaksanut enää elää niilen kanssa. Ymmärrän jollainlailla häntä vaikka en aina itsemurhaa ymmärräkkään...mut joskus ihminen on umpikujassa...
Lähdin itse puhumaan asiasta koska näin omalla kohdallani vain kaksi vaihtoehtoa...joko itsemurha tai asian läpikäyminen...valitsin jälkimmäisen, puhuin asiasta ja hakeuduin traumaterapiaan. Siellä oli ammatti ihminen, ihminen joka oli ulkopuolinen ja osasi kuunnella. ...Se tie ei ole ollut helppo, vaikka olen oppinut traumatisoivien asioiden vaikutukset ja hoidon tulokset.
Olen tämän 5 vuoden aikana menettänyt sisaruksiani siinä osin että he eivät enää käy meillä ja isäni joka joka päivä kävi., piti minua lellipenikkana, olisi varmaan hakenut kuun taivaalta jos olisin käskenyt..kaikki loppuivat kun seinään.., mutta minähän tiesin miksi se lelli minua, se yritti pitää minua hiljaisena, koska olin sanonut että jos ne teot ei lopu, kerron asiasta. Ja toiset sisarukset ihmetteli, että miksi minä olen nyt isälleni niin ilkeä, vaikka hän on aina mua lellinyt…
Nyt olen saanut heiltä vain sen ohjeen, että nöyrry parannukseen niin pääset vapaaksi siitä asiasta ja miksi sinä kehtaat puhua ääneen tuommosesta asiasta sillä siitä ei puhu muutkaan... Sanon tässä nyt sen vielä että jos se asian käsittely ois niin yksinkertaista että minä nöyrtysinm parannukseen, niin tottakai tekisin sen..jos se tosiaan lähtis pois...mutta en ole ymmärtänyt alkuunkaan noita ohjeita...sillä en tiedä miksi minun täytyy nöyrtyä tässä asiassa vain parannukseen???
Yritin isäni kans puhua asiasta, mutta hän sanoi että nämä asiat ei ois julki tulleet jos olisit pysynyt lapsuuden uskossa, etkä olisi tuota jumalatonta miestä ottanut...ja sinähän se tyttö minut aina veit niihin tekoihin...olis silloin 7 v. ja hän 45 v....menneeköhän se näin....mutta vastuun kantajaksi ei hänestä näkyy ole???
Mutta uskon tässä kaikessa siihen että vaikka tuo minun jumalaton mies on olemassa...nii meillä kummallakin on Jumala...ja hän meistä huolen pitää....Taivaan Isältä mikään ei jää huomaamatta....Ja kaikesta huolimatta olen yrittänyt iltarukouksissa toivoa että Taivaan Isä antaisi meille nöyryyttä ja rehellisyyttä....Kuvan toinen puoli voi olla joskus hyvin sievä, mutta kuva kokonaisuudessaan näyttää paremmalta kun tauskin on tahraton....
Olen todella rankan traumaterapian läpi käynyt, 4 vuotta kestänyt. Sen ja hyvien ystävien sekä perheeni ansiosta olen tässä, työssä käyvä ihminen ( en ole lääkitystäkään tarvinnut, puhuminen on parasta terapiaa, enkä edes sairaslomapäiviä tarvinnut)
Sydämeni oli kuin tunkkainen kellari, joka tarvitsi avonaisen ikkunan josta sai raitista ilmaa. Raahasin perässäni isoa kiveä, kiveä jota en meinannut jaksaa vetää. Kellekkään sitä ei voinut puhua. Se kivi on vielä olemassa, mutta se on povitaskussa. Sitä kiveä en ikinä saa pois, sillä se kuuluu minun elämään. Ja ymmärrän sen nyt että sitä kiveä en olisi ite mukaani ottanut, jos olisin ymmärtänyt asioita.
Mutta se totean että, uskon asiat ja järjen käyttö ei näköjään sovi yhteen.
Mutta asioilla on tapa järjestyä. Olen ajatellut että vaikka olen meidän perheen mustalammas, niin valkeita ei ole he muutkaa.
Kerron näistä asioista siksi, että jos joku joka on samoja asioita kokenut ja taakkaa kantanut, voisi rohkaistua. Tämän kans voi elää, vaikka ei niin helposti. Syy ei ole uhrin vaan tekijän.Ja asia kuuluu koko perheelle, vaikka monesti sanotaan että sehän on teijän keskinäinen asia.....Perheessä on jotain hullunkurisesti, jos tämmösiä asioita sattuu...
Olen tosi kiitollinen nyt kaikille, että näistä asioista puhutaan.....
kaikille hyvää kesän odotusta ja on lupa toisesta huolta kantaa.
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2012 klo 01:55"]Ottak.aa selvää, ne on ihan eri asioita
[/quote]
Aivan. Lestat eivät ole pedofilejä....:D
mutta laitoinkin omaksi avaukseksi.
Kyse siis jonkun omakohtaisesta kokemuksesta kun lessu-isä on käyttänyt hyväkseen tytärtään.
se kohta raamatusta eteen, missä sukurutsa ja omiin koskeminen kielletään. Ainakin Mooseksen kirjoista se löytyy.
Isäsi kärisee vielä helvetissä, jos se kuoleman jälkeen on olemassa. Älä ole heidän kanssaan missään tekemisissä, käännä suvullesi selkäsi. Et ole heille missään kiitollisuudenvelassa eikä veriside velvoita sinua! Se on ihan viisain ratkaisu sinun mielenterveytesi kannalta.
Ja kyllä varoittaisin muita seurakuntalaisia tästä pedofiilistä, meni sulta maine tai ei. Itse en enää aikuisena piittaisi edes maineestani, olisin enemmän huolissani toisista lapsista. Kysy sisariltasi, miten uskaltavat, käsi sydämellä ja Raamatun päällä antaa omien lastensa olla isäsi kaltaisen paholaisen seurassa, eivätkö he pelkää että heidän lapsistaankin tehdään näitä "hulluja ja mielenvikaisia" uskonnon varjolla? Isäsi on hyvin sairas ja piiloutuu auktoriteetin, uskonnon ja anteeksiannon taakse. Isäsi on piru lampaan viitassa!
Itse uskon Jumalaan, mutta erosin kirkosta, koska uskonnon varjolla tehdään PALJON PAHAA toisille ihmisille. Minä en uskomiseeni tarvitse seurakuntaa, sillä Jumalani on metsässä ja kadulla ja kaikkialla, ja jokainen saa rangaistuksensa joskus. Aito kristitty ei tee pahaa toisille eikä puolustele sitä millään "lapsuuden uskolla". Isältäsi on usko pahasti hakoteillä ja suoraan sanottuna Saatanalta saatua.
..... Kysy sisariltasi, miten uskaltavat, käsi sydämellä ja Raamatun päällä antaa omien lastensa olla isäsi kaltaisen paholaisen seurassa, eivätkö he pelkää että heidän lapsistaankin tehdään näitä "hulluja ja mielenvikaisia" uskonnon varjolla? Isäsi on hyvin sairas ja piiloutuu auktoriteetin, uskonnon ja anteeksiannon taakse. , mutta erosin kirkosta, koska uskonnon varjolla tehdään PALJON PAHAA toisille ihmisille.
Olen samaa mieltä. Järjestäytyneen uskonnon, joka sekaantuu politiikkaan =valtaan, sen varjolla on tehty pahaa kautta aikojen!!!
Tässä 3.Moos. 18 luku kokonaan on lukemisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="05.03.2012 klo 01:55"]Ottak.aa selvää, ne on ihan eri asioita
Aivan. Lestat eivät ole pedofilejä....:D
Hauska kommetti..:)
En saanut apua vaikka sama kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanoivat rauhanyhdistyksessä?
Tässä on asioita mitä en hyväksy, jos jossain seurakunnassa tapahtuu tälläistä ja asia tulee esiin, niin jäsen pitää heti erottaa, ei hän kuulu joukkoon "koska Jumala on ainoa joka voi tuomita ja vahdimme häntä". Seurakunnan vaatimukset pitäisi olla kaikkien jäsenten hyväksi ja heiltä pitää vaatia tiettyjä asioita jotta yhteisöön voi kuulua, ei kenenkään tarvitse altistaa lasta aikuisen ongelmalle, eihän kukaan tule seurakuntaan muutenkaan kuin uskon tähden, jos tällaista lapseen sekantumista on tapahtunut, voidaan olla varmoja, että tarkoitus yhteistyössä toimimiseen ei ole usko. Jumala on luonut ihmiselle kyvyn ajatella ja nähdä asioita, ei kaikkea pidä hyväksyä, usko on myös henkilökohtainen asia, ei uskoon vaadita mitään yhteisöä, joten tätä yhteisöstä pois jättämistä ei voida perustella oikeutena uskoonsa. En myöskään voi hyväksyä ihmisiä, jotka vievät lapsensa näihin paikkoihin, joissa tiedetään olevan näitä hyväksikäyttöä harrastaneita. Asia varmasti on ollut jo pitkään ongelma ja jatkuu niin kauan kun tähän ei haluta puuttua!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanoivat rauhanyhdistyksessä?
En ole lesta.
Mua on hyväksikäytetty, uskon sua ap!
Lisäksi, kun on lapsena täysin arvoton, ei oppinut että olisi minkään arvoinen.
Hän vahti isoksi asti, etten vaan "oireile".
En saanut itkeä, en nauraa enkä hengittää. Ulospäin koti on oikein kulissi, muita sisaruksia ei käytetty. Jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle ja sehän on Kelalle etu, ettei tarvi kuntouttaa. Tämä on aivan paskaa, mutta minkäs teet. Sillä esittääkö tekijä nuhteetonta, uskovaista tai uhria itsekin, ei ole merkitystä.
Mikään ei oikeuta hyväksikäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Ottak.aa selvää, ne on ihan eri asioita
Mitkä ne?
Ottak.aa selvää, ne on ihan eri asioita