Oletko saanut pidettyä laihdutetut kilot?
Miten laihdutit ja miten olet saanut pidettyä itsesi kuosissa?
Kommentit (10)
mitään en kiellä, kaikkea saan syödä mitä mieli tekee.
Menin töihin äitiysloman jälkeen (lapsi 10kk) ja kuljen pyörällä työmatkat, kesät talvet, myös -30 pakkasessa ja vesisateessa. Matkaa yhteen suuntaan 3,5 km. Tästä en tingi ikinä! Vuodessa laihduin 16 kg ja kilot on pysyneet poissa nyt jo kohta 2 vuotta. Muuten en juurikaan ole muuttanut ruokailutottumuksia tai muuta, syön myös herkkuja silloin tällöin. Muuta liikuntaa en harrasta. Pienestä oli kiinni ainakin mulla, tämä ei tietenkään toimi ellei työmatka ole "sopiva".
Aloitin laihdutuksen reilut kaksi vuotta sitten ja laihduin Painonvartijoiden menetelmällä, runsaalla liikunnalla ja terveellä järjellä kootulla joustavalla ruokavaliolla 36 kg. Muutin varsin paljon tottumuksiani ja nautin laihdutusajasta.
Nyt olen kuitenkin lihonut reilussa puolessa vuodessa takaisin n. 14 kg johtuen sairastelusta ja lievästä masennuksesta talvella. Tämä masentaa hiukan vaikka tuloshan on edelleen miinuksen puolella n. 22 kg. Tosiasia vain on, että pudotetut kilot tulevat tavallista helpommin takaisin, jos ote herpaantuu. Kokonaan en hyvistä elämäntavoistani ole luopunut - liikun edelleen paljon enemmän kuin ennen laihdutuksen aloittamista ja tietenkin mahdun edelleen pienempiin vaatteisiin kuin alussa. Tavoite on "jatkaa" painonpudotusta tästä tauosta huolimatta. Missään tapauksessa en tästä enää aio painoa nostaa. :)
Painoin vielä 15 vuotiaana 89 kiloa! Lukioon mentäessä paino alkoi ihan itsekseen tippua (en laihduttanut) ja nyt 26 vuotiaana painan 68 kiloa ja paino on tippunut tuostakin muutaman kilon (kävin viimeeksi jouluna vaa'alla), koska kaikki huomauttelevat mun painosta ja sitä kuinka mä olen laihtunut jne.
Miten saan pidettyä itseni kuosissa?? No, TIETYSTI tarkkailemalla syömisisäni!!!
raskauspahoinvointi tuhosi saavutukset. Raskauden aikana voin koko ajan pahoin ellen koko ajan syönyt, ja lopputulema oli että synnytyksen ja imetyksen jälkeen painoin saman verran kuin ennen laihdutusta. :-(
Ennen sitä ei musta ollut edes mitenkään kovin vaikeaa ylläpitää sitä painoa. Painonvartijoiden ruokavalio on niin normaalia että se jää helposti vähän päälle varsinaisen laihdutuksenkin jälkeen.
mutta saavutetussa painossa pysyminen vaikeaa...
Laihdutin 4 vuotta sitten 25 kg ja kaikki on tullut takaisin. Nyt on taas lähetenyt 5 kg joten vielä on 20 kg jäljellä.
Talvisin minulla e i ole mitään kontrollia vaan piemään aikaan on pakko saada suklaata - paljon. Ja sitten kaikki kilot on tulleet takaisin.
Tai kyllä minäkin laihdutan joka vuosi pari kiloa - eli en saa kiloja pysymään poissa. Mutta ei se mikään mystinen juttu ole. Se, että ne pari kiloa aina tulevat takaisin johtuu siitä, että syön enemmän kuin kulutan.
Paljon vaikeampaa on itse laihdutus. Laihduttaessa pitää jatkuvasti tarkkailla ja mittailla. Sitten kuosissa pysyminen vaatii vain sen, että pohtii illalla, mitä tuli syötyä - jos syöminen on ylittynyt, niin sitten huomenna syö vastaavasti vähemmän tai menee ylimääräiselle lenkille tai jotain. Se on enää siinä vaiheessa tasapainoilua.
Siskoni pitää niitä makuuhuoneen kaapissa.